10 مورد از بازی های دورهمی انلاین که معتاد آن خواهید شد

بازی های دورهمی که در دورهمی های خانوادگی و دوستانه انجام می دهیم یکی از بهترین و لذت بخش ترین قسمت های زندگی است. می توان با استفاده از این بازی ها خاطرات زیبا و دلنشینی را ثبت کرد همانطور که ما در این مقاله فهرستی از محبوب ترین و پرطرفدارترین بازی های دسته جمعی را معرفی می کنیم برای ثبت خاطرات جدید همراه ما باشید.

محبوب ترین بازی های دورهمی چه بازی هایی هستند؟

محبوب ترین بازی های دورهمی چه بازی هایی هستند؟

همانطور که از پیش جا افتاده بازی را مختص به کودکان می دانند اما این درست نیست در واقع بازی روح آدمی را جلا می بخشد و با بازی کردن می توانیم اوقات خوش و لذت بخشی را به ارمغان بیاوریم. بازی های گروهی هیجان انگیز می تواند بهترین گزینه برای خلق اوقات لذت بخش در مهمانی‌ها و دورهمی های دوستانه باشد.

نکته مهم و قابل توجه در این بخش این است که دقیقا چه بازی را باید انتخاب کرد با توجه به افراد شرکت کننده علایق و نظرات افراد توانایی انجام فعالیت های فیزیکی و سن افراد شرکت کننده این ها از عواملی است که باید در انتخاب بازی به آن توجه کرد. در ادامه چند بازی جدید و قدیمی از نوع آرام و هیجان انگیز را به شما معرفی می کنیم.

بازی تخته نرد

این بازی اولین بار در هندوستان ابداع شده و قدمت آن به حدود ۲۰۰۰ سال پیش برمی‌گردد و حالا جزء قدیمی‌ترین بازی‌های ایرانی نیز محسوب می‌شود. در این بازی باید تمام مهره های خود را در یک گوشه جمع کنید و سعی کنید که آن مهره را از بازی خارج کنید این بازی دونفره است و هر دو بازیکن همزمان تاس ها را می‌اندازد و با مشورت و توافق هرکس تاس کمتر یا بیشتر بیاورد بازی را آغاز می‌کند. برای اطلاعات بیشتر می توانید از مقاله آموزش تخته نرد استفاده کنید.

بازی مافیا

بازی گروهی مافیا از تعداد زیادی شرکت کننده تشکیل می‌شود که به دو گروه تقسیم می شوند، یک نفر به عنوان گردآورنده یا راوی بازی انتخاب می شود روال بازی این گونه است که به ازای هر ۳ شهروند یک نفر مافیا است.

معمولاً در این بازی تعداد شهروندان به ۱۲ تا هم می رسد و چهار مافیا که درشب چشمشان را باز می‌کنند و با یکدیگر آشنا می‌شوند بازی شروع می شود در این بازی شهروندان باید تلاش کنند یکدیگر را از روی رفتارها و برخوردها بشناسند و مافیا ها را از بازی بیرون کنند تا شهر برنده باشد در غیر این صورت مافیا برنده بازی است.

بازی دبرنا

بازی دبرنا

این بازی دورهمی یکی از بازی های محبوب بزرگسالان است که به آن بازی دبرنا یا دبلنا می‌گویند. در این بازی به هر بازیکن چهار کارت چهارخانه می‌دهند، در بعضی از خانه های کارت ها عدد هایی از یک تا نود و نه نوشته شده است به علاوه یک کیسه که در داخل آن مهره هایی وجود دارد در هر دور این بازی به افرادی که در بازی شرکت کرده‌اند چند کارت می دهیم .

فردی که بازی نمی کند کیسه مهره ها را به دست می گیرد و از کیسه مهره ای بیرون می کشد شماره مهره با شماره یکی از خانه های کارت های یکی از بازیکنان که یکی باشد به او داده می شود و روی همان خانه می گذارد بقیه اگر این شماره را داشته باشند باید آن را با لوبیا یا نخود پر کند هر کس خانه هایش را زودتر از بقیه پر کند برنده بازی است.

بازی پانتومیم

این بازی نیز یکی دیگر از بازی های دسته جمعی که هیجان زیادی دارد، در این بازی افراد به دو گروه تقسیم‌ می‌شوند و مهم ترین قانون این بازی حرف نزدن است. بازیکنان گروه یک کلمه ای را انتخاب می کنند و به یکی از بازیکنان گروه دو، آن را نشان می دهد بازیکن منتخب باید بدون حرف زدن کلمه مورد نظر گروه یک به هم تیمی هایش بفهماند، برای هیجان بیشتر این بازی می توانید از تایمر نیز استفاده کنید.

بازی اسم و فامیل

بی شک این بازی برای اکثریت افراد که این مقاله را می خوانند آشناست و سرشار از خاطره است، برای بازی در اسم فامیل محدودیتی برای تعداد بازیکنان وجود ندارد از دو نفر تا تعداد حاضر در جمع می توانند در این بازی شرکت کنند و برای بازی احتیاج به وسایل خاصی نیست فقط به یک قلم و یک کاغذ نیاز داریم شروع بازی با نوشتن اسم، فامیل، شهر، غذا، کشور و… آغاز می‌شود. به ترتیب یا یک نفر به صورت داوطلبانه یکی از حروف الفبا را انتخاب می کند که باید در هر ستون اول هر موضوع همان حروف شروع کننده باشد.

بازی چشمک

بازی چشمک

این بازی دورهمی نیز در گروه بازی های دسته جمعی قرار می‌گیرد که در آن به ازای هر بازیکن یک کارت وجود دارد که روی دوتا از کارت ها کلماتی مثل قاتل و کاراگاه نوشته می‌شود و بر روی مابقی آنها مقتول نوشته می شود، کارآگاه یا پلیس بازی را همه می شناسند شخصیتی که باید پنهان بماند شخصیت قاتل است که به صورت پنهانی به باقی بازیکنان چشمک می زند و مقتول با یک چشمک می‌میرد، کارآگاه باید آنقدر تیز باشد که قاتل را از روی چشمک زدن پیدا کند وقتی کاراگاه یا پلیس، قاتل را پیدا کند قاتل قبلی کاراگاه می شود و کارت های باقی‌مانده دوباره بین بازیکنان پخش می شود و بازی اینطور ادامه پیدا می کند.

بازی منچ

به این بازی منچ یا مار و پله می گویند که یکی از قدیمی ترین بازی هایی است که در همه خانه ها پیدا می‌شود. تعداد بازیکنان این بازی چهار نفر می باشد که هر نفر یک رنگ را انتخاب می کند و به آن چهار مهره همان رنگ داده می شود، بازیکنان نوبتی تاس را می‌اندازند و هر کس که شش بیاورد شروع کننده بازی است و برنده کسی است که زودتر از بقیه هر چهار مهره خود را به خانه ببرد.

بازی های دورهمی خنده دار کدام بازی ها هستند؟

بازی های دورهمی خنده دار کدام بازی ها هستند؟

تقریبا تمام بازی های دورهمی خنده دار هستند و در آنها خنده موج می زند و هیجان بالایی دارد و کمتر پیش می آید که بازی خسته کننده باشد و حوصله دوستان سر برود. تمام بازی های دورهمی را می توان در خانه یا آپارتمان و حیاط با وسایل کم انجام داد، بازی های دورهمی را به سن خاصی محدود نمی کنیم و هر کسی که تمایل به بازی داشته باشند می تواند بازی کند.

چند نمونه از بازی های دورهمی خنده دار: پانتومیم، که در آن شرکت کننده ها با شکلک هایی که در می آورند گاهی خنده را نمی‌توان کنترل کرد، بازی اسم روی پیشانی هم یکی دیگر از آنهاست، بازی جرات یا حقیقت هم بسیار محبوب و پرطرفدار است که می تواند خنده را در دورهمی های خانوادگی و دوستان به وجود بیاورد،به طور کلی می توان گفت تمام بازی های دورهمی خنده دار هستند و هیچ استثنایی هم در ان پیدا نمی شود.

بازی های دورهمی ترسناک کدام بازی ها هستند؟

برخلاف بازی های دورهمی خنده دار ترتیب دادن یک بازی ترسناک گروهی کار آسانی نیست و وسایل زیادی لازم دارد و همچنین طرفداران کمتری نیز در جمع خواهد داشت و از آنجایی که باید به نظر تمام شرکت کنندگان توجه کرد افراد کمی تمایل به این بازی‌ها دارند، و بیشتر طالبان این بازی نوجوانان جمع هستند.

چند نمونه از بازی های دورهمی ترسناک: بازی ارواح، این بازی به صورت سه یا چهار نفره انجام می شود که لامپ ها را خاموش می‌کنیم و در شب انجام می شود به عنوان مثال یک نفر گرداننده بازی است و ذهن افراد را به سمت ارواح می کشد این بازی به طور کامل بازی ذهنی است.

بازی دیگر که می‌شود به بازی ترسناک بدل شد بازی جرات یا حقیقت است که باید در شب باشد به طور کلی بازی های دورهمی ترسناک در طول روز جذابیتی نخواهند داشت و باید در تاریکی و شب انجام شوند. بازی های ترسناک را بیشتر در بازی های دورهمی دوستانه اجرا می کنند و کمتر کسی در خانواده پیشنهاد این بازی را می دهد.

بازی های دورهمی بزرگسالان چه بازی هایی هستند؟

بازی های دورهمی بزرگسالان چه بازی هایی هستند؟

در بازی های بزرگسالان علاوه بر لذت بردن، هدف بازی در آموزش و یادگیری و گرفتن و دادن انرژی به هم سن و سالان خود است. در این بازی ها با دور هم بودن بزرگسالان حس صمیمیت و دوستی با اطرافیان را در آنها تقویت می کند و می تواند در آن سن و سال روحیه تیمی آنها را تقویت کند و شاید به آن‌ها در زندگی واقعی برای روبه رو شدن با مشکلات زندگی کمک کند.

تمام بازی ها برای کودکان و چه برای نوجوانان و حتی برای بزرگسالان هرچند ساده اما هدف دارد. بازی دورهمی بزرگسالان حرکتی است برای لحظاتی شاد بودن در کنار یکدیگر چه بسا بزرگسالان نیز نیاز دارند ساعتی را به بازی های گروهی و خندیدن و لذت بردن سپری کند. نمونه ای از این بازی ها: دوز، شطرنج و تخته نرد.

بازی های دورهمی اندروید چه بازی هایی هستند؟

همانطور که در حال حاضر می بینید در تمامی دورهمی های خانوادگی و دوستانه موبایل و فضای مجازی از خانواده ما شده‌اند و عضو جدا نشدنی محسوب می شوند، برای همین منظور بازی هایی را ابداع کرده‌اند که به صورت آنلاین و بدون داشتن وسیله خاصی می شود بازی کرد. نکته مثبت این بازی ها این است که در گروه بازی های دورهمی دو نفره هم قرار می گیرد. چند نمونه از این بازی ها:

منچ

به صورتی است که با یک انگشت بر روی تاس می زنیم و تاس به طور خودکار عددی را به ما نشان می دهد و تمام آن بازی که بر روی صفحه بزرگ بازی می کردیم را در صفحه کوچک گوشی می‌شود اجرا کرد. در این بازی می‌توانیم رتبه و امتیازی جهانی به دست بیاوریم و با افرادی که در کشور های مختلف زندگی می کنند هم می شود بازی کرد.

افلاطون

مجموعه ای است که بازی های مختلف را در خود جای داده و در آن می توان به صورت گروهی با دوستان و حتی نا آشنایان بازی کرد تنوع بازی در این اپ بسیار زیاد است و سطح جهانی دارد.

افلاطون

بازی های دورهمی ۴نفره چه بازی هایی هستند؟

همانطور که در بخش های قبلی گفتیم هیچ محدودیتی در تعداد افراد بازی کننده در بازی های فکری دورهمی و باقی دسته ها وجود ندارد، اما اکثر بازی های موجود چهارنفره است، مثل: پانتومیم، منچ، گل یا پوچ و حدس بزن کیه که البته این بازی ها را در تعداد متغیری از بازیکنان می‌شود بازی کرد. بازی های دسته جمعی دورهمی انواع مختلفی دارند که می توان به صورت چهار نفره یا بیشتر انجام داد که بسیار لذت بخش و مفرح است .

سوالات متداول

اصول بازی های دورهمی چیست؟

۱_تعداد شرکت کنندگان در بازی ۲_علایق و نظرات شرکت کنندگان ۳_سن شرکت کنندگان.

آیا بازی فقط مختص کودکان است؟

بازی فقط برای کودکان نیست و این ذهنیت اشتباهی است که بازی را به کودکان محدود می‌کنیم در صورتی که آدمی نیاز دارد بازی کند و گاهی کودک شود.

بازی های ترسناک چطور انجام می‌شوند؟

این بازی ها به دو صورت آنلاین و حضوری انجام می‌شوند که بخش آنلاین آن طرفداران بیشتری دارد.

آیا بازی های دورهمی هیجانی هستند؟

برخی از این بازی ها هیجان انگیز نیز هستند.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *