کیف پول ارز دیجیتال با کمترین کارمزد کدام است؟

کیف پول ارز دیجیتال از جمله وسایلی است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه افراد مختلفی قرار گرفته است و افراد با خرید ارز های دیجیتال این ارز ها را در کیف پولی دیجیتال نگهداری می کنند که در ادامه قصد داریم راجب ارز های دیجیتال و والت ارز دیجیتال با شما صحبت کنیم.

کیف پول ارز دیجیتال چیست

کیف پول ارز دیجیتال چیست

همانطور که در دنیای واقعی پول فیزیکی را در یک کیف پول و یا کارت بانکی نگه می داریم در دنیای دیجیتال نیز برای نگه داری ارز های دیجیتال نیاز به یک کیف پول است که بتوان ارز های دیجیتالی خریداری شده را در ان نگهداری کرد و در ضمن این توانایی را داشته باشد که بتواند ارز دیجیتال را انتقال دهد. به این کیف پول والت یا والت ارز دیجیتال می گویند که این وات یک برنامه نرم افزاری است که در تعامل با بلاک چین های مختلف است. برای خرید ارز دیجیتال ابتدا باید برای خود یک والت تهیه کنید و بعد از ان با خرید ارز دیجیتال ان را به والت ارز دیجیتال خود انتقال دهید.

کیف پول ارز دیجیتال سخت افزاری

والت ارز دیجیتال انواع مختلفی دارد که در دو دسته ی نرم افزاری و سخت افرازی قرار می گیرند. در میان ان ها والت ارز دیجیتال سخت افزاری از امنیت بیشتری برخوردار است و کارکرد آن به صورت فیزیکی است. به دلیل این که این کیف فقط در زمان انتقال وجه به اینترنت وصل می شود و کاربر رمزش را روی خود دستگاه وارد می کند از امنیت خوبی برخوردار است و کاربردی شبیه هارد اکسترنال دارند. این والت ارز دیجیتال را کیف پول سرد نیز می نامند. این کیف ها بر خلاف بقیه ی والت ارز دیجیتال ها رایگان نیستند و هزینه ی زیادی دارند.

کیف پول ارز دیجیتال نرم افزاری

همانطور که در قسمت قبل گفتیم علاوه بر کیف پول سخت افزاری کیف پول های دیگری نیز است که در دسته ی کیف پول نرم افزاری قرار می گیرند که اساس ان ها بر پایه ی نرم افزار است. این کیف ها عبارت اند از کیف پول موبایلی، کیف پول آنلاین و تحت وب و کیف پول دسکتاپ که از بین ان ها کیف پول دسک تاب از امنیت بیشتری در بین بقیه برخوردار است.

کیف پول ارز دیجیتال اندروید

کیف پول اندروید کیف پول هایی هستند که بر روی موبایل نصب می شوند. شباهت این والت ارز دیجیتال با کیف پول دسک تاپ در این است که هر دو مستقیم بر روی دستگاه نصب می شوند. مزییت والت ارز دیجیتال اندروید این است که در همه حال همراه فرد است و دسترسی اسانی دارد ولی به دلیل اینکه ممکن است برای گوشی اتفاقی بیافتد این والت ارز دیجیتال از امنیت زیادی برخوردار نیست.

رمز گذاری ولت ارز دیجیتال

رمز گذاری ولت ارز دیجیتال

به دلیل امنیت این والت ارز دیجیتال اطلاعات مهم در این والت ارز دیجیتال به صورت رمزگذاری ذخیره می شود و همین امر باعث می شود تا زمانی که خود فرد اشتباهی انجام ندهد این اطلاعات در امنیت باشند. اگر اطلاعات روی کامپیوتر است نباید روی آن بد افزار باشد و یا نباید به یک وای فای نامطمئن وصل شود
تا زمانی که کیف پول به اینترنت وصل نشود مشکلی نیست ولی بعد از اتصال ان به اینترنت باید کمال احتیاط را به خرج داد.

هک ولت ارز دیجیتال امکان پذیر می باشد ؟

با توجه به این موضوع که ممکن است این کیف ها با رعایت نکردن نکات ایمنی هک شود باید یک کیف ایمن را برای خود انتخاب کنید و تمام احتیاط های لازم را برای جلوگیری از هک کردن ان ها به خرج دهید ولی در کل استفاده از والت ارز دیجیتال سخت افزاری از امنیت بیشتری برخوردار است ولی با توجه به گرانی این کیف پول ها گاهی باید از دیگر والت ها استفاده کرد. از جمله والت ارز دیجیتال لجر، والت ارز دیجیتال کوینومی، والت ارز دیجیتال تتر

کیف پول ارز دیجیتال دیجی کالا

در سایت دیجی کالا والت ارز دیجیتال هم یافت می شود که می توان با جستجویی ساده در این موضوع کیف های سخت افزاری خوبی را یافت کرد. البته این کیف ها از قیمت بالایی برخوردار هستند که قیمت پایه ی این کیف ها حدودا از یک میلیون و نیم شروع می شود.

بهترین کیف پول ارز دیجیتال

در این قسمت به ده کیف پول برتری که وجود دارد اشاره می کنیم :

  1. کیف پول سخت افزاری لجر (Ledger)
  2. کیف پول سخت افزاری Trezor
  3. کیف پول Mycelium
  4. کیف پول Electrum
  5. کیف پول Coinomi
  6. کیف پول Trust Wallet
  7. کیف پول Exodus
  8. کیف پول Bitcoin Wallt
  9. کیف پول Blockchain.com
  10. کیف پول کاغذی بیت کوین

کیف پول ارز دیجیتال ایرانی

به تازگی ۵ شرکت سهام داری، والت ارز دیجیتال ایرانی را راه اندازی کرده اند به نام والت ارز دیجیتال پیمان. این شرکت ها قرار است بعد از تامین پشتوانه این ارز را صادر کنند و حدود یک میلیارد از این ارز را با پشتوانه طلا صادر می کنند. یکی از مدیر عاملان شرکت سازنده این والت ارز دیجیتال گفت کیف پول این ارز از طریق نرم افزار بله عرضه می شود که این پیام رسان دومین پیام رسان ایرانی است و بهترین والت ارز دیجیتال برای ایرانیان به حساب می اید.

ولت ارز دیجیتال برای ios هم موجود می باشد ؟

هماطور که گفتیم نرم افزار های زیادی به عنوان والت ارز دیجیتال برای اندروئد وجود وجود دارد ولی گوشی های ios هم از این جریان مستثنی نیستند و نرم افزار های خوبی هم برای والت ارز دیجیتال در گوشی هایی با سیستم عامل ios وجود دارد که با کمی جست و جو در اینترنت می توان ان ها را یافت و نصب کرد که در ادامه به مورد از آن ها اشاره می کنیم.
والت بیت‌کوین BRD، والت بیت‌کوین Edge، والت Copay،اپلیکیشن کیف پول Jaxx، کیف پول Bitpie، کیف پول آیفون Blockchain

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال با کمک کیف پول

برای بسیاری از افرادی که به تازگی در این حیطه وارد شده اند بسیار سخت است که بتوانند یک والت ارز دیجیتال معتبر پیدا کنند. اگر ارز شما معتبر باشد این کار کار چندان سختی نیست ولی اگر ارز معتبری نباشد این کار کار سختی می شود. بعد از انتخاب نوع ارز و کیف پول مربوط به ان می توانید اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال با کمک والت مورد نظرتون کنید.

آموزش ساخت کیف پول ارز دیجیتال

آموزش ساخت کیف پول ارز دیجیتال

انواع مختلفی کیف پول برای ارزهای دیجیتال وجود دارد؛ بهتر است بعد از شناخت انواع آن ها با توجه به نیاز خود معتبرترین کیف پول را برای خود انتخاب کنید و همیشه نکات امنیتی و ریسک‌های موجود در مورد هر کیف پول را در نظر بگیرید.

بهترین کیف پول بیت کوین چیست؟

این سوال جواب منحصر به فردی ندارد و با توجه به شرایط کسی که می خواهد در بیت کوین به فعالیت بپردازد متفاوت است. مثلا کسانی که تازه به این حوزه راه پیدا کرده اند بهترین کیف پول برای ان ساده ترین ان ها است. ولی می توان در کل به این موضوع اشاره کرد که کیف پولی که امکانات فردی زیادی دارد می تواند در لیست بهترین های والت ارز دیجیتال قرار گیرد. ولی نکته ی قابل توجه در تمام کیف پول ها امنیت انها است کا با توجه به اهمیت این موضوع می توان گفت که بهترین والت ارز دیجیتال امن ترین ان ها است.

خرید کیف پول ارز دیجیتال

همانطور که در قبل به این موضوع اشاره کردیم در زمان خرید والت ارز دیجیتال مهمترین موردی که باید به ان توجه کنیم قابل اعتماد بودن این کیف پول است و برای متوجه شدن این موضوع باید به میزان نصب این کیف توجه کرد. هرچه میزان نسب کمتر باشد یعنی نارضایتی بیشتری از این کیف پول وجود دارد و مناسب نیست.

دانلود ولت ارز دیجیتال

بعد از اینکه مناسب ترین والت ارز دیجیتال را برای خود انتخاب کردید نوبت به پیداکردن نسخه ی این نرم افزار و دانلود ان می رسد که می توانید از سایت های ایرانی یا خارجی این نسخه را با توجه به این که می خواهید بر روی گوشی یا کامپیوتر نصب کنید دانلود کنید و مورد استفاده قرار دهید.

بهترین کیف پول بیت کوین

قیمت کیف پول ارز دیجیتال

والت ارز دیجیتال از نسخه رایگان موجود است تا والت های نرم افزاری که با هزینه خیلی کم می توانید خریداری کرده و در مکان مورد نظر نصب کنید و در سطح بالاتر آن والت های سخت افزاری است که نسبت به نوع های مختلفی که دارد از قیمت های متفاوتی ام برخوردار است. کمترین هزینه برای این نسخه های نرم افزاری حدودا از یک میلیون و نیم شروع می شود تا قیمت های بالاتر.

انواع کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول ازر دیجیتال انواع مختلفی دارد که بسته به نیاز هر فرد می تواند از ان ها استفاده کند این کیف پول ها هر کدام مزایا و معایبی دارد. این کیف پول ها در دو دسته ی سرد و گرم قرار گرفته اند که در ادامه آن ها را به شما معرفی کنیم. کیف پول های تحت وب، کیف پول های دسکتاپ، کیف پول های موبایل، کیف پول های سخت افزاری، کیف پول های کاغذی

کیف پول Coinomi

یکی از کیف پول هایی که در تمام ارز ها کارایی دارد کیف پول کوینومی است. این wallet حدود ۵۰۰ کویت و توکن را پشتیبانی می کند و به دلیل این گستردگی از محبوبیت زیادی برخوردار است البته سطح امنیت این کیف پول هم تقریبا بالاست و جز محبوب ترین والت ارز دیجیتال در بیت کوین قرار دارد. یکی دیگر از دلایل محبوبیت این کیف پول رابط کاربری آسان آن است. کوینومی این امکان را دارد که بدون ارسال crypto به صرافی ارز دیجیتال ها برای انجام معامله از طریق رابط کاربری به صورت مستقیم معامله انجام دهید ولی مشکلی که وجود دارد این است که ایرانی ها به خاطر تحریماتی که بر علیه کشورشان وجود دارد قادر به استفاده از این کیف پول نیستند.

ولت ارز دیجیتال فیزیکی بهتر است یا نرم افزاری؟

با توجه به مطالبی که در بالا توضیح داریم هر والت ارز دیجیتال چه فیزیکی و چه سخت افزاری معایب و محاسنی دارد که هر فرد با توجه به شرایط خودش باید به این سوال پاسخ دهد ولی در کل اگر مسایل مالی در میان نباشد والت ارز دیجیتال فیزیکی که همان والت ارز دیجیتال سخت افزاری است بهترین انتخاب از نظر امنیت است.

روش انتقال ارز به ولت چگونه می باشد ؟

برای انتقال ارز به والت اولین کاری که باید کرد انتخاب یک والت مناسب است و بعد از ان ثبت نام در ان. بعد از ثبت نام می توانید انتقالاتی را در کیف پول خود انجام دهید و برای این کار باید ادرس عمومی کیف پول و یا دریافت کننده را داشته باشید. اینکار در بیشتر موارد خیلی ساده انجام می شود همانند اسکن یک بارکد.

محبوب ترین کیف پول های ارز دیجیتال

محبوب ترین کیف پول های ارز دیجیتال

کیف پول ارز دیجیتال از جمله نام هایی است که نظر بسیاری از کاربران فضای مجازی را به خود جلب کرده است. همین باعث شده که خیلی ها به سمت تجارت ارز های دیجیتال بروند و در این پروژه های سرمایه گذاری شرکت کنند و با این روش سرمایه خود را چند برابر کنند. نگهداری اصل و سود حاصل از ارز دیجیتال نیازمند جایگاهی امن و مطمئن می‌باشد که به آن کیف پول یا اصطلاحاً والت می‌گویند. در این قسمت می‌خواهیم چند نمونه از بهترین والت ها را معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید.

کیف پول کوینومی

کیف پول کوینومی از معروف ترین و امن ترین والت های دنیای ارز دیجیتال می‌باشد که به دلیل پر سرعت بودن و کم هزینه بودن، کاربران بسیار زیادی از این کیف پول استفاده می‌ کنند. در این کیف پول بیش از ۱۰۰ ارز دیجیتال مختلف را می‌ شود نگهداری کرد.

کیف پول فری والت free wallet

فری والت از جمله مشهور ترین کیف پول ها جهت نگهداری ارز های دیجیتالی می‌ باشد. این کیف پول دارای درگاه های ارتباطی بسیار امنی می‌ باشد که در آن انواع ارز دیجیتال را می‌ شود نگهداری کرد. در این کیف پول هزینه های اندکی جهت نقل و انتقال، رد و بدل می‌ شود.

کیف پول تراست والت

از دیگر کیف پول ها که برای نگهداری و تبادل ارز دیجیتال می‌ توان نام برد کیف پول تراست والت است که این کیفی پول جزء پر طرفدار ترین کیف پول های دنیا به شمار می‌ رود و کار کردن با آن بسیار آسان است.

کیف پول کوین اکس

والت کوین اکس از محبوب ترین والت های دنیا در فضای مجازی می‌باشد که کاربران زیادی عاشق این والت هستند و ارز های دیجیتال گوناگون خود را اعم از دوج کوین، بیت کوین، اتریوم و … را در آن نگهداری می‌ کنند.

کیف پول ترون لینک پرو

کیف پول ترون یکی از بهترین کیف پول ها جهت نگهداری ارز ترون می‌باشد. این کیف پول به دلیل استقبال بیش از حد کاربران از آن یکی از پر سرعت ترین و بهترین کیف پول های ترون دنیا به شمار می‌رود.

وصل کردن کیف پول ارز دیجیتال به سایت یونی سوآپ

یونی سوآپ از پلنفرم هایی است که در آن به تبدیل ارز های دیجیتال می‌ پردازند. این پلتفرم از دسته صرافی های آنلاین بین المللی می‌ باشد. روزانه میلیون ها کاربر در جهان اقدام به چنج کردن ارز های دیجیتال خود در این پلتفرم می‌ کنند. این پلتفرم یا همان صرافی ارز دیجیتال جزء بهترین و مقرون به صرفه ترین صرافی های دنیا است و تا به حال اقدام به کلاهبرداری نکرده است. این صرافی برای چنج کردن و واریز کردن ارز دیجیتال به کاربران از بسیاری از کیف پول های ارز دیجیتال به راحتی پشتیبانی می‌ کند و کاربران همواره در حال چنج کردن ارز های دیجیتال خود به بهترین و راحت ترین و مقرون به صرفه ترین روش ممکن هستند.

شاید برای شما سوال پیش بیاید که چگونه از یونی سو آپ استفاده کنیم؟ پاسخ به آن این است که به راحت ترین شکل ممکن انجام می‌ شود. شیوه کار کردن یونی سو آپ با صرافی‌های متمرکز (مثل kucoin) تفاوت دارد. یونی سو آپ یک نرم‌ افزار متن‌ باز می‌ باشد که بر مبنای بلاک‌ چین اتریوم ساخته شده است و کاربران در آن مقدور می‌ باشند بدون احتیاج به واسطه، به مبادله توکن‌های ERC-20 بپردازند. این صرافی علاوه بر کمک کردن به کم شدن کارمزد معامله ها، می‌ تواند مشکلات ناشی از سانسور و تحریم را از بین ببرد. برآورده کنندگان نقدینگی (که به زبان انگلیسی Liquidity providers نام دارند) نقش بسیاربزرگی در صرافی یونی سو آپ دارند. آن ها با فراهم کردن نقدینگی که همان موجودی ارزهای دیجیتال‌ شان می‌ باشد به این صرافی، معامله ها را بدون احتیاج به وجود order book ( که همان فهرست سفارش های خرید و فروشی که کاربران ارسال می‌ کنند می‌ باشد) آسان می‌ کنند. هرشخصی که هر اندازه ای دارای ارز دیجیتال باشد قادر است با ورود مقادیر مساوی از دو توکن (مثلاً اتریوم و استیبل‌ کوین‌هایی مثل USDT و DAI) در این اکسچنج های نقدینگی شرکت داشته باشد.

کیف پول ارز دیجیتال ایمن

تفاوت نگه داشتن ارز در کیف پول ارز دیجیتال و سایت های صرافی

شاید برای شما سوال پیش بیاید که آیا بهتر است پول ها و ارز های دیجیتال خود را در کیف پول خود نگهداری کنیم و یا بهتر است در سایت صرافی و در قسمت موجودی های سایت نگهداریم. پاسخ این است که به دلیل این که سایت های صرافی پایه و اساس محکمی ندارند و هر چقدر هم که معتبر باشند روزی احتمال اینکه اسکم کنند وجود دارد. اسکم کردن به معنای کلاهبرداری کردن می‌باشد که بسیار در خصوص ارز های دیجیتال مشهور است.

روزانه سایت های متعددی در زمینه نگهداری ارز ها و پول های دیجیتالی روی کار می‌آیند و پس از زیاد شدن مشتری هایشان اقدام به بسته شدن سایت شان می‌کنند و یا اگر هم سایت را نبندند دیگر پول کسی را پس نمی‌دهند که به این عملیات آن ها اسکم می‌ گویند. بنابراین پیشنهاد ما این است که همیشه پول های دیجیتال خود را در کیف پول های دیجیتالی نگهداری کنید. البته نکته مهم این است که کیف پول های ارز دیجیتال یا همان والت ها هم امکان دارد که به کلاهبرداری بپردازند و پول همه را بالا بکشند و دیگر به هیچ احدی پول برنگردانند. ولی میزان کلاه برداری از سوی کیف پول های معروف خیلی کم است. یادتان باشد که اگر خواستید ارز دیجیتال خود را نگهداری کنید حتماً از کیف پول های معتبراستفاده نمایید.

کیف پول ارز دیجیتال ایمن چه ویژگی هایی دارد؟

یکی از سوالات و دغدغه های اساسی برای کاربران فعال در حوزه ارز دیجیتال خصوصاً تازه واردان در این عرصه این می‌باشد که کدام کیف پول از همه امن تر و بهتر است. داشتن کیف پولی امن مهم ترین مسأله است چرا که برخی کیف پول ها به ظاهر امنیت دارند ولی پشت پرده آن یک تیم مافیای کلاه بردار قرار دارد.کیف پول امن و عالی دارای یکسری مشخصه ها می‌باشد. یکی از مهم ترین ویژگی های یک کیف پول امن این است که تمام زیر ساخت های لازم را جهت دفاع در برابر هکر ها را داشته باشد. چرا که اگر هم سازندگان کیف پول کلاه بردار نباشند ولی ایمن سازی برای کیف پول فراهم نباشد ممکن است با مورد حمله قرار گرفتن آن توسط هکر های سارق تمام موجودی های کاربران طعمه این دزدان هکر شود.

در ابتدایی ترین مرحله، همه والت های ارز دیجیتال با دادن رمز عبور که یک شماره ۴ رقمی یا زیاد تر است، مجوز دسترسی به شما می دهند (که البته در بیشتر مواقع این کار به صورت یک مرحله ای است، نه این که دو مرحله ای باشد). این والت ها، همه اطلاعات تراکنشی را با استفاده از قابلیت Secure Sockets Layer) SSL) در در زمان منتقل کردن رمزنگاری کرده و به شیوه ای ایمن، کلیدهای عمومی و خصوصی شما را، چه به شکلی که بر روی دستگاه تان به صورت رمزنگاری شده در آمده باشد و چه به شکل سرور سازنده والت، ذخیره می کنند. این خصوصیات، کمترین مقدار امنیتی می‌ باشد که هر والتی باید از آن بهره ببرد، با وجود این که مشتری های والت های ارز دیجیتال بیشتر به دنبال دو خصوصیت دیگر هم هستند: احراز هویت دو مرحله ای (۲FA) و پشتیبانی چند امضائی.

احراز هویت دو مرحله ای (۲FA): این خصوصیت، یک ویژگی از والت به وجود می‌آورد که جهت استفاده از کیف پول باید آن را بدانید. معمولاً این کد اضافی از راه پست الکترونیکی یا پیام کوتاه برای شما ارسال می‌ شود. در این صورت بعد از وارد کردن این کد، هنوز کار تمام نشده است. پس از ورود کد دستیابی کامل به والت، سیستم دو عاملی، پس از گذشت هر چند ثانیه یک مرتبه، یک کد جدید به وجود می‌آورد. یعنی این که برای هک شدن حساب کاربری تان، هکرها علاوه بر اطلاعات هویتی اکانت شما، باید اطلاعات دستگاهی که استفاده می‌ کنید هم داشته باشند. این کار برای سارقان مجازی به شدت مشکل و ناامید کننده است، پس این یک لایه ایمن اضافه که خیلی قوی است می‌باشد.

پشتیبانی از قابلیت چند امضایی: ویژگی چند امضائی یا سیستم دو از سه: این حصوصیت مثل حساب بانکی کار می‌کند. به خاطر این که این سیستم، ۳ کلید به وجود می‌آورد: یکی به وسیله دارنده حساب کنترل شده و یکی به وسیله سرویس هدایت می‌شود و یکی دیگر هم مشترک است. برای دستیابی به حساب، حداقل به ۲ کلید از این ۳ کلید احتیاج پیدا خواهید کرد. خصوصیت دیگر والت های ایمن قابلیت پشتیبان گیری در صورت حذف شدن والت است. پس از نصب والت حتماً از آن نسخه پشتیبان یا همان بک‌ آپ تهیه کنید تا در زمان حذف شدن کیف پول، خراب شدن دستگاه یا هر اشکال دیگری بتوانید مبلغ های آن را دوباره برگردانید. نکته بسیار مهم امنیتی این می‌باشد که در صورت نداشتن پشتیبان، دارایی شما به کلی برای همیشه از بین می‌رود.

کیف پول ارز دیجیتالی که دارم چه ارز هایی را ساپورت می کند؟

معمولاً تمام کیف پول های ارز دیجیتال قابلیت ساپورت اکثریت ارز های دیجیتال را دارند. خیلی از افراد دارای چند نوع ارز دیجیتال می‌باشند و این نکته خیلی برای آن ها مهم است که تمام ارز های دیجیتال خود را در یک کیف پول به صورت منظم نگهداری کنند. تقریباً همه کیف پول های معروف و ایمن قابلیت پشتیبانی از تمام ارز های دیجیتال را دارند.

سوالات متداول

والت ارز دیجیتال یا همان والت چیست؟

برای فهم بهتر والت می توان گفت همانند کیف پول و حساب بانکی که پول را در خود ذخیره و نگهداری می کند والت هم همین طور است با این تفاوت که امکان انتقال هم در ان وجود دارد

کدام والت ارز دیجیتال مناسب تر است؟

هر فرد با توجه شرایط خودش باید یک کیف پول را انتخاب کند ولی در کل نوع سخت افزاری ان امن تر است.

چرا کیف پول کوینومی از محبوبیت بالایی برخوردار است؟

به دلیل ساپورت حدود ۵۰۰ کویت و توکن و سطح امنیت بالای این والت، توانسته محبوبیت زیادی در بین کسانی که با ارز دیجیتال کار می کنند را پیدا کند.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *