ژیلا شریعت‌ پناهی کیست؟ بررسی مبارزات او علیه تبعیض جنسیتی

ژیلا شریعت‌ پناهی یکی از چهره های بسیار مشهور و مطرح و برجسته در ایران است و همه تلاش خود را انجام داده تا بتواند در راستای بالا بردن و ارتقای جایگاه زنان در ایران موثر واقع شود. هم اکنون همه طرفداران و دنبال کنندگان این شخصیت مطرح او را دنبال می‌ کنند و همه تلاش خود را انجام می دهند تا بتوانند او را الگوی مناسبی برای خود قرار دهند. به همین ترتیب توصیه می‌ کنیم در ادامه این مقاله را مطالعه نمایید تا ژیلا شریعت پناهی را بیشتر از گذشته بشناسید و از نقش او در این جامعه آگاه شوید.

ژیلا شریعت‌ پناهی کیست؟

ژیلا شریعت‌ پناهی کیست؟

بیوگرافی ژیلا شریعت‌ پناهی و اطلاعات دیگر در رابطه با این بانوی برجسته در سایت های معتبر قرار گرفته و هم اکنون کسانی که نسبت به این بانوی ایرانی کنجکاو هستند با یک جستجو ساده می توانند به این سایت ها مراجعه کنند و اطلاعات بیشتری را از او به دست آورند. همچنین بیوگرافی ژیلا شریعت پناهی در ویکی پدیا در دسترس قرار گرفته است بنابر این اطلاعاتی که از او منتشر شده همه صحت دارند و جزئیات زیادی را درباره ژیلا شریعت در اختیار طرفداران قرار می دهد.

ژیلا موحد شریعت پناهی متولد ۱۳۳۰ می باشد و به عنوان فعال حقوق زن و همین طور قرآن پژوه معرفی شده و نویسنده کتاب های مختلفی می باشد. او در کمپین های مختلفی چون شورای ملی صلح و کمپین یک میلیون امضا برای تغییر قوانین تبعیض‌ آمیز عیله زنان شرکت دارد و تاثیر گذاری بالایی بر روی این کمپین داشته است. او در رشته مهندسی علوم با گرایش فیزیک تحصیلات خود را به پایان رسانده است و به عنوان یکی از نخستین کارشناسان مواد رادیو اکتیو نقش بسیار مهمی در این رشته ایفا نموده است.

عکس های ژیلا شریعت‌ پناهی را در کجا ببینیم

هم اکنون می توان عکس های این بانو و چهره برجسته را در بسیاری از سایت های معتبر که اخبار جدید این بانو را منتشر می کنند مشاهده نمود. با توجه به این که عکس های ژیلا شریعت پناهی در هیچ یک از پیج های اینستاگرامی وجود ندارد می توان گفت یافتن عکس های او در اینستاگرام کار بیهوده ای می باشد.

ژیلا شریعت‌ پناهی در کدام کشور فعالیت دارد؟

ژیلا شریعت پناهی ۶۷ سال سن دارد و هم اکنون در ایران فعالیت های خود را پیش می برد. به نظر نمی آید که او قصد خروج از ایران را داشته باشد و حدود ۱۲ سال است که فعالیت های خود را در زمینه سازمان انرژی اتمی پیش می برد.

حوزه فعالیت ژیلا شریعت‌ پناهی چیست؟

حوزه فعالیت ژیلا شریعت‌ پناهی چیست؟

تا کنون کتابی دو جلدی از این بانو ایرانی به چاپ رسیده و همه طرفداران او متوجه شده اند که زمینه فعالیت های او با رشته های قرآن پژوه و حقوق زن مرتبط می باشد. ژیلا موحد شریعت پناهی همچنین عضو شورای ملی صلح و از اعضای بسیار مهم هیئت بازرسی آن و عضو همگرایی جنبش زنان ایران می باشد‌.

همسر ژیلا شریعت‌ پناهی کیست؟

ژیلا شریعت پناهی هم اکنون متاهل است و صاحب سه فرزند می باشد. او با حمایت های همسر و سه فرزندش موفق شد داوطلب نامزدی برای ریاست جمهوری شود و در سال ۱۳۸۸ در این راستا تلاش زیادی انجام دهد. البته متاسفانه صلاحیت این بانو برای کاندیدای ریاست جمهوری تایید نشد. اطلاعاتی از این که همسر او کیست در دست نداریم اما آن ها زندگی شادی را سپری می نمایند.

ژیلا شریعت‌ پناهی چه کتاب هایی نوشته است؟

با توجه به آن که این نویسنده بسیار با تجربه و پرطرفدار توانسته تمامی تجربیات خود را در زمینه بالا بردن جایگاه زن در ایران در اختیار طرفداران و دنبال کنندگان خود قرار دهد، موفق شده کتاب‌ هایی را نیز در این زمینه منتشر کند. همچنین تا کنون چندین جلد از کتاب‌ های این بانوی ایرانی در اختیار طرفداران و علاقه مندان به او قرار گرفته که همه آن ها فروش بسیار زیادی داشته و همیشه با تیراژ بسیار بالایی به چاپ می‌ رسیده است. بنابراین توصیه می‌ کنیم در ادامه همراه ما باشید تا چند نمونه از آثار او را معرفی کنیم.

حقوق زن

همان طور که می دانید این بانو بسیار فرهیخته همه سعی و تلاش خود را انجام داده تا بتواند جایگاه زن را در ایران ارتقا ببخشد. این کتاب نمونه بارزی از این تلاش ها می باشد و شما نیز می توانید آن را مطالعه کنید و متوجه میزان تاثیر گذاری آن بر جامعه شوید.

به سوی تغییر چهره مردانه مجلس

به سوی تغییر چهره مردانه مجلس

این کتاب نیز یکی دیگر از تلاش های بارز این زن برای تغییر چهره مردانه مجلس و دولت بود. البته باید بگوییم که تلاش های او تا حدودی نیز تغییر مثبتی بر روی جامعه گذاشت و نمی‌ توان از تلاش های او و میزان تاثیرگذاری آن چشم پوشی نمود.

کلید های طلایی برای خوشبختی

از نام این کتاب می‌ توان متوجه شد که این کتاب تمامی تجربه های این خانم فرهیخته را در اختیار خوانندگان این کتاب قرار می‌ دهد ژیلا شریعت پناهی تمام تلاش خود را انجام داد تا بتواند با انتشار این کتاب تجربه های خود را در اختیار افراد و علاقه مندان خود قرار دهد.

زنان تاثیرگذار

زنان تاثیرگذار کتاب دیگری است که الهام بخش بسیار خوبی برای طرفداران و علاقه مندان ژیلا شریعت پناهی معرفی شده است. طرفداران او با مطالعه این کتاب متوجه شدند که چگونه می توانند همانند ژیلا شریعت تاثیر گذاری داشته باشند و متوجه نقش این بانو ایرانی در جامعه شدند و این کتاب را به دیگر افراد معرفی نمودند.

فمینیسم اسلامی

فمینیسم اسلامی

در این کتاب با الهام از قرآن به علاقه‌ مندان و دنبال کنندگان و طرفداران خود می آموزد که چگونه می‌ توان با نگاهی اسلامی فمینیسم بود و شرایط جامعه را در نظر گرفت و متناسب با آن پیشرفت کرد.

آیا این شخص در ایران بازداشت شد؟

مدتی بود که گفته می‌ شد این بانوی ایرانی در ایران بازداشت شده است اما چندان اطلاعات موثقی از این خبر به گوش ما نرسیده است و ما نیز هنوز نمی‌ دانیم که این خبر تا چه حد صحت دارد البته این را بدانید که شخصیت های سیاسی همیشه مورد حمایت دولت قرار نمی‌ گرفتند و ممکن است که او نیز مدتی را در بازداشت سپری کرده باشد.

آدرس پیج اینستاگرام ژیلا شریعت‌ پناهی چیست؟

ژیلا شریعت‌ پناهی اینستا فعالی ندارد و اصلاً می‌ توان گفت که او یکی از افرادی است که اصلا علاقه ای به فعالیت در فضای مجازی از جمله اینستاگرام ندارد و دوست دارد تمام فعالیت‌ های خود را در فضای واقعی پیش ببرد. همان طور که مشاهده می کنید او در نشست های خبری و نشست های فکری بیشتر دیده می‌ شود و در حال حاضر او چهره‌ ای شناخته شده و مطرح در این زمینه می باشد.

تحصیلات عالی ژیلا شریعت‌ پناهی در چه زمینه ای بود؟

ژیلا شریعت‌ پناهی قران پژوه بسیار مطرحی است که تحصیلات خود را در رشته مهندسی علوم و با گرایش فیزیک به پایان رسانده است. او تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه داد و هم اکنون نیز دیگر به تحصیل مشغول نمی باشد.

نامزد شدن برای ریاست جمهوری توسط ژیلا شریعت‌ پناهی

نکته جالب این است که این شخصیت سیاسی نه تنها توصیه‌ های سیاسی و فمینیستی به زنان و هم نوعان خود ارائه می‌ کند بلکه همه سعی و تلاش خود را انجام می دهد تا بتواند الگوی بسیار مناسبی در این زمینه برای دیگران باشد‌. یکی از این تلاش‌ ها در راستای نامزد شدن برای ریاست جمهوری می باشد.

او موفق شد به عنوان یکی از زنانی که شخصیت بسیار محکمی داشت برای ریاست جمهوری داوطلب شود اما متاسفانه به خاطر شرایط جامعه ما هیچ گاه پذیرفته شده نیست که یک زن به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری شناخته شود. عکس هایی از این زن در نشست های کاندیدا ریاست جمهوری نیز منتشر شد و او همه تلاش خود را انجام داد تا بتواند به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری شناخته شود اما متاسفانه این چنین نشد.

ژیلا شریعت‌ پناهی و مبارزه علیه تبعیض جنسیتی

مهندس ژیلا شریعت در سخنرانی های بسیار متعددی درباره این که خواستار تغییرات قانونی در رابطه با حقوق زنان در جامعه ایران می باشد صحبت نموده و در این سخنرانی ها از مسئولین خواست نموده که بتواند درخواست های دیگر زنان را در رابطه با هم جنس های خود به گوش همگان برساند. برای مثال خواست نموده اجرت المثل زنان مانند مردان باشد و یا این که به شکایت زنان همانند مردان رسیدگی شود.

سوالات متداول

  1. ژیلا شریعت پناهی کیست؟

    ژیلا شریعت پناهی یکی از افراد سیاسی و بانوانی است که در ارتقا جایگاه زنان در ایران نقش داشته است.

  2. ژیلا شریعت پناهی چند سال سن دارد؟

    او ۶۷ سال سن دارد و تمام عمر خود را در ارتقای جایگاه زنان در ایران صرف نماید و موفق شده در این راستا نقش بسیار ویژه‌ ای را ایفا نماید.

  3. ژیلا شریعت پناهی صاحب چند فرزند می باشد؟

    این بانوی ایرانی هم اکنون متاهل است و صاحب سه فرزند می باشد. او زندگی بسیار شاد و سرشار از خوشی را در کنار همسر و سه فرزندش تجربه می‌ کند.

  4. ژیلا شریعت پناهی در چه رشته ای تحصیلات خود را به پایان رسانده است؟

    او تحصیلات خود را در رشته مهندسی علوم با گرایش فیزیک به پایان رسانده است.

منبع: localadmins.com

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *