اولین رپر تاریخ ایران چه کسی می باشد؟ بررسی قدیمی های رپ

اولین رپر تاریخ موضوعی است که به یکی از درگیری های ذهنی رپ دوستان تبدیل شده است. موسیقی رپ در آمریکا قدمت طولانی مدتی دارد اما می توان گفت که در ایران به تازگی بر سر زبان ها افتاده است. نخستین موسیقی رپی که در کشور ایران خوانده شد، مربوط به سال های پایانی دهه ۱۳۷۰ می باشد. رپر های بی شماری در این سبک از موسیقی در ایران و دیگر کشور ها فعالیت می کنند، اما اغلب افراد، مشهور ترین ها را به عنوان اولین ها می شناسند. در ادامه به پرسش اولین رپر تاریخ چه کسی بود؟ پاسخ خواهیم داد.

اولین رپر تاریخ ایران چه کسی بوده است؟

اولین رپر تاریخ ایران چه کسی بوده است؟

قدمت موسیقی سبک رپ در کشور ایران حدود بیست سال است. اما اگر بخواهیم به طور واقع بینانه به این قضیه نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد که برای نخستین بار، این سبک از سرودن شعر مربوط به غزل های جناب مولانا می باشد. پس سرودن اشعار به شیوه رپ، به ۸۰۰ سال پیش باز می گردد. پس از گذشت سال های بسیار، موسیقی رپ اعتراضی به عنوان یک سبک نوظهور و از کشور امریکا خلق شد. این موسیقی حدود ۲۰ سال بعد از آمریکا، وارد ایران شد و همچنان نیز تعداد مخالفان این سبک زیاد است. عده ای می پندارند که این سبک از موسیقی، تهاجمی به موسیقی اصیل ایرانی است. اما با توجه به اشعار جناب مولانا متوجه خواهید شد که این سبک در ریشه های موسیقی ایران قرار گرفته است‌.

در سال ۱۳۷۵، چهره ای ناشناس به نام شایان، هیپ هاپ آمریکایی را در ایران رواج داد. این فرد همچنین بنیانگذار گروه واژخنیا بود. پس از مدتی با ظهور چهره های قدرتمند نظیر هیچکس، این گروه از بین رفت و پیشرفت چندانی را در رپ ایرانی حاصل نکرد. اما سروش لشکری که هیچکس (برای بررسی لقب رپر ها از این لینک کمک بگیرید) شناخته می شود، توانست تحولات عظیمی در موسیقی هیپ هاپ آمریکایی ایجاد کند و موسیقی رپ فارسی را خلق کرد. سبکی که هیچکس خالق آن بود، سبک رپ امروزی است که علاوه بر ایران، در کل جهان شناخته شده است. از این رو هیچکس را به عنوان خالق موسیقی رپ می دانند و لقب پدر رپ فارسی را به او اختصاص داده اند.

معروف ترین آهنگ های اولین رپر تاریخ ایران

معروف ترین آهنگ های اولین رپر تاریخ ایران

همان طور که گفته شد، سروش هیچکس با این که نخستین چهره رپ خوان در ایران نیست، اما نخستین رپری است که سبک رپ فارسی را خلق کرد. او به عنوان نخستین رپر تاریخ ایران نیز شناخته می شود. در ادامه ترک های ماندگار خالق رپ فارسی رد ذکر می کنیم.

ترک اختلاف

آهنگ اختلاف هیچکس را می توان نخستین ترک رپ فارسی دانست که توانست به شهرت جهانی برسد. این ترک به نخستین آلبوم هیچکس، یعنی آلبوم جنگل آسفالت، تعلق دارد و از ترک های ماندگار در تاریخ رپ فارسی به شمار می آید.

ترک یه روز خوب میاد

این ترک نیز از شهرت قابل ملاحظه ای برخوردار شد. آهنگ یه روز خوب میاد مربوط به اتفاقات و حواشی های سال ۸۸ ایران است و امید به آینده ای روشن را به تصویر می کشد. این ترک سیاسی در سال ۲۰۱۰ در دسترس قرار گرفت و هم اکنون نیز از ترک های مورد علاقه رپ دوستان است.

ترک سرباز

سروش هیچکس در سال های نخست فعالیت خود، ترک سرباز را منتشر کرد. این آهنگ محتوایی سیاسی و اجتماعی دارد. این ترک از زبان یک سرباز ایرانی است که مشکلات خود را در جامعه ایران بیان می کند. سال ۲۰۰۸، سال انتشار این آهنگ ماندگار ذکر شده است.

اینستاگرام اولین رپر تاریخ ایران

اینستاگرام اولین رپر تاریخ ایران

سروش هیچکس به عنوان نخستین رپر ایرانی، در اینستاگرام نیز فعالیت دارد. او در پیج شخصی خود اغلب تصاویر کاور های آهنگ هایش را در دسترس علاقه مندان قرار می دهد. برای مشاهده عکس های اولین رپر تاریخ ایران می توانید نام او را در اینستاگرام سرچ کنید و به پیج اصلی او دست پیدا کنید. هیچکس تا کنون نگاه بیش از یک میلیون مخاطب را به سوی آهنگ ها و صدا خوبش جذب کرده است.

اولین رپر تاریخ جهان کیست؟

اولین رپر تاریخ جهان کیست؟

خالق موسیقی رپ در کل جهان را می توان بردگان آمریکایی دانست که صدا اعتراض خود را با یک موسیقی به گوش جهانیان رساندند. آن ها اعتراضات خود را به خیابان ها کشیدند و اینگونه شد که از موسیقی رپ، به عنوان یک موسیقی خیابانی نام می برند. پس از چند سال شخص به نام Pigmeat Markham، که یکی از معروف ترین کمدین های آمریکایی بود، نخستین قطعه رپ را در سال ۱۹۶۸ ضبط کرد. پس از آن شخصی به دنیا موسیقی رپ معرفی شد که او را اولین رپر تاریخ جهان می شناسند. آن شخص کسی جز توپاک آمارو شکور نبود. با تحولاتی که او در زمینه موسیقی رپ ایجاد کرد، سبک رپ معنا جدیدی گرفت و به یک زبان بین المللی تبدیل شد. لازم به ذکر است که او تنها با پشتوانه و حمایت های مردمی توانست به این جایگاه برسد.

وی یک سیاه پوست آمریکایی بود و در بسیاری از رسانه ها به عنوان فعال اجتماعی نیز شناخته می شد. او تنها ۶ سال توانست در زمینه رپ فعالیت کند و در نهایت در سن ۲۵ سالگی توسط افراد ناشناسی ترور گردید. با این که عمر فعالیت او در صنعت رپ زیاد نبود، اما جامعه موسیقی، سبک رپ امروزی را مدیون این چهره هستند. او یکی از چهره های مردمی آمریکا بود که برای از بین بردن قوانین نژادپرستانه در آمریکا، تلاش بسیاری کرد. تمامی آهنگ هایی که او منتشر کرده است، محتوا های بشر گونه دارند. او در مورد مسائلی مانند فقر، بیکاری، نژاد پرستی، اختلاف طبقاتی و … در آهنگ هایش صحبت کرده است. می توان گفت که علت شهرت و محبوبیت این خواننده آمریکایی، مسائلی بود که در آن زمان کمتر کسی به آن ها توجه می کرد.

۵ رپر اول تاریخ جهان

در تاریخ موسیقی رپ در جهان، نام چهره های متعددی ثبت شده است که هر کدام از آن ها برای موفقیت موسیقی رپ تلاش های فراوانی را به ثمر رسانده اند. موسیقی رپ برای نخستین بار در آمریکا خلق شد و مسلما نخستین چهره هایی که به این موسیقی روی آوردند، آمریکایی بوده اند. چهره هایی مانند توپاک، اسنوپ داگ، دکتر دره، جی زی، فیفتی سنت و … به عنوان پیشگامان موسیقی سبک رپ آمریکایی شناخته می شوند.

برترین آهنگ های اولین رپر تاریخ جهان

برترین آهنگ های اولین رپر تاریخ جهان

توپاک فعالیت خود را از سال ۱۹۹۰ آغاز کرد. او با انتشار ترک های جدید و ماندگار موسیقی رپ، به عنوان پدر رپ جهان شناخته می شود. آخرین ترک منتشر شده توسط او به سال ۱۹۹۶ باز می گردد.

changes

این ترک از نخستین ترک های منتشر شده توسط توپاک می باشد. این ترک محتوایی اجتماعی و مردمی دارد‌. این آهنگ یکی از ماندگار ترین آهنگ هایی است که توسط این چهره منتشر شده است.

Dear mama

توپاک آمارو شکور، اهنگ مامان عزیز را در ستایش از زحمات مادرش خواند. او علاقه و احترام خاصی برای مادرش قائل بود و این آهنگ زیبا را به او تقدیم کرد.

California love

California love از دیگر ترک های ماندگار تاریخ موسیقی سبک رپ است که توسط توپاک منتشر شد. این ترک هم اکنون نیز از ترک های پایه ثابت در پلی لیست علاقه مندان به سبک رپ می باشد.

همکاری های اولین رپر تاریخ جهان

همکاری های اولین رپر تاریخ جهان

توپاک در سال های فعالیت خود به دلیل این که سبکی نو و تازه از موسیقی را پدید آورده بود، رقیبان بسیاری داشت. از این رو اغلب به صورت تنها آهنگ های خود را منتشر می کرده است. البته در برخی از ترک های او، نوپریم شکور نیز حضور دارد. او برادر ناتنی توپاک می باشد. توپاک با چهره هایی نظیر شوگ نایت و آترون گرگوری برای تهیه ترک ها و آلبوم هایش همکاری داشته است.

این همکاری ها در مورد اولین رپر ایرانی هم صدق می کند. در این مورد می توایند از مقاله فیت رپ فارسی کمک بگیرید.

محبوب ترین آلبوم های اولین رپر تاریخ جهان

توپاک تاکنون آلبوم های منحصر به فردی را از خود به جا گذاشته است. لازم به ذکر است که بیش از ۲۵۰ میلیون نسخه از آلبوم های این چهره به فروش رسیده است. آلبوم های محبوب او به شرح زیر است.

  • اکیدا برای سیاهانم
  • من در برابر دنیا
  • اینک توپاک الزمان
  • همه نگاه ها به من
درآمد اولین رپر تاریخ جهان

درآمد اولین رپر تاریخ جهان

توپاک پولدارترین رپر نبود. بلکه او در زمان فعالیت رپری اش بار ها با مشکلات مالی دست و پنجه نرم کرد. همان طور که در مطالب پیشین ذکر شد، او تنها با حمایت های مردم توانست به جایگاه بالایی در رپ دسترسی پیدا کنید. درآمد این چهره در زمان فعالیتش تنها از طریق پیش فروش آلبوم هایش بود. اگر خواهان مشاهده عکس های اولین رپر تاریخ جهان هستید، می توانید نام این رپر محبوب را در اینترنت سرچ کنید. البته هم اکنون فن پیج هایی در اینستاگرام، نام و خاطره او را زنده نگه داشته اند.

سوالات متداول

تاریخچه رپ فارسی مربوط به چه سالی است؟

این سبک از اشعار حدود ۸۰۰ سال قبل در غزل های مولانا به چشم خورد. در نهایت در سال ۱۳۷۸ به صورت رسمی وارد ایران شد و موسیقی رپ امروزی خلق گردید.

نخستین رپری که موسیقی رپ امروزی در ایران را خلق کرد چه کسی است؟

هیچکس رپ امروزی را رواج داد و به عنوان پدر رپ فارسی شناخته می شود.

عنوان اولین رپر جهان را به چه کسی نسبت می دهند؟

به توپاک آمارو شکور، خواننده سیاه پوست آمریکایی

علت مرگ اولین رپر جهان چه بود؟

او فعال اجتماعی بود و در مورد مسائل سیاسی صحبت می کرد و سرانجام توسط دشمنانش ترور شد.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *