چگونه بلاگر شویم و درآمد های بالا از این کار داشته باشیم؟

با توجه با درآمد بلاگرها در فضای مجازی افراد زیادی هستند که آرزوی بلاگر شدن را در سر می پرورانند ولی نمی دانند که برای شروع کار باید چه کارهایی را انجام دهند. باید به این افراد بگوییم که بلاگر شدن چندان کار راحتی هم نیست و نیاز به ‌مهارت های مختلفی دارد و البته خلاقیت در این راه حرف اول را می زند و جدا از آن کمی هم چاشنی شانس را هم باید به آن اضافه کرد. در ادامه قصد داریم به این سوال بپردازیم که چگونه بلاگر شویم و ابعاد آن را در زمینه های مختلف بررسی کنیم.

چگونه یک بلاگر شویم؟

چگونه یک بلاگر شویم و درآمد دلاری داشته باشیم؟

در این قسمت برای پاسخ به سوال چگونه بلاگر شویم، اینستاگرام را به عنوان مثال انتخاب می کنیم و به سوال چگونه بلاگر اینستا شویم؟ می پردازیم. اول از همه باید بگویم که بلاگر ها در چند دسته قرار دارند که در ادامه به آنها می پردازیم. دسته اول کمال گرا ها هستند. بلاگر هایی که همه چیز را بدون هیچ عیب و نقصی فراهم می کنند. اصولا این بلاگر ها یک صفحه کامل و جامع و بدون هیچ عیبی را برای خود ایجاد کرده اند و تمام مطالبشان، دیزاین، رنگ، پوشش و … همه با برنامه ریزی و دقیق است.

 از دیگر بلاگر ها می توان به بلاگرهای باهوش اشاره کرد. آن ها با استفاده از علم بلاگری توانسته اند با بکارگیری هر موضوع در جایگاه خود برای خودشان جذب فالور داشته باشند. آن ها اصولا از هشتگ های مناسب و کاربردی استفاده می کنند. دسته دیگر از بلاگر های پر سر و صدا بلاگرهای جنجالی را می توان نام برد. این بلاگر ها دوست دارند با جنجال هایی که به پا می کنند خود را همیشه در صفحه اکسپلور بالا نگه دارند و طرفداران زیادی را کسب کنند. ویکی پیدیا بلاگر شدن را کاری مبتنی بر علم دانسته و توضیحاتی در این راستا داده است.

با توجه به معنی بلاگر یکی از مزیت های فعالیت در عرصه بلاگ، کسب درامدهای دلاری می باشد. از انجا که دلار در کشور ایران به بالاترین میزان ارزش خود در سال های اخیر رسیده است، علاقمندان زیادی به کسب درامد دلاری به جست و جو در این رابطه می پردازند. پرداختن به اصول پایه و چگونگی کسب درامد دلاری، به کسب اطلاعات جامعی نیاز می باشد، اما برای پرداختن به طور خلاصه به این مسئله می توان به اغاز فعالیت در یوتیوب به عنوان یکی از بهترین راه های کسب درامد دلاری در حیطه بلاگری اشاره نمود. یوتیوب با بهره گیری از سیستم گوگل ادز و قرار دادن تبلیغات این سیستم بر روی پیج های بلاگرها به تقسیم درامد ناشی از این تبلیغات با فعالین خود می پردازد. با این حال کسب درامد از سیستم گوگل ادز یوتیوب امری اسان نبوده و پیش از واجد شرایط شدن در این زمینه باید به واچ تایم مدنظر یوتیوب دست یابید. مطالب جامع زیادی در محیط یوتیوب در رابطه با چگونگی درامد دلاری از این سیستم رایج بوده و می توان به جست و جوی مستقیم در این سایت پرداخت.

چگونه بلاگر موفق شویم؟

چگونه بلاگر موفق شویم؟

بلاگر شدن یکی از کارهایی است که در چند سال اخیر طرفدارانش رشد زیادی داشتند. این حرفه با توجه به درآمد و آرامشی که دارد از هر سن و سالی برایش داوطلب وجود دارد. در این قسمت سعی  کردیم بیشتر به این سوال که چگونه بلاگر شویم بپردازیم. برای این موضوع ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که معنی بلاگر چیست؟ افرادی زیادی این گونه گمان می کنند که هر کسی در اینستاگرام فالور های بالا دارد و حضوری فعال دارد یک بلاگر محسوب می شود ولی باید بگوییم که این برداشت کاملا غلط است.

بلاگر ها همیشه در یک حرفه خاص فعالیت می کنند. بلاگر ها همیشه با توجه به حرفه ای که در آن فعالیت دارند دست به تولید محتوا می زنند که از جمله آنها می توان به فشن بلاگر، بلاگر سفر، فود بلاگر ، بلاگر دکوراسیون، بلاگر کتاب و… اشاره کرد که در ادامه این مقاله آن ها را توضیح می دهیم. لزوما هر کسی راه بلاگری را برای خود انتخاب کرد موفق نشده است و کسی در این راه موفق می شود که تمام جوانب این راه را بسنجد و برای این هدف وقت بگذارد.

بعد از آن که این تصمیم را گرفت باید یک موضوع را برای خود انتخاب کند. با توجه به این موضوع که شبکه اینستاگرام هر ماه بازدیدکنندگان فراوانی را دارد برای اینکه در بین آن ها همیشه محبوب و مطرح باشید باید از لحاظ محتوا پیج خود را در حد عالی نگه دارید و همچنین ظاهر پیجتان نیز باید زیبا و شکیل باشد. هر بلاگر باید تسلط کامل درباره موضوعی که درباره آن صحبت می کند داشته باشد که همین موضوع باعث افزایش فالور شما می شود.

 البته نباید خسته و مایوس شوید. تولید محتوای با کیفیت در پیج بلاگر ها از اهمیت زیادی برخوردار است و همین محتوا است که فالورین شما را در کنارتان نگه می دارد. هر چه مطالب پیج شما پر محتوا تر و مرتبط تر با موضوع پیجتان باشد تعداد تعامل پیج هم بالا می رود و لایک و کامنت های پیجتان بالاتر می روند و این یعنی درصد تعامل بالای شما با فالورینتان. از دیگر مسائل مهم در بلاگر شدن شما کیفیت فیلم ها و عکس هایی است که در پیج با طرفدارانتان به نمایش می گذارید.

از این رو دوربین فیلمبرداری و عکاسی شما یکی از مهم ترین وسایل مورد  نیاز شماست. زمانی که عکاسی را در حد مطلوب فرا گرفتید باید به سراغ مرحله بعدی یعنی کپشن نویسی بروید. کپشن نویسی یک مرحله حساس و خیلی دقیق است. شما با توجه به کپشنی که در زیر عکس خود می نویسید می توانید بسیاری از افراد را جذب پیج خود کنید از این رو باید به این نکته توجه بسیار داشته باشید.

یکی از مسائل بسیار مهم کپشن نویسی استفاده از هشتگ گذاری به جا و مناسب است که این کار کمک بسیار زیادی به دیده شدن شما می کند. از دیگر مسائلی که در بلاگر موفق شدن اهمیت بسیار دارد این است که باید حتما یک طرح منحصر به فرد و جذاب برای خود انتخاب کنید و این طرح را به انحصار خود در آورید که طرفدارانتان به محض دیدن ان متوجه شما شوند. این موضوع برای زمانی که شما مطرح شدید و با برند های مختلف کار می کنید بسیار مهم است.

 از نکته های بسیار مهم دیگر در بلاگر شدن تعامل با بلاگرهای دیگر است. این موضوع از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید گفت که هر چه بیشتر این تعامل برقرار باشد رسیدن به موفقیت شما راحت تر اتفاق می افتد. شما باید تمام بلاگرهای مطرح در زمینه کاری خود را بشناسید و با ان ها در ارتباط باشید. از دیگر  کارهایی که بسیار مهم است و شما باید انجام بدید این است که تمام برند هایی که در زمینه کاری شما هستند را ابتدا شناسایی کنید و بعد زیر نظر بگیرید.

 شما از وقتی که فالورینتان به ۱۰۰۰ رسید می توانید با آنها همکاری داشته باشید زیرا تمام فالوور های شما به نوعی می توانند مشتریان ان برند ها به حساب بیایند از این رو برای ان برند ها ارزشمند هستید و حاضر هستند برای تبلیغات شما پول خرج کنند. شما باید در کنار تمام کارهایی که گفتیم سعی کنید به مرور زمان مهارت های خود را در زمینه کار با فضای اینستاگرام بالا ببرید و همیشه اپلیکیشن های به روز و مطرح ادیت عکس و فیلم و تولید محتوا را در اختیار داشته باشید. مطالعه زیاد انجام دهید و همیشه مهارت عکاسی و نویسندگی خود را در حد خود نگه دارید.

چگونه فشن بلاگر شویم؟

فشن بلاگر ها وظیفه معرفی طرح ها و رنگ ها و نقش های مختلف در لباس و کیف و کفش را بر عهده دارند و این در حالی است که شاید حتی نتوانند ان ها را طراحی و یا تولید کنند‌. این فشن بلاگر ها اکثرا با برند های مختلف کار می کنند و محصولات آن ها را با استایل های متفاوت به مخاطبانشان عرضه می کنند. برخی از مدل های اینستاگرام نظیر مینا حیدری و مندی وکیلی در این دسته قرار می گیرند.

چگونه فود بلاگر شویم؟

فود بلاگر ها به دو دسته تقسیم می شوند. اول کسانی که غذاهای مختلف را تست می کنند و به طرفدارانشان معرفی می کنند که به فود تیستر ها معروف هستند و دوم افرادی که غذاهای مختلف را آشپزی می کنند و از طعم و طریقه پخت با فالورینشان صحبت می کنند‌ که برای فود بلاگر شدن باید یکی از این دو راه را پیش بگیرید.

چگونه بلاگر کتاب شویم؟

چگونه بلاگر کتاب شویم؟

بلاگرهای کتاب افرادی هستند که به سبب کتاب های زیادی که خوانده اند صاحب نظر شده اند و می توانند راجب کتاب ها نظر دهند. آن ها یک خواننده فعال هستند و کتاب های تازه منتشر شده را معرفی می کنند و همین طور کتاب های قدیمی را هم که از انتشارشان می گذرد را یادآوری می کنند‌. برای بلاگر کتاب شدن باید مطالعه زیاد و هدفمند داشته باشید.

چگونه بلاگر سفر شویم؟

افراد زیادی هستند که عاشق سفر و سفر کردن هستند. ان ها از جاهایی که می روند عکس ها و فیلم های زیادی را به اشتراک می گذارند. برای این که بتوانیم یک بلاگر سفر شویم باید جاهایی را انتخاب کنیم که مردم از سفر کردن به آنجا لذت ببرند. بلاگرهای سفر تاثیر زیادی در بالا بردن انگیزه افراد برای سفر به آن نقاط دارند.

چگونه بلاگر دکوراسیون شویم؟

برای اینکه تبدیل به یک بلاگر دکوراسین یا بلاگر معماری شوید باید دو شرط را داشته باشید. شرط لازم این است که تخصص کافی در این زمینه را داشته باشید و شرط کافی این که علاوه بر تخصص در زمینه معماری و دکوراسیون در زمینه بلاگری نیز تخصص داشته باشید.

چگونه بلاگر لایف استایل شویم؟

بلاگر هایی که در زمینه لایف استایل فعالیت می کنند بسته به این که در کجا زندگی می کنند سبک متفاوتی را پیش رو دارند. ولی در کل همه آن ها جدا از فعالیت هایی که درباره پیشرفت پیج در بالا به ان اشاره کردیم باید به دنبال برند های خاص برای تبلیغات مرتبط با سبک زندگیشان باشند.

چگونه بلاگر لباس شویم؟

بلاگر های لباس در اصل همان فشن بلاگر ها هستند که با همکاری هایی که با برند های مختلف انجام می دهند مد ها و لباس هایی را در جامعه به صورت ترند معرفی می کنند.

برترین بلاگرهای هر شاخه در ایران و جهان

برترین بلاگرهای هر شاخه در ایران و جهان 

در این جا چند نفر از مشهورترین های هر شاخه را برایتان آورده ایم:

مستر تیستر/ فود بلاگر

این بلاگر غذا یکی از موفق ترین بلاگر ها در زمینه معرفی غذا است که نام اصلی او حمید سپیدنام است.

سرآشپز ابوالحسنی/ فود بلاگر

این فود بلاگر در دسته بلاگر هایی است که آشپز غذاهای خوشمزه است و طریقه پخت غذا ها را معرفی می کند.

کیارا (Chiara Ferragni)/ فشن بلاگر

کیارا از جمله فشن بلاگر های معروف خارجی است که با ۱۵ میلیون فالور، رتبه اول را در بین فشن بلاگر ها دارد.

هدی رستمی

هدی رستمی به عنوان مشهورترین بلاگر ایرانی سفر است. او تجربیات خود را از سفر های متعددش در اختیار ۵۰۰ هزار فالوری که دارد می گذارد.

چگونه بلاگر گیاه شویم

در این نوع از بلاگری همانطور که از نام ان پیدا است، برای شروع فعالیت در آن پیش از هرچیز نیازمند کسب اطلاعات لازم و اختصاصی در رابطه با گیاه شناسی و اصول کشاورزی می باشد. این نوع از بلاگری نسبت به سایر زمینه های بلاگری یک مزیت و تفاوت عمده ای که وجود دارد، عدم لزوم فراگیری اصول پایه مجری گری و علوم مرتبط با مجری گری و زبان بدن می باشد. عده زیادی از فعالیت این عرصه بدون نمایش چهره خود در حین انتشار ویدئوها، حتی با توصل جستن از عکس ها به انتشار محتوا می پردازند. برای فعالیت در حیطه بلاگری اصولی مشترکی وجود دارد که در رابطه با آن ها برای شروع می توان به مواردی همچون فراگیری اصول نورپردازی، فتوشاپ، تدوین عکس و ویدئو، علوم پایه زمینه فعالیت و … اشاره نمود. شما علاقمندان عزیز جهت دسترسی به مقاله اختصاصی این رشته از بلاگری می توانید در سایر مقالات ما به جست و جو بپردازید.

چگونه تراول بلاگر شویم

یکی از محبوب ترین زمینه های بلاگری، تروال و توریسم می باشد. قبل از اغاز فعالیت در این زمینه لازم است که همواره به خاطر داشته باشید، برخلاف چیزی که ممکن است به نظر برسد، میزان هزینه ها و اطلاعات جغرافیایی درون کشوری و خارج از کشور می باشد. این روزها برخلاف ۲ سال گذشته رقابت سنگینی میان فعالین این زمینه شکل گرفته و افراد زیادی با در دست داشتن امکانات حرفه ای ضبط و کسب هزینه های اسپانسرینگ به فعالیت اختصاصی به شکل مستند می پردازند و از انجا که حضور مجری در این حرفه تقریبا ضروری می باشد، فراگیری فنون مجری گری بسیار مهم می باشد. هدف فعالیت در این زمینه از بلاگ، تولید محتوا در زمینه سفر و گردشگری است، بلاگر های این زمینه معمولا اهل اشتراک هیجان و اشتراک حس آرامش هستند، اغلب آژانس های توریسم در جهان علاقمند هستند تا با یک بلاگر در این زمینه فعالیت کنند و یا تورهای گردشگری را بدین شکل تبلیغ کنند و بازار بیشتری را تصرف کنند. شایان ذکر است که در ایران به دست آوردن اسپانسر بسیار دشوارتر از سایر جهان بوده و معمولا منبع درامدی بلاگرهای ایرانی تبلیغات عمومی می باشد.

عده زیادی از بلاگرهای تراول و توریسم در اغاز فعالیت های خود تنها با استفاده از محتواهای سایر مستندسازان و بلاگرها و ادعام سازی تصاویر فعالیت خود را اغاز می کنند، اما همانطور که می دانید حتی اینستاگرام نیز اخیرا به رعایت کپی رایت حساسیت جدی نشان داده و امکان توقف فعالیت پیج در این زمینه مطرح می شود. شما هواداران گرامی جهت کسب اطلاعات جامع بلاگ سازی در عرصه توریسم و تراول می توانید در سایر مقاله های ما به جست و جو بپرد ازید.

چگونه تراول بلاگر شویم

چگونه یک بلاگر معروف و مردمی شویم؟

همواره در راه کسب شهرت در تمام عرصه های هنر، مثلی وجود داشته است که راوی این مسئله می باشد که کسب شهرت اسان و حفظ ان بسیار دشوار می باشد. به خصوص با افزایش رقابت های عرصه بلاگری این روزها ایجاد شهرت کمی دشوارتر از سال های گذشته شده است. با توجه به نحوه عملکرد بلاگرها و شاخ های مجازی مختلف، متوجه می شوید که افراد مختلف سیاست های مختلفی را در به دست اوردن شهرت در پیش گرفته اند؛ عده ای با حاشیه و شایعه سازی و رفتارهای ناهنجار و نامتعارف به کسب شهرت پرداخته و برخی نیز با پیشه کردن صداقت و یک رویی با مخاطبین خود، دیرتر به شهرت رسیدن را به منفور شدن ترجیح می دهند. شما هواداران گرامی و علاقمندان به اغاز فعالیت بلاگ می توانید در این رابطه به بررسی رفتارهای بلاگرهای موفق و ناموفق بپردازید تا عملا متوجه شوید کدام سیاست های کاری در کسب محبوبیت مفید هستند.

بلاگر اقتصادی

یکی از شاخه های دشوار بلاگ، مسئله اقتصاد می باشد. به خصوص در سال های اخیر که ایران در شرایط اقتصادی دشواری قرار گرفت، حتی حرفه ای ترین اقتصاد دانان نیز در ارائه مقالات و اطلاعات مفید عاجز شدند. برای به روز بودن در امور اقتصادی داخلی و جهانی، علاوه بر داشتن اطلاعات پیش زمینه کافی، به توانایی هایی همچون فراگیری زبان انگلیسی نیازمند خواهید بود تا در رابطه با جدیدترین اخبار جهانی در رابطه با امور اقتصادی و سیاسی بتوانید پیش بینی های مفیدی را داشته باشید. شایان ذکر است عده ای از فعالین این حوزه نیز تنها با دنبال کردن اخبار و مقالات سایر بلاگرها به تولید محتوا می پردازند؛ اما همانند سایر زیرشاخه های بلاگ، اطلاعات دست دوم به سختی با شهرت و محبوبیت کافی همراه می شود.

چگونه توریسم بلاگر شویم

بلاگری در عرصه توریسم در حین دشواری هایش، بسیار درامدساز می باشد. عرصه توریسم یکی از فعالیت هایی است که اسپانسرهای مختلفی از آن پشتیبانی می کنند. برای عرصه توریسم از جمله اولین ملزومات شروع کار، فراگیری زبان انگلیسی، فنون مجری گری و کسب استانداردهای صحیح این هنر می باشند که در افزایش شهرت در این عرصه بسیار سرنوشت ساز می باشند. یکی از بهترین مزیت های بلاگرهای حرفه ای صنعت توریسم، بهره جویی از مزایای برگزار کنندگان تور می باشد و همین مسئله عده زیادی از علاقمندان توریسم را به فعالیت در این حیطه می کشاند.

چگونه بلاگر کودک شویم

یکی از عرصه های نوپای بلاگ در ایران، بلاگ کودک می باشد. این عرصه که مورد علاقه بانوان زیادی در ایران می باشد، عموما به مدیریت بانوان و برای شهرت کودکان و خردسالان با استعداد منتشر می گردد. افراد زیادی در این عرصه به فعالیت پرداخته اند و قدمت ان به پیش از زمانی که اینستاگرام به چنین شرایط رقابتی برسد بر می گردد. برای این عرصه تنها چیزی نیاز دارید ابزار ضبط و یه کودک بانمک و کیوت است که از روند رشد وی و استعدادهای وی تولید محتوا انجام دهید. اکثر فعالان این زمینه به علت توجه بیشتری که به آموزش کودک خود می کنند در شکل گیری و پرورش استعدادهای کودک رشد شایانی می کنند.

چگونه توریسم بلاگر شویم

حوزه های بلاگری

همان طور که می دانید این فعالیت در ایران تقریبا نوپا بوده و عمده فعالیت های ایرانیان در اینستاگرام شکل گرفته است. علیرغم نوپا بودن این عرصه در ایران، عده زیادی در این عرصه مشغول به کار شده و این حرفه را به سمت و سوی تخصص گرایی پیش برده اند. از جمله متداول ترین حوزه های بلاگ در ایران می توان به مواردی همچون بلاگ مدلینگ، فود بلاگ، بیوتی بلاگ، تراول بلاگ، توریسم بلاگ، بلاگ کشاورزی، آرت بلاگ، بلاگ موسیقی، واین بلاگ، لایف استایل بلاگ، گیم بلاگ، بلاگ خودرو، بلاگ های روانشناسی و جامعه شناسی، بلاگ تاریخ شناسی و سایر حوزه ها اشاره نمود که هر یک از ان ها خاصیت ها و ملزومات خاص خود را دارا می باشند.

بلاگر هنری

چگونه بلاگر هنری شویم؟ عرصه هنر یکی از پیچیده ترین و گسترده ترین حوزه های بلاگ می باشد. فعالیت در بلاگ هنر خود نیز به زیرشاخه های مختلفی تقسیم می گردد و به طور کلی شامل هنرهای موسیقی، نقاشی، فیلم سازی و بازیگری، اخبار مربوط به سلبریتی ها و … می شود. فعالیت در عرصه هنر، از هر نوع و زیرشاخه ای که باشد نیاز به اگاهی کافی و تجربه شخصی در آن عرصه می باشد و به سختی می توان در عرصه ای فعالیت نمود که درک و تجربه شخصی در آن وجود نداشته باشد. به طور مثال افرادی که در زیرشاخه های تدریس موسیقی به فعالیت می پردازند، نمی توانند بی آن که تسلط کافی به ساز و فنون تدریس داشته باشند، به فعالیت مفیدی بپردازند.

سوالات متداول

فشن بلاگر کیست؟

فشن بلاگر ها به معرفی طرح ها و رنگ ها مختلف در پوشاک، کیف و کفش اقدام می کنند و شاید ان ها حتی نتوانند طراحی و یا تولید پوشاکی را انجام دهند.

فود بلاگر ها چه کسانی هستند؟

فود بلاگر ها به دو دسته اند. اول کسانی که غذا را تست و معرفی می کنند که به فود تیستر ها معروف هستند و دوم کسانی که غذاها را آشپزی می کنند و طریقه پخت آن غذا را با فالورینشان در میان می گذارند.

هدی رستمی در چه زمینه ای بلاگری فعال است؟

هدی رستمی یک بلاگر سفر ایرانی است که توانسته در این زمینه بسیار محبوب شود.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *