امیر آرتا کیست؟ بیوگرافی امیر آرتا خواننده و دی جی ایرانی

یکی از هنرمندانی که اخیرا به عنوان یکی از سلبریتی های اینستاگرام معروف شده است، امیر آرتا است. او کار خود را به صورت ابتدایی و با خواندن و نوازندگی در مراسم عروسی شروع کرده است. امیر آرتا به دلیل زندگی سختی که در گذشته داشته است، برای کار خود تلاش بسیار کرد. اونوازندگی و موسیقی را به طور جدی فراگرفت. مجالس عروسی محلی برای تمرین خوانندگی اش شده بود و به این ترتیب در کار خود پیشرفت می کرد.

امیر آرتا که هم اکنون در تهران زندگی می کند، دست به انجام کارهای خیرهم دارد. او علاوه بر کمک های مالی، با رقصیدن برای سالمندان مرهمی هم بر درد های روحی آن ها می شود. اولین آلبوم این خواننده ایرانی در سال 1398 برگزار شد. برای آشنایی بیشتر با این هنرمند ایرانی با ما در این مقاله همراه باشید.

امیر آرتا کیست؟

امیر آرتا کیست؟

از امیر آرتا می توان به عنوان یک اینفلوئنسر هم یاد کرد. قبل از هر کاری توصیه می کنیم که معنی اینفلوئنسر را مورد بررسی قرار دهید. در واقع امیر آرتا از نوازندگان و خوانندگان ایرانی است. او در ابتدا در مجالس عروسی خوانندگی می کرد و به اصطلاح خودمانی مجلس گرم کن بوده است. امیر از سال 1381 به طور جدی تر وارد عرصه موسیقی شد. کم کم از اجرا در مجالس عروسی منصرف شد و بیشتر تمرکز خود را برروی نوازندگی و خوانندگی اش گذاشت. اولین آهنگی که از او منتشر شده است، بیا برگرد نام دارد که در سال 2018 منتشر شده است.

این خواننده و نوازنده کشورمان بیشتر از آن که از انتشار آلبوم و آهنگ بخواهد معروف شود، با کلیپ های رقصی که از پخش شده ، به شهرت رسیده است. کلیپ های رقصی که از او در فضای مجازی وجود دارد، بسیار بازدید شده است.

بیوگرافی امیر آرتا

امیر آرتا رشیدی، متولد 23 آذر سال 1366 است. او در ایران و در تهران به دنیا آمده است. پدر او اصالت تهرانی داشته و مادرش گلپایگانی است. خانواده آرتا یک خانواده 5 نفره است که امیر فرزند آخر این خانواده است. او دارای یک برادر و خواهر بزرگتر از خود است. پدر امیر از قشر کارگر بوده است و زندگی آن ها از نظر درآمد در وضعیت مناسبی نبوده است.

امیر بعد از اتمام دوران دبیرستان، از آن جایی که به رشته هنرو مخصوصا تئاتر و سینما علاقه داشت، در دانشگاه رشته بازیگری را انتخاب کرد. چند ترمی از دوران تحصیلش در دبیرستان را گذراند، اما به دلیل مشکلات مالی و ناتوانی درپرداخت شهریه دانشگاه، از تحصیل انصراف داد.

او بعد از طی کردن دوران خدمت سربازی، با همکاری چند نفر از دوستانش، تصمیم به شروع آموزش های نوازندگی کد. اولین سازی که او خرید سه تار و بعد از آن گیتار بود. امیر آرتا بعد از مدتی توانسته بود به ساز مسلط شود و خود را در قامت یک نوازنده ببیند. به همین دلیل تصمیم به برگزاری مجالس عروسی به عنوان دی جی گرفت و از آن زمان به بعد به این کار مشغول شد.

کار نوازندگی برای امیر به خوبی پیش می رفت تا اینکه هوس خوانندگی او را وسوسه کرد تا شانس خود در خوانندگی را هم امتحان کند. به همین دلیل شروع به تمرین و تلاش برای یادگرفتن دنیای موسیقی کرد و محل تمرینش هم مجالس عروسی بود. این تمرین و تکرار ادامه داشت، تا اینکه امروز او خودش را در قامت یک خواننده هم می بیند.

بیوگرافی امیر آرتا

منبع درآمد امیر آرتا از کجاست؟

منبع درآمد امیر آرتا علاوه بر درآمدی که از حق انتشار آهنگ هایش است، از کنسرت هایی که در خارج از کشور برگزار می کند تامین می شود. او در کشورهای مختلف از ترکیه، اسپانیا، ایتالیا، و … کنسرت های زیادی را برگزار می کند و درآمد خوبی را دارد.

او که در دوران کودکی و حتی نوجوانی و جوانی، زندگی سختی را داشته است، هم اکنون تلاش زیادی برای زندگی و رفاه خود می کند. البته او درکار های خیر بسیار فعال است. امیر آرتا در ایران و بعد از هر اجرایی که در مراسم عروسی دارد، کار های خیر مانند کمک به کودکان یتیم و بی سرپرست می کند. او علاوه بر ایران در کشورهای دیگر برای کودکان کار آواز می خواند تا آن ها هم سهمی از دیدن کنسرت داشته باشند.

امیر آرتا چند سالشه ؟

عده ای در سن امیر آرتا تردید دارند و او را جوان تر از سن کنونی اش می دانند. او که متولد سال 1366 است، هم اکنون 33 سال دارد. یکی از دلایل این که او جوان تر از آنچه که هست، به نظر می رسد، روحیه شاد او وکارش است. موسیقی روحیه انسان را عوض می کند و حال و هوای او را تغییر می دهد.

جالب است بدانید در تحقیقاتی که انجام شده است، هر چه شما در سن نوجوانی به موسیقی بیشتری گوش کنید، در سن پیری کمتر به آلزایمر مبتلا می شوید. بی شک کسی که کارش موسیقی است و همیشه در مجالسی مانند عروسی بوده است، روحیه بسیار شادی دارد. به همین دلیل است که او از سنش کمتر به نظر می رسد.

امیر آرتا هم اکنون مجرد است. او زمان مناسب ازدواج را رسیدن به بلوغ می داند. به نظر او هنوز به بلوغ ازدواج نرسیده است و نمی تواند خود را برای یک زندگی مشترک آماده کند. او دیگر دلیل مجرد بودنش را مربوط به کارش می داند. امیر قصد دارد تا در کارش پیشرفت بیشتری کند و در زمانی که موفقشد پای خود را در موسیقی سفت کند، متاهل شود.

کلیپ رقص امیر آرتا

شاید کار خیر کردن در ایران به معنی کمک مالی باشد. هر کجا که حرف از کمک کردن و کار خیر کردن است، بحث مالی مطرح می شود. البته در نگاه اول مهم ترین مشکل همین موضوع است، اما همه چیز با پول حل نمی شود. یکی از کلیپ هایی که انواع مختلف آن در فضای مجازی از امیر آرتا منتشر شده است، کلیپ های رقص این خواننده است. او با رقصیدن برای مردمان آسیب دیده از کودکان کار تا سالمندان، امید و روحیه تازه ای به آن ها می دهد. این کار او هم از جمله کارهای خیرش است.

رقص این سلبریتی در خانه سالمندان

با جستجو در فضای مجازی با عنوان رقص امیر آرتا در خانه سالمندان، کلیپ های مختلفی از این سلبریتی مشاهده می کنید. او در کنار کسانی که پدرو مادرهای تنها گذاشته شده هستند، حضور می یابد. با رقصیدن با آن ها برای لحظات کوتاهی هم که شده، دل آن ها را شاد می کند. این کار بسیار امید دهنده است.

رقص امیر آرتا در ترکیه

یکی دیگر از کلیپ هایی که بازدید زیادی در فضای مجازی داشته است، رقص پسر ایرانی در میدان تقسیم شهر استانبول ترکیه است. این پسر که امیر آرتا است، در این میدان و همراه با سایر دوستان نوازنده خود مشغول خواندن و رقصیدن است. در این کلیپ ایرانیان دیگری هم حضور دارند.

کلیپ رقص امیر آرتا

این دی جی هم اکنون در کجا زندگی می کند؟

امیر آرتا در ایران و در تهران زندگی می کند. او دوران معروفیش از سال 1398 شروع شد. در خرداد این سال در مراسمی جشن امضای اولین آلبوم خود را برگزار کرد. این آلبوم که پرده پندار نام داشت، در مراسمی با حضور هنرمندانی از جمله حمیدرضا پگاه، کامران رسول زاده، گرشا رضایی و … برگزار شد.

محمد موسویان در ابتدای این برنامه به خنیاگری پرداخت. در همراهی گیتاری که خودش می نواخت با اشعاری از حضرت مولانا و البته یکی از ترانه های خودش چند قطعه اجرا کرد. بعد از آن نوبت به صحبت های رسول زاده رسید و او به اهمیت استفاده از اشعار معاصر در آهنگ اشاره کرد.

در ادامه امیر آرتا به صحبت کوتاهی از اولین آلبومش پرداخت. او گفت امشب از زیباترین شب‌هاى زندگى من است. خیلى از دوستان و حامیان من اینجا حاضرند. من مدت ها ممنوع‌الکار بودم. در این مدت شرایط سختى داشتم، اما از انرژى که از این دوستان گرفتم توانستم ادامه دهم.

در بخشی از سخنانش به برخوردهای نامناسبی که برخی از مراکز فرهنگی با او و آلبوم داشته اند هم اشاره کرد و گفت: برخوردی که در برخی مراکز دیدم برخورد کاسب کارانه عجیبی بود. کسی که کار فرهنگی می کند نباید مکان فرهنگی که در اختیار دارد را به صورت ساعتی اجاره دهد. نشر چشمه اما برخورد خوب و عجیبی انجام داد. من از مدیریت نشر چشمه که این خاطره خوب را ایجاد کردند متشکرم. کارشان جای تایید و تعریف دارد. باید این انتشارات را ارج بگذاریم تا متمایز شود از جاهایی که به غیر از این عمل می کنند.

علت ممنوع کاری امیر آرتا به همان ماجراهای رقص او در مراکز و در مکان های مختلف برمی گردد. او به مدت دو سالی ممنوع کار بود تا اینکه بعد از پایان زمان آن یک سال بعد و در خرداد 1398 از این آلبومش رونمایی کرد.

سوالات متداول

امیر آرتا کیست؟

امیر آرتا نوازنده و خواننده ایرانی است. او قبل از اینکه به خوانندگی روی بیاورد، در مجالس عروسی دی جی بوده است.

امیر آرتا چگونه در فضای مجازی مشهور شد؟

امیر آرتا با رقص هایی که برای سالمندان انجام می داد، کلیپ هایش در فضای مجازی منتشر شد و او را معروف کرد.

اولین آلبوم امیر آرتا چه بود و در چه زمانی منتشر شد؟

اولین آلبوم امیر آرتا در خرداد سال 1398 و با نام پرده پندار انتشار یافت.

آیا امیر آرتا ازدواج کرده است؟

خیر او هم اکنون 33 سال سن دارد و مجرد است.

شما در سایت hceap.info همیشه به برترین های دنیای اینترنت دست پیدا خواهید کرد

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *