لیست بهترین آهنگ های سنتی ایران به همراه لینک دانلود مستقیم

بعد از بررسی در مورد بهترین خواننده سنتی ایران می خواهیم به این سوال پاسح بدهیم که بهترین آهنگ های سنتی ایران کدامند؟ موسیقی اصیل ایرانی و موسیقی سنتی از پر طرفدار ترین سبک های موسیقی است که می توان خوانندگان و آهنگسازان قدیمی را در این سبک ها یافت. این سبک از موسیقی تشکیل شده از دستگاه ها و آواز ها و نغمه ها است که از زمان قبل از مسیح وجود داشته است و تا کنون نیز ماندگار گشته است. این موسیقی علاوه بر آن که ساده و قابل فهم است و بسیار راحت به دل می نشیند، همواره در دسترس بوده و در راس سبک های موسیقی بوده است.

خوانندگان بسیار خوبی در این سبک فعالیت دارند و آثار بسیار ارزشمندی را منتشر نموده اند‌. این سبک از موسیقی بسیار فاخر و ارزشمند است و می توان اشعار شاعر های بسیار مهم تاریخ هر کشوری را در این آثار یافت. هر کدام از این آثار نقش مهم و موثری را در ارتقا و پیشرفت موسیقی کشور داشته است و جزو جدا نشدنی موسیقی شناخته شده است. به دلیل اهمیت این نوع از موسیقی، در این مقاله قصد داریم بهترین آهنگ های سنتی ایران را معرفی نماییم و پیرامون این آثار اطلاعاتی را خدمتتان ارائه نماییم. امید است که مورد توجهتان قرار بگیرد، پس تا انتهای مقاله ما را همراهی نمایید.

بهترین آهنگ سنتی ایران کدام است

بهترین آهنگ سنتی ایران کدام است؟

تا این قسمت از اهمیت موسیقی سنتی ایران سخن به میان آوردیم. اما لازم به ذکر است که این سبک از موسیقی نه تنها در ایران، بلکه در ایران باستان و ارمنستان و جمهوری اذربایجان و ترکیه و افغانستان و پاکستان و آسیای میانه تاثیر زیادی در شکل گیری شاکله موسیقی این کشور ها داشته است و به همین خاطر است که هیچ گاه از مرکز توجه شنوندگان موسیقی خارج نشده و همچنان مورد علاقه افراد باقی مانده است.

از برخی ساز های بسیار پر کاربرد این سبک از موسیقی نیز می توان به زنگ، طبل، تنبور و سنتور و چنگ و نی و دف و دایره و دوتار و تنبک اشاره نمود‌‌. از قدیمی ترین و بهترین آثار موسیقی سنتی ایران می توانیم به آلبوم “نگاه گرم تو” از عبدالوهاب شیری و “یاد ایام” و “فریاد” و “بیداد” از محمد رضا شجریان ( یکی از خوانندگان فوت شده)، “وطن من” و ” گلپونه ها” از ایرج بسطامی “قاصدک” و “دستان” و “بیداد” و “وطن من” از پرویز مشکاتیان اشاره نمود. این آثار هر کدام از زیبایی و ارزشمندی خاصی برخوردار اند و می توان آنها را در لیست خاطره انگیز ترین موسیقی ایران ذکر نمود. در ادامه همراهمان باشید تا چند نمونه از بهترین آهنگ های سنتی ایران را معرفی نماییم.

علیرضا افتخاری یکی از خوانندگان سبک سنتی ایرانی است که در دهه ۸۰ توانست در رده نخست خوانندگان محبوب سبک سنتی ایرانی قرار بگیرد. او نه تنها در دهه ۸۰ بلکه در دهه ۷۰ و ۶۰ نیز توانست از بهترین خوانندگان این سبک معرفی شود. او نه تنها در ارایه و انتشار البوم های حرفه ای بلکه در حضور در رادیو و تلوزیون نیز از موفق ترین افراد بود و ان قدر شهرت کسب نموده بود که همه علاقه مندان او تمام نوار های او را تهیه می کردند. او در این زمینه حدود ۳ میلیون نسخه به فروش رساند و در زمان خود صاحب رکورد فروش آلبوم گشت. حتی در دهه ۸۰ نیز رکورد او باقی ماند و کسی نتوانست حتی نزدیک به این رکورد برسد.

برای تسخیر ذهن و قلب مخاطبان موسیقی نیاز است از ساز های مورد علاقه ان ها استفاده نمود. از این ابزار ها می توان به سنتور و تنبک و سه تار اشاره نمود که از پر طرفدارترین ابزار های موسیقی سنتی هستند. در بسیاری از آهنگ های بی کلام منتشر شده در این سبک این ساز ها نقش اصلی را ایفا کرده اند. یکی از ماهر ترین افراد در سبک سنتی و نواختن این ساز ها، استاد محد رضا شجریان است که در سال ۹۹ به رحمت ایزدی شتافت. او و فرزندانش از نوابغ این حرفه اند و به قدری محبوبیت دارند که بی اغراق می توان او را از بهترین سبک سنتی ایرانی دانست. شعر بی نظیر “بی همگان به سر شود” استاد شجریان از پر خاطره ترین و تکرار نشدنی ترین اهنگ های ایرانی است که همچنان می توان به ان عشق ورزید.

حتی شهرت برخی از شاعر ها مدیون تصنیف ها و اشعار استاد محمد رضا شجریان، قدیمی ترین خواننده ایران، می باشد و زنده ماندن اشعار و زبان فارسی یکی از اهداف این بزرگمرد بوده است. رهی معیری و مولانا و حافط و سعدی از جمله افرادی اند که از اشعار آن ها در آثار محمد رضا شجریان و پسرش همایون شجریان استفاده شده است. “یاد ایام” نام یکی از اشعار او است که مانند بمبی میان منتقدان و علاقه مندان این خواننده صدا کرد و همچنان ماندگار گشته است. او به جرئت ماندگار ترین صدا و دل انگیز ترین اواز را دارد و همیشه در قلب همه ما ماندگار خواهد بود.

سینا سرلک یکی از تازه ترین صدا موسیقی سنتی ایرانی است که ابتدا در سریال خانگی شهرزاد نام او به گوشمان خورد که نام او در کنار نام محسن چاوشی آورده شد‌. این خواننده بسیار محبوب شاگرد و هنر آموز استاد محمد شجریان بوده است و مسلم است که تا چه اندازه می توان از او انتظار پیشرفت داشت.

او اولین البوم خود را با نام “راه و ماه” منتشر نمود و از آن هنگام توانست از افراد موفق حوزه موسیقی سنتی باشد. حتی جوانان بسیاری با او ارتباط برقرار کردند و از صدای او استقبال نمودند. سینا سر لک تمام تلاش خود را به خرج داد تا موفق شود سبک جدیدی از موسیقی سنتی را ارائه دهد. موسیقی سنتی اسپرت نوعی از موسیقی بود که او توانست ارایه دهد و موج عظیمی از استقبال افراد ارا بر انگیزد. “چو شب به راه تو باشم که ماه من باشی” نام قطعه ای دوست داشتنی و ارزشمند از سینا سر لک است که ثابت می کند استاد او خسرو اواز ایران، یعنی محمد رضا شجریان بوده است و حتی تایید بسیاری ازمنتقدین را نیز به همراه داشت. سینا سر لک متولد تاریخ ششم ابان ماه ۱۳۶۱ در شهر الیگودرز می باشد. او هم اکنون ساکن شهر تهران می باشد و زندگی متاهلی خود را از سال ۱۳۹۰ آغاز نمود و هم اکنون صاحب یک فرزند دختر می باشد. او فعالیت حرفه ای خوانندگی را سبک سنتی را از سال ۱۳۷۲ شروع کرد و به ساز تنبک تسلط کامل دارد.

سالار عقیلی را می توان از جمله افرادی دانست که طی پخش بسیاری از تیتراژ های تلوزیون معرفی شده است و شهرت کسب نموده است. سالار عقیلی طی انتشار آهنگ “وطنم” به مردم سراسر ایران و دنبال کنندگان و علاقه مندان به حوزه موسیقی معرفی شد. این خواننده همواره از بهترین های موسیقی سنتی بوده و هم اکنون نیز در لیست بهترین خوانندگان موسیقی قرار داشته است. از آثار ارزشمند او می توان به “خوشه چین” و “همچو فرهاد” و “افسون سخن” و “چه بگویم” اشاره نمود. سالار عقیلی متولد یازدهم آذر ماه سال ۱۳۵۶ است و زاده شهر تهران می باشد. او به سه ساز تنبور و تنبک و سه تار تسلط کامل دارد و از سال ۱۳۷۵ تا کنون در حوزه موسیقی سنتی فعال می باشد.

گفته می شود با احتساب دلار بیست هزار تومان، برای البوم “نه فرشته ام نه شیطان” نزدیک به ۴ میلیارد هزینه شده است. همایون شجریان فرزند استاد محمد رضا شجریان است که این البوم را در سه کشور ترکیه و ایران و آمریکا ضبط نموده و یکی از شاهکار های موسیقی ایران را ارائه نموده است. بهترین نوازندگان ایرانی در این آلبوم حضور داشتند و می توان به جرئت گفت از بهترین شاهکار های موسیقی سنتی در این آلبوم منتشر شده است. در این البوم از اشعار سیمین بهبهانی و محمد رضا شفیعی کد کنی و حسین منزوی بهره برده شده است و از نوازندگان ماهر و توانمند این البوم نیز می توان به درو استاچه و دیوید گارنر و شجاعت حسین خان و جیمی جانسون و ویک فیلد و محمد آکاتای و رامون اسنگنارو اشاره نمود.

“چرا رفتی” نیز از ارزشمند ترین آثار این آلبوم به شمار می رود. بسیاری گمان می کنند که پسر افراد موفق و مشهور همواره از پدر خود چند قدم عقب تر می باشند و همواره زیر سایه پدر قدم بر می دارند. اما همایون شجریان این ادعا را رد کرد و ثابت نمود که او به طور مستقل و شجاعانه در این راه قدم بر می دارد‌. همایون شجریان متولد تاریخ ۳۱ام اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۴ است و زاده شهر تهران می باشد. او فعالیت در حوزه موسیقی را از سال ۱۳۶۰ آغاز نموده است و به ساز های تنبور و کمانچه تسلط کامل دارد. او موسیقی را تحت نظر و اموزش پدرش، محمد رضا شجریان و حمید رضا نوربخش و جمشید محبی و ناصر فرهنگ فر و اردشیر کامکار فرا گرفته است.

لیستی از بهترین آهنگ های سنتی ایران

لیستی از بهترین آهنگ های سنتی ایران

موسیقی سنتی امروزه در چند شاخه خلاصه شده و تبدیل به یکی از سبک های قابل فهم و بسیار روان شده که بسیاری از اقشار مختلف توانسته اند با آن ارتباط بر قرار کنند. این موسیقی در دوران هخامنشیان و ساسانیان رواج پیدا کرد و تا کنون مورد پسند عموم مردم واقع شده است. از جمله موسیقی سنتی نواحی ایران نیز که همچنان در حال پیشرفت و مورد توجه قرار گرفتن است، خراسانی بختیاری و کردی می باشد. در این قسمت به آثار پر طرفدار منتشر شده در حوزه سنتی اشاره می نماییم که توانسته است سبب همراهی بسیاری از علاقه مندان به حوزه موسیقی با موسیقی سنتی بشود.

مدار صفر درجه

مدار صفر درجه از زیبا ترین اثار علیرضا قربانی است که با ترانه سرایی افشین یداللهی بوده است.

دل به دل

این اثر زیبا از دیگر اثار ارزشمند همایون شجریان می باشد.

گل پونه ها و بهترین آهنگ های سنتی ایران

گل پونه ها از آثار زیبای ایرج بسطامی می باشد.

بارون

بارون از دیگر آثار غمگین و زیبای محمد رضا شجریان می باشد.

خوشه چین

خوشه چین از معروف ترین آثار محمد رضا شجریان می باشد.

بهترین آهنگ های سنتی ایران متعلق به کدام خواننده بود

بهترین آهنگ های سنتی ایران متعلق به کدام خواننده بود؟

با نگاهی به لیست بهترین آهنگ های سنتی ایران متوجه خواهیم شد بهترین آهنگ های سنتی ایرانی مربوط به خوانندگان بسیار معروف و قدیمی و فعال سبک سنتی ایرانی می باشند.

افرادی هم چون محمد رضا شجریان و محمد اصفهانی و علیرضا قربانی و محمد معتمدی و سالار عقیلی و همایون شجریان از خوانندگان مشهور و پر طرفدار سبک سنتی ایرانی هستند که تمامی آهنگ هایشان را می توانیم از بهترین آهنگ های سنتی ایران دانست. این نوع از موسیقی که از اصیل ترین سبک های موسیقی است توانسته توسط خوانندگان بسیار توانا و با استعداد ماندگار شود و علاقه مندان و دنبال کنندگان خود را به دست آورده است. از جمله سبک های محلی موسیقی سنتی نیز می توانیم به موسیقی بندری و ایلامی و دزفولی و خراسانی و گیلکی اشاره نماییم.

بهترین آهنگ های سنتی ایران کدامند؟

با جستجوی محبوب ترین و بهترین آهنگ های سنتی ایران و همینطور خوانندگان این آهنگ ها، به نام چند تن از خوانندگان و فعالان موسیقی سنتی بر می خوریم که قطعا با بیشتر آنان خاطراتی داشته ایم. خوانندگانی چون محمد اصفهانی و علیرضا افتخاری و محمد رضا شجریان توانسته اند این سبک از موسیقی را در زندگی ما رواج دهند و ارزش این سبک از موسیقی را برای ما روشن نمایند.

محتوای ارزشمند این گونه آثار همواره موسیقی اصیل و نفیس را به ما ارائه نموده اند و نشان داده است که کلام فارسی زمانی که با ساز های اصیل ایرانی همراه می شود، جان و دل ادمی را تحت تاثیر خود قرار می دهد. پرواز همای یکی از خوانندگان موسیقی سنتی ایرانی است که اجرای زنده او همواره روح ادمی را تازه می کند و موسیقی اصیل را ارائه می دهد. رندان مست و زبان اتش و توبه ها را بشکنیم و چرا رفتی و ارغوان از جمله بهترین آهنگ های سنتی ایران است که در این قسمت به طور خلاصه به معرفیشان خواهیم پرداخت.

رندان مست

این البوم نفیس و ارزشمند از جمله آثار بسیار قابل توجه استاد مرحوم محمد رضا شجریان است که در سال ۱۳۸۸ منتشر شد و نام دومین آلبوم منتشر شده از این خواننده می باشد. این البوم شامل ۸ ترک آهنگ است که سه خواننده با نام های محمد رصا شجریان و گروه شهناز و مجید درخشانی به هم خوانی پرداخته اند. آهنگ های این آلبوم به مدت ۶۵ دقیقه می باشند و با ساز های عود و تار و کمانچه و سه تار و تنبک و سنتور و نی نواخته شده اند. افراد سرشناسی با نام های رادمان توکلی و مژگان شجریان و رامین صفایی و حمید قنبری و حسین رضایی نیا و مهرداد ناصحی نوازندگان این البوم می باشند.

زبان آتش

زبان اتش و یا تفنگت را زمین بگذار، نام آهنگ منتشر شده از محمد رضا شجریان است که زبان در توصیف این آهنگ قاصر و کوتاه است. این آهنگ در سال ۱۳۸۸ و در واکنش به اعتراضات عظیم و وقایع انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ منتشر شد. این اهنگ به طور دقیق در شهریور ماه سال ۱۳۸۸ انتشار یافت و ۸ دقیقه و ۲۰ ثانیه می باشد. فریدون مشیری نام ترانه سرا این اثر است و با تنظیم مجید درخشانی می باشد. تو از آیین انسانی چه می دانی؟… اگر جان را خدا داده ست، چرا باید تو بستانی؟ گوشه ای از این اثر نفیس می باشد.

نه فرشته ام نه شیطان

این آلبوم ارزشمند در سال ۱۳۹۲ منتشر شد و در سه شهر تهران و استانبول و لس آنجلس ضبط شد. “شتک” و “چرا رفتی” و “چونی بی من” و “کولی” و “همه هیچم” و “دل به دل” و “درون آینه” نام ترک های آهنگ این البوم نفیس می باشد. سیمین بهبهانی و هومن ذکائی و مولانا و حسین منزوی و محمدرصا شفیعی کدکنی از جمله شاعرین این آلبوم می باشد. ۱۲۰ هزار دلار برای این آلبوم هزینه شده است و از آن به عنوان یکی از آثار ارزشمند همایون شجریان یاد می شود.

ارمغان تاریکی و بهترین آهنگ های سنتی ایران

ارمغان تاریکی نام اثر بسیار قدیمی و در عین حال خاطره انگیز محمد اصفهانی است که همچنان محبوب می باشد.

بنمای رخ

شهرام ناظری خواننده این آلبون ارزشمند است و گروه مولانا در انتشار ان نقش به سزایی داشته اند. داوود گنجه ای و فرشید عندلیبی از نوازندگان این اثر می باشند.

ارغوان

این اثر نیز از آثار ارزشمند و خاطره انگیز علیرضا قربانی خواننده سبک سنتی کشورمان می باشد.

بهترین آهنگ های سنتی ایران در کدام دهه به بازار آمدند

بهترین آهنگ های سنتی ایران در کدام دهه به بازار آمدند؟

بهترین آهنگ های سنتی منتشر شده در دهه ۹۰ منتشر شده و خوانندگانی مانند مرحوم محمد رضا شجریان و سالار عقیلی و علیرضل قربانی از بهترین خوانندگان بهترین آهنگ های سنتی ایران در دهه ۹۰ بوده اند. بهترین آهنگ های سنتی ایران 98 و همینطور بهترین آهنگ های سنتی ایران 97 از بهترین اهنگ های سنتی منتشر شده در دهه 90 بوده است.

بهترین آهنگ های سنتی ایران شاد هستند یا غمگین؟

بهترین آهنگ های موسیقی سنتی منتشر شده غمگین بوده اند اما در سبک های محلی مانند گیلکی و خراسانی و مازندرانی و یا بندری اهنگ های سنتی بسیار شادی منتشر شده است. بهترین آهنگ های سنتی ایرانی قدیمی در این مقاله به طور کامل معرفی شده اند و بهترین آهنگ های سنتی ایرانی شاد نیز به همراه نام خواننده ان ها ذکر شده است.

بهترین آهنگ سنتی در یک ماه اخیر کدام اهنگ ها بودند؟

موسیقی سنتی از پیش از میلاد مسیح به علاقه مندان موسیقی معرفی شد و این سبک را تحت عنوان موسیقی کلاسیک نیز می شناسند. اما تفاوت موسیقی کلاسیک ایرانی با موسیقی کلاسیک سایر نقاط جهان، نت هایی است که در این نوع سبک ایرانی موجود می باشد و باعث جدایی و قطع ارتباط موسیقی سنتی ایرانی و اروپایی و آمریکایی و اسیایی شده است. چند نوع ملودی کوتاه در موسیقی سنتی ایرانی وجود دارد که از چند نت و گوشه تشکیل شده است.

هفت دستگاه شور و سه گانه و همایون و چهار گاه و ماهور و نوا و راست پنجگاه، از جمله دستگاه های این سبک و آواز های ابوعطا و اصفهان و بیات ترک و افشاری و دشتی از جمله آواز های این سبک از موسیقی می باشد. در چند سال اخیر شاهد انتشار آهنگ های بسیار قوی و ارزشمندی از خوانندگان مطرح سبک سنتی موسیقی کشورمان بوده ایم. در این قسمت قصد داریم بهترین آهنگ های سنتی ایران 99 را معرفی نماییم و خوانندگان ان ها را نیز ذکر نماییم.

شهرام ناظری “مست و دیوانه”

شهرام ناظری خواننده متولد تاریخ ۲۹ام بهمن ماه سال ۱۳۲۸ در شهر کرمانشاه می باشد. از اثار ارزشمند او می توان به مست و دیوانه اشاره نمود.

سالار عقیلی “دوران عشق”

دوران عشق نام اثر ارزنده سالار عقیلی است که با آهنگسازی جمشید صفر زاده و ترانه سرایی مهدی مظاهری می باشد.

مستان و همای “ملاقات با دوزخیان”

این اثر زیبا با اهنگسازی و ترانه سرایی پرواز همای می باشد و با صدای مستان و همای منتشر شده است.

همایون شجریان “هوای گریه”

شعر این اثر از سیمین بهبهانی است و آهنگسازی و تنظیم آن نیز با محمد جواد ضریبیان و با صدای همایون شجریان می باشد.

حسام الدین سراج “بی من نرو”

ترانه سرای این اثر امین حیدری و با صدای حسام الدین سراج می باشد.

محمدرضا شجریان “بت چین”

این البوم ارزشمند از استاد شجریان شامل اثار ارزنده ای چون، بت چین و دل شیدا و داروگ و ناز لیلی و راه نشین میخانه و صبح دم می باشد.

محمدرضا شجریان “ببار بارون”

ببار بارون از استاد شجریان یکی از اثار ارزشمند این استاد بزرگ می باشد.

سالار عقیلی “وطنم”

این اثر زیبا از تلوزیون برای نخستین بار پخش شد و توجه بسیاری از بینندگان را به خود جلب نمود.

دال بند “هفت شهر”

این اثر زیبا که در سبک سنتی منتشر شده، کاری زیبا از گروه دال بند می باشد.

حامد نیک پی “ساقی ساقی”

ترانه سرا این آهنگ حافظ و آهنگساز و خواننده اثر نیز حامد نیک پی است. میکس و مسترینگ محمد فلاحی می باشد.

سوالات متداول در مورد بهترین آهنگ های سنتی ایران

خوانندگان بهترین آهنگ های سنتی ایران کدام افراد اند؟

محمد رضا شجریان و همایون شجریان و سالار عقیلی و حسام الدین سراج و پرواز همای و علیرضا قربانی و محمد اصفهانی از جمله خوانندگان سبک سنتی موسیقی ایرانی می باشند.

از آثار ارزشمند سبک سنتی ایرانی کدام اثار اند؟

ببار بارون از استاد شجریان و بت چین و تفنگت را زمین بگذار از محمد رضا شجریان و نه فرشته ام نه شیطان همایون شجریان از بهترین های موسیقی در سبک سنتی می باشند.

پیدایش سبک سنتی در کدام دوره بوده است؟

پیدایش سبک سنتی در زمان پیش از مسیح و در دوره هخامنشیان بوده است و همچنان از سبک های پر طرفدار می باشد.

شما در سایت hceap.info همیشه به برترین های دنیای اینترنت دست پیدا خواهید کرد

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *