زندگی نامه رض رپر ایرانی | از انتشار اولین آلبوم تا فعالیت در گروه دیوار

در این مقاله قصد داریم تا شما را با رض یکی از رپرهای زیرزمینی ایران که چند سالی است در این سبک شروع به فعالیت کرده آشنا کنیم. رضا که با نام هنری رض به معروفیت رسیده است، خواننده رپ و هیپ هاپ است. موسیقی رپ یا هیپ هاپ یکی از زیر مجموعه های موسیقی حساب می آید. در ادامه هم تعدادی از موزیک های شاخص و پر مخاطب او را به شما معرفی می کنیم.

بیوگرافی رض رپر

بیوگرافی رض رپر

در ادامه این مقاله شما را با بیو گرافی، زندگی خصوصی و سبک موسیقی این هنرمند و خواننده مشهور و معروف بیشتر آشنا می کنیم. حال با هم با بیوگرافی این خواننده ایرانی آشنا می شویم. رضا با نام هنری رض به جامعه هنری شناخته شده است. رض رپر موفق و خلاق یکی از اعضای گروه لیبل دیوار (اولین گروه های رپ فارسی) است. او متولد ۲۵ مرداد ماه ۱۳۶۱ در تهران می باشد. سبک اشعار او فلسفی، اجتماعی، حاوی کنایه و مفهومی است و در آهنگ های خود از اشعار نو و یا همان سپید استفاده می کند. همان سبک اشعار سهراب و نیما یوشیج می باشد. او با استفاده از این سبک و همین طور شباهت چهره ای زیاد که به سهراب سپهری دارد و اینکه در خوانندگی سبک خاص خود را دارد، او توانست به سرعت در بین مردم به شهرت و محبوبیت برسد. حالا او یکی از فعالان و ترانه سرا های معروف موسیقی رپ ایران است. رض در سبک رپ و هیپ هاپ فارسی فعالیت می کند.  این رپر با استایل و سبک رپ کردنش، توانسته علاقه مندان بسیاری را به سمت خود جذب کند. وی متولد بیست و پنجم مرداد ماه سال هزار و سیصد و شصت و یک می باشد در تهران می باشد و از لحاظ سنی جزو قدیمی ترین و بزرگ ترین رپران فارسی است. اما او به لحاظ کاری و حرفه ای در موسیقی و خوانندگی رپ و هیپ هاپ سابقه ی کمتری دارد و خیلی دیر تر از هم سن و سال های خود پا به این عرصه خوانندگی و هیپ هاپ  گذاشته است.

رض خواننده کیست؟

 رضا با نام هنری رض به جامعه موسیقی ایران به معروفیت رسیده است. او در سال ۱۳۶۱ در پایتخت ایران متولد شده است. این خواننده موفق و محبوب هم اکنون در ایران زندگی می کند. او از خوانندگان فعال در حوزه هیپ هاپ و رپ است و تا کنون آهنگ های فراوانی منتشر کرده است، که اکثر این ترک ها کنایه، فلسفی و مفهومی بوده است. از همکاری او می توان به همکاری با آرتیست ها و خوانندگانی مثل سینا تهم، با مداد و خلسه، نام برد. رض در کنار بهرام نورایی و کابوس، در همایشی گرافیتی تهران با اجرای زنده آهنگ قصه، هواداران و طرفداران زیادی را جذب خود کرد. او فعالیت خود را به طور جدی از سال هزار و سیصد و نود و یک آغاز کرد و در همان سال آلبوم خود را به انتشار رساند، که می توانیم بگوییم به نسبت سایر آلبوم ها تا کنون از استقبال کم تری برخوردار شده است. این مساله باعث شد تا او تصمیم بگیرد که با یکی از رپر های شناخته شده در بین علاقه مندان رپ کار بکند تا بتواند شناخته تر شود و هواداران و طرفداران زیادی پیدا کند. او برای تنظیم و تهیه آلبوم دوم خود از داریوش ملتفت دعوت به همکاری کرد تا در آلبومش حضور داشته باشد و این موجب شد تا آلبوم دومش بیش از آلبوم اولش شنیده شود

و توانست این آلبوم پلی زیادی در سایت ها بخورد. رض بعد از آلبوم دوم خود تقریبا به شهرت زیادی رسید و توانست با رپر های حرفه ای و سر شناس ملاقات هایی داشته باشد که  باعث افزایش همکاری ها و بیشتر شدن فعالیتش در این زمینه شد.

اینستاگرام رض

اینستاگرام رض

شما اگر علاقه مند هستید تا از این خواننده حمایت کنید می توانید در گوگل نام هنری خواننده مورد نظر را وارد کنید و او را در اینستا گرام دنبال کنید. محتویات پیج این فرد مشهور، خواننده محبوب و پرطرفدار شامل عکس، ویدئو ها و کلیپ هایی در رابطه با کارهایی که انجام می‌دهد می باشد رض در پیج خود تاریخ انتشار ترک ها و آلبوم های خود را می گذارد و یا آهنگی را می خواند به صورت کلیپ و ویدئو در پیج خود منتشر می‌کند و با طرفداران و هواداران خود به اشتراک می‌گذارد.  شما می توانید عکس ها و فیلم های مختلف او را در صفحه او ببینید. او در اینستاگرام توانسته که با گذاشتن آهنگ ها و تاریخ انتشار آهنگ ها هواداران زیادی جذب نماید و می تواند در آمد خوبی از منتشر کردن آهنگ ها داشته باشند. رض هم مثل سایر هنرمندان فعال در شبکه های مجازی با انتشار عکس ها و موزیک ویدیو خود در اینستاگرامش توانسته مخاطبین و فالوور های زیادی را جذب نماید. او هم مانند سایر افراد توانسته با بالا بردن فالوور در پیج خود و گرفتن تبلیغات و سفارش کسب درآمد کند. اما درآمد اصلی او از موسیقی به دست می آید. هر چند خوانندگی و برگزاری کنسرت  رپ در ایران غیر مجاز است و این هنرمندان نمی توانند کنسرت برگزار کنند و در محدویت زیادی قرار دارند اما این مانع فعالیت این هنرمندان نشده است. از شما علاقمندان به این خواننده خلاق و پر استعداد می خواهیم تا او را در اینستاگرام دنبال کنید.

توییتر رض

 در این قسمت از مقاله در رابطه با فعالیت این افراد مشهور در صفحات مجازی توضیح می دهیم. هرچند توییتر در ایران فیلتر است اما اکثر خوانندگان، هنرمندان و سلبریتی های معروف و حتی سران کشور در توییتر بسیار فعال می باشند. این خواننده و رپر ایرانی برای این که بتواند مخاطبین و طرفداران بیشتری را جذب نماید، در اکثر شبکه‌های اجتماعی فعال است. او در توییتر هم توانسته هواداران و مخاطبین زیادی به خود جذب کند. بیشتر کسانی که در توییتر فعالیت می کنند افراد سرشناس و سیاسی کشورها می باشند. در ایران به علت فیلتر بودن توییتر مخاطب کمتری نسبت به سایر اپلیکیشن ها دارد. توییتر علاوه بر ایران در چند کشور دیگر هم فیلتر می باشد، به همین علت هم هنرمندان فعالیت کمتری در این شبکه انجام می دهند.

کلاب هاوس رض

کلاب هاوس رض

کلاب هاوس جزو اپلیکیشن جدیدی است که تازه به بازار آمده است. در اوایل ورود فقط برای ios قابل نصب بود. برای همین اکثر مخاطبین و کاربران افراد معروف و سلبریتی ها بودند. اما الان مخاطبین زیادی را به خود جذب کرده است. در این پلتفرم جدید افراد به طور زنده با هم صبحت می کنند و نظرات خود را به اشتراک می گذارند. کلاب هاوس چند وقت اخیر برای سیستم عامل‌ اندروید نیز توسعه پیدا کرد. برای استفاده از کلاب هاوس باید بدانید که در حال حاضر این نرم‌افزار باید از طرف شخص دیگری دعوت‌نامه داشته باشید یا نام خود را در لیست انتظار رزرو کنید. رض هم توانسته با استفاده از این امکان کلاب هاوس افراد و مخاطبین زیادی را به خود جذب کند و یکی از افرادی است که کلاب هاوس را تبلیغ می کند.

رض اهل کجاست؟

همانطور که قبلا گفتیم رض متولد ۲۵ مرداد سال ۱۳۶۱ در شهر تهران می باشد که نام اصلی او رضا است و در حال حاضر در ایران زندگی می کند. او تقریباً از سال های ۸۹ و ۹۰ فعالیت خود را در این سبک از موسیقی به صورت زیر زمینی در ایران آغاز کرد. ولی در آن زمان به علت بی تجربگی و تازه کار بودن آنچنان که باید و شاید شناخته نشد و اولین آلبوم او هم با استقبال کمی روبرو شد. به همین علت آهنگ هایی را نیز که در آن زمان منتشر کرده بود شنیده نشد ولی او تمام سعی خود را کرد تا بتواند اولین آلبوم خود را در رپ و هیپ هاپ فارسی منتشر کند که این کار را نیز بعد از مدت ها فعالیت انجام داد.

آهنگ های رض رپر

آهنگ ها و موزیک های بسیار زیادی از رض منتشر شده است و با این که دیر شروع به کار کرده است، رپری پر کار می باشد و موزیک های بسیاری را کار کرده است.  او با اینکه دیر به این حرفه وارد شده است اما توانسته آهنگ های بسیار خوبی را منتشر کند.

آهنگ نوش

آهنگ نوش که جزو آهنگ های جدید رض می باشد که در این ترک با دارا و آتور فیت داده است. در این آهنگ او با دو رپر جدید فیت داده است. وی توانسته هواداران زیادی را به خود جذب نمایند این کار زیبا را می توانید از سایت های معتبر دانلود کنید.

آهنگ رنگی

آهنگ رنگی رض که از آلبوم سوم او به همین نام است. اشعار آهنگ رنگی پر مفهوم و فلسفی است این آهنگ جزو بهترین و پر مخاطب ترین آهنگ های او محسوب می شود. هر کسی که علاقمند به سبک رپ هست حتما این آهنگ زیبا را از این رپر شنیده است از شما مخاطبین عزیزی که این کار زیبا از رض را تا به حال نشنیده اید می توانید با دانلود از سایت های معتبر این کار زیبا و پر از استعاره را گوش دهید.

رض نبود

آهنگ زیبای نبود از این رپر که به صورت ترک سینگل به انتشار رسید توانست مخاطبین زیادی را به خود جذب کند. این آهنگ با آهنگسازی فارسی خسرو در سیزدهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ تحت تشکل دیوار منتشر شد و توانست از پلی زیادی برخوردار شود و رکورد دانلود در آن زمان به خود اختصاص داد.

رض فراموشی

آهنگ فراموشی رض که با کلیپ ویدیو به انتشار رسید توانست از دانلود و پلی خیلی خوب در بین هواداران و طرفداران برخوردار شود. او در این آهنگ اعتراضی به قوانین جامعه دارد. در واقع او با انتشار این آهنگ اعتراضی عمیق به قوانین و رفتارهای جامعه را نشان داد.

بیدار شو رض

آهنگ بیدار شو که جزو ترک های جدید این خواننده می باشد و ترانه این آهنگ را هم خودش نوشته است و تنظیم کننده و آهنگسازی به عهده آتور بوده است. این آهنگ او هم جزو آهنگ های پرطرفدار و پر مخاطب بوده است.

آهنگ فره ایزدی

رض با فره ایزدی که یکی از ترک های بسیار زیبای این رپر محبوب است توانست توانایی خود را در این سبک نشان دهد شما دوستداران و علاقمندان به این سبک از موسیقی می توانید این آهنگ شنیدنی را از گوگل سرچ و دانلود کنید.

آهنگ دهکده حیوانات

این آهنگ جدید از این رپر و هیپ هاپ ایرانی است. در این آهنگ او با استعاره و کنایه اعتراضی شدید به جامعه، دولت مردا و سیاسیون داشته است. او با خواندن آهنگ دهکده حیوانات اعتراض نسل خود را به سیاسیون نشان داده است.

آهنگ بهار

رض آهنگ بهار را با موزیک ویدئو منتشر کرد او با منتشر کردن این آهنگ توقع خیلی از علاقمندان به خود را برآورده کرده است. او در این آهنگ توانست نظر مخاطبین بیشتری را به خود جلب نماید شما می توانید برای دیدن این ویدیو به آپارات و یوتیوب سری بزنید.

آهنگ دیروز امروز فردا

آهنگ  دیروز امروز فردا از رض آهنگی کاملا متفاوت است. شما علاقمندان و هواداران این خواننده خلاق و با استعداد برای دانلود این آهنگ که با دو کیفیت ۱۲۸و ۳۲۰ قابل دانلود است می توانید این آهنگ را از گوگل سرچ و دانلود کنید و آهنگ ساز این ترک هم نوید بوده است.

آهنگ آیینه

آهنگ جذاب و شنیدنی آیینه را با دو کیفیت ۱۲۸ و ۳۲۰ را می توانید از گوگل سرچ و دانلود نمایید. متن آهنگ را خود رض نوشته و آهنگ ساز و تنظیم را آتور انجام داده است.

دانلود آهنگ رض را چگونه انجام دهیم؟

دانلود آهنگ رض را چگونه انجام دهیم؟

در این جا برای شما عزیزان و علاقمندان به این خواننده اعلام می کنیم برای دانلود آهنگ ها، ترک ها و آلبوم های این خواننده با استعداد، خلاق، پر کار و آرتیست می توانید با سرچ در گوگل و همه رسانه هایی که می توان در آن موسیقی دانلود کرد آهنگ های زیبای و شنیدنی را دانلود کنید. شما می توانید به شنیدن آهنگ های او لذت زیادی ببرید.

بهترین آلبوم رض

در کارنامه هنری و حرفه ای رض سه آلبوم رسمی وجود دارد که بیت سازی هر سه آلبوم را مضراب به همراهی آتور انجام داده است. اولین آلبوم رض آلبوم مزمن بود که از استقبال خیلی کمی میان هواداران رپ قرار گرفت. آلبوم مزمن اولین فعالیت حرفه ای رض در عرصه موسیقی و خوانندگی بود که در  سال نود یک منتشر شد. این آلبوم شامل ۱۲ ترک بود. در این آلبوم از اهداف سران ایلومیناتی و روش چیرگی آنها بر مردم را بیان می کند. دومین آلبوم رض به نام مجموعه شهروند، با ۱۴ ترک منتشر شد. این بار او برای اینکه بتواند بیشتر دیده شود در آن از بامداد و نوید دیگر رپر های معروف و پر طرفدار دعوت به همکاری کرد و توانست موفقیت زیادی کسب کند. این رپر یک آلبوم دیگر را نیز منتشر کرده است که با نام رنگی به انتشار رسیده است. این آلبوم نسبت به دو آلبوم دیگر او از استقبال و پلی بیشتر برخوردار شد. او بعد از همکاری با رپر های معروف و سرشناس در آلبوم دوم خود تقریبا به شهرت نسبی رسید و توانست با رپر های حرفه ای و سر شناس بسیاری ملاقات کند که این  باعث افزایش همکاری ها و بیشتر شدن فعالیتش در این حرفه شد. بعد از این آشنایی ها و تجربه بیشتر، آلبوم سوم خود را منتشر کرد، همین آشنایی ها و همکاری ها و همچنین تجربه کاری بیشتر باعث معروفیت بیشترش شد و آلبوم سوم او به نام رنگی از استقبال زیادی و توانست مخاطبین زیادی را به خود جذب کند.

حاشیه های رض رپر در چه مورد است؟

حاشیه های رض رپر در چه مورد است؟

رض یکی از بی حاشیه ترین  و محجوب ترین رپر های کشور است. چیزی جز همکاری و فیت با رپر ها مختلف از او دیده نشده است. او با رپر هایی هم چون سپهر خلسه، سینا تهم، علی قاف، بامداد و… همکاری داشته است. رض در کنار بهرام نورایی، کابوس، بامداد و نوید در همایش گرافیتی تهران به اجرای زنده آهنگ قصه در این اجتماع پرداخت. همچنین یک اجرای زنده با آهنگ کنارم از رض در همایش تیم هیپ هاپ ایران می باشد. این ها حاشیه های زیادی برای او ایجاد کرد. اما این حاشیه ها برای اون نه تنها دردسر ساز نبود بلکه او را به معروفیت بیشتری رساند. با اینکه این خواننده بی حاشیه است اما شایعاتی زیادی برای او درست می کنند.

دوست دختر رض کیست؟

 در اینجا با هم هستیم تا با دوست دختر های این رپر معروف بیشتر آشنا شویم. او در یکی از آهنگ هایی که منتشر کرده است نام این آهنگ طوری بوده است که باعث شده است خیلی از هواداران وی فکر کنند که او با کسی رابطه داشته است ولی در واقع وی تا کنون هیچ رابطه ای با کسی نداشته است. او تا به حال در هیچ جا نامی از کسی نبرده است و همیشه تنها بوده است. رض جزو محجوب ترین خوانندگان کشور محسوب می شود

رض در چه گروه هایی فعالیت داشته است؟

رض با خیلی از گروه ها فعالیت داشته است از این گروها می توان گروه دیوار قدیمی را نام برد که یکی از قدیمی ترین گروه های رپ بوده است. تا کنون رض با همکاری با این تیم یعنی دیوار قدیمی  آهنگ ها و ترک ها زیادی را منتشر کرده است. همکاری با این گروها باعث شده آهنگ های او با دانلود های زیادی مواجه شود. دیوار قدیمی گروهی شناخته است که خوانند گان و تنظیم کنندگان در این گروه هستند. مثل بهرام که یکی از بهترین های حوزه رپ بوده است. رض در کنار نوید صدر، آتور و مضراب اعضای حال حاضر لیبل یا همان گروه دیوار را تشکیل می دهند.

فری استایل رض

فری استایل رض

هر کدام از خوانندگان رپ موقع خواندن روش و استایل خاص به خود را دارند رض هم هنگام رپ کردن فری استایل مخصوص به خود را دارد. این آرتیست خوب موسیقی زیر زمینی ایران سال هاست که در عرصه رپ فعالیت دارد و در این سبک از موسیقی برای خود یک سبک جدید را ایجاد کرده است و تحت عنوان این سبک فعالیت هایش را انجام می دهد. به علت خاص بودن آن و همین طور جذابیت خاصی که دارد رض توانسته است تا توجه تعداد زیادی از علاقه مندان به رپ و هیپ هاپ فارسی را به خود جلب کند. چرا که می توانیم بگوییم که مانند سبک رپ کردن این آرتیست را در هیچ کدام یک از دیگر آرتیست های رپ  زبان فارسی مشاهده نکرده‌ ایم.

یوتیوب رض

او نیز همانند دیگر هنرمندان و خوانندگان در یوتیوب  فعالیت می کند. او کلیپ ویدیوهای خود را در این اپلیکیشن بارگذاری می کند یوتیوب، کلیپ ویدیو ها را با کیفیت بالاتر نمایش می دهد به خاطر همین اکثر خوانندگان و هنرمندان در این اپلیکیشن فعال هستند. یوتیوب جزو اپلیکیشن هایی است که در ایران فیلتر است اما این موضوع باعث نشده که هنرمندان در این اپلیکیشن فعال نباشند یوتیوب هم مانند اینستاگرام یک اپلیکیشن درآمدزا محسوب می شود. در یوتیوب هرچه ویدیو بیشتر دیده شود درآمدی که فرد از این اپلیکیشن به دست می‌آورد.

آهنگ جدید رض

اگر بخواهیم به جدیدترین و پرمخاطب ترین آهنگ رض اشاره کنیم باید به آهنگ جنبه که با همکاری  اعضای گروه پایداری یعنی عرفان تهم و دارا پایدار ساخته شده است، اشاره کنیم که یک آهنگ جالب و جذاب از آب درآمده و بسیار طرفدار پیدا کرده است. این آهنگ جزو پر دانلودترین و بیشترین پلی را در میان آهنگ های رض بوده است.

بهترین آهنگ های رض

یکی از بهترین آهنگ های ساخته شده توسط این خواننده که  مورد توجه هنرمندان رپ فارسی و همین طور علاقمندان و هواداران این سبک از موسیقی قرار گرفته است، آهنگ نبود از او می باشد. رض در این آهنگ دست به یک کار بسیار جالب زده که در آن با استفاده از نام و القاب رپر های مختلف و آرتیست های شماره یک هیپ هاپ ایران قافیه هایش را تنظیم نموده است.

سوالات متداول

سوالات متداول

  1. بهترین آلبوم رض کدام آهنگ است؟

    بهترین آلبوم رض رنگی است که آخرین آلبوم حال حاضر اوست. رض ۳ آلبوم دارد.

  2. رض اهل کدام شهر است؟

    این رپر در ایران و شهر تهران به دنیا آمده است و هم اکنون هم در تهران ساکن است.

  3. هم اکنون رض عضو چه گروهی است؟

    رضا عضو یکی از گروه های قدیمی و مشهور ایرانی به نام دیوار می باشد.

  4. بهترین آهنگ رض چه نام دارد؟

    بهترین و پر طرفدارترین آهنگ رض جنبه نام دارد.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *