آموزش بازی چکرز فارسی به همراه بررسی قوانین

بازی های فکری از گذشته تا اکنون در سرتاسر دنیا به عنوان یکی از تفریحات بسیار محبوب و پر طرفدار بین تمام سنین و تمام اقشارشناخته می شود. بازی های فکری انواع بسیار مختلفی دارند که دو تا از محبوب ترین و معروف ترین بازی ها می توانیم شطرنج و تخته نرد را نام ببریم. حدودا پنج هزار سال پیش یکی از افراد بسیار خلاق و علاقه مند به بازی های فکری با ترکیب تخته بازی معروف فکری شطرنج و مهره های بازی تخته توانست بازی بسیار معروف و جالبی به نام چکرز را ابداع کرد. در ادامه شما دوستان عزیز و همراهان گرامی می توانید با این بازی و روش انجام آن بیشتر آشنا شوید.

چکرز چیست؟

چکرز چیست؟

چکرز بازی فکری بسیار معروف دربین بازی های فکری بین تمام سنین می باشد. این بازی در هر جای دنیا نام متفاوت منحصر بفرد و روش های متفاوتی دارد که در کل قوانین بازی در تمام نسخه ها یکسان و مشابه می باشند. این بازی فکری را در بعضی از کشور های اروپایی و آمریکایی به نام دام یا اتللو می شناسند. ایده اولیه این بازی بسیار هیجانی در منقطه بین النهرین و با نام الکرک ساخته شده است. قدیمی ترین تخته بازی که مشابه بازی چکرز می باشد متعلق به حدودا پنج هزار سال پیش می باشد.

آموزش بازی چکرز

این بازی در دو نوع تخته و به صورت دو نفره و با چهار نفره ساخته شده است. تخته این بازی شبیه تخته بازی بسیار معروف شطرنج می باشد. شما در این بازی تعدادی مهره سیاه و سفید در اختیار دارید که در نسخه اول دارای شصت و چهار خانه سیاه و سفید و در نسخه دوم دارای صد خانه می باشد. این صفحه بازی دارای ده ستون و ده ردیف سیاه و سفید می باشد. این بازی توانست از گذشته تا اکنون در تمام نسل ها طرفداران بسیار زیادی در همه قشر به خود جذب کند.

بازی چکرز ساخت کدام کشور است؟

این بازی بسیار پر هیجان و پر طرفدار در اصل متعلق به بین النهرین سابق می باشد ولی در نقاط مختلف دنیا با نام های مختلف و متفاوت به ثبت رسیده است. در کشور های مختلف اروپا این بازی طرفداران بسیار زیادی دارد و از گذشته نام این بازی را ملکه یا بانو گذاشتند. در زمان ناپلئون و جنگ بسیار سخت و طاقت فرسا این بازی بین سربازان که از لحاظ روحی فشار بسیار زیادی را متحمل شدند طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است و سپس در منطقه لهستان به صورت ناگهانی بسیارگسترش یافت. این بازی امروزه یکی از برترین و پر فروش ترین بازی های فکری در تمام دنیا می باشد‌.

آیا این بازی به صورت آنلاین هم وجود دارد؟

آیا این بازی به صورت آنلاین هم وجود دارد؟

امروزه بازی های اینترنتی در تمام سنین طرفداران بسیار زیادی به خود اختصاص داده است. این بازی بسیار محبوب و معروف به دلیل داشتن طرفداران بسیار زیاد در تمام دنیا به صورت بازی اینترنتی و آنلاین هم در بازار عرضه شده است. شما دوستان عزیز و همراهان بسیار گرامی می‌توانید این بازی را از طریق برنامه های مخصوص معتبر دانلود کنید و از انجام بازی به صورت آنلاین لذت ببرید. لاذم به ذکر است که این بازی دارای یک نسخه خریدنی دارد، به یاد داشته باشید در صورت تمایل از نسخه رایگان استفاده کنید.

بازی چکرز را چگونه دانلود کنیم؟

همانطور که قبلا گفتیم این بازی طرفداران بسیار زیادی در تمام سنین دارد و در نسخه های متفاوت و متنوع برای تمام نسل ها و سلیقه ها ساخته شده است. شما عزیزان می توانید از طریق برنامه های دانلود مانند کافه بازار و پلی استور بازی مورد نظر خود را به صورت رایگان دانلود کنید. همچنین می توانید از طریق جستجوگر های معتبر اینترنتی مانند گوگل و یا فایر فوکس به بازی مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید.

تعداد نفرات مورد نیاز برای این بازی چقدر است؟

همانطور که قبلا توضیح دادیم این بازی فکری بسیار جذاب دارای تنوع بسیار زیادی می باشد و در نسخه های متفاوتی تولید شده است. شما می توانید این بازی را به صورت بسته بندی خریداری کنید. این بازی در نسخه های دو نفره و چهار نفره ساخته شده است.

تاریخچه

تاریخچه

بازی بسیار قابل توجه چکرز یا الکرک در حدودا ۵۰۰۰ سال پیش ابداع شده است. این بازی یکی از قدیمی ترین و معروف ترین بازی های فکری در سرتاسر جهان هستی می باشد. این بازی در کشورهای بسیار زیادی مانند انگلستان، لهستان، فرانسه و آسیا نام خود را به همه شناساند. تاریخچه اصل این بازی در بین النهرین برمیگردد.

نام قدیمی بازی چکرز چه بود؟

این بازی دارای نام های بسیار زیادی در نقاط مختلف جهان هستی می باشد. همانطور که گفتیم این بازی در مبدا ظهور خود که بین النهرین می‌باشد با نام الکرک شناخته می شود. این بازی در اروپا با الهام گرفتن از ملکه فرانسه به نام دامه، بانو و یا ملکه شناخته می شود‌. این بازی بسیار مشهور حتی در انگلستان هم طرفداران بی شماری را بدست آورد که به آن Draughts می گفتند.

این بازی چه قوانینی دارد؟

این بازی چه قوانینی دارد؟

بازی بسیار مشهور و هیجانی چکرز یا بانو دارای قوانین بسیار ساده و راحتی می‌باشد. این بازی دارای ۶۴ یا ۱۰۰ خانه شطرنج سیاه و سفید می باشد . در این بازی مهره های سیاه و سفید به صورت اریب از روی یکدیگر می پرند و با این حرکت آن مهره از بازی خارج می شود. این بازی بسیار محبوب برای تمام سنین مناسب می باشد و دارای بیست مهره سیاه و بیست مهره سفید می باشد. رنگ این خانه ها یکی درمیون سیاه و سفید می باشد. قوانین بازی چکرز در تمام نسخه و مدل های او چه به صورت تخته و یا به صورت اندرویدی یکی می باشد.

عکس بازی چکرز را در کجا مشاهده کنیم؟

امروزه به دلیل پیشرفت فوق العاده قابل توجه تکنولوژی دسترسی به عکس بازی مورد نظر شما امری بسیار راحت تلقی می شود. شما دوستان بسیار گرامی می توانید از طریق جستجوگر گوگل پس از انتخاب گزینه عکس به راحتی به عکس تمام مدل های بازی چکرز دسترسی پیدا کنید. عکس های این بازی بسیار معروف فکری در برنامه های معتبر و کاربردی دیگری مانند پینترست موجود می باشد. پینترست به تازگی در سراسر دنیا گسترش بسیار زیادی پیدا کرده است.

قیمت بازی چکرز چقدر است؟

این بازی دارای قیمت های متفاوتی می باشد. اگر قصد دانلود بازی در موبایل خود را دارید می‌توانید چکرز را کاملا به صورت رایگان دریافت کنید. این بازی در نسخه قدیمی دارای تخته چوبی و بسیار گران می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر از قیمت دقیق این بازی می توانید به سایت های معتبر و مرتبط مانند دیجی کالا مراجعه کنید و از خرید اینترنتی و آسان لذت ببرید.

بازی چکرز را چگونه خریداری کنیم؟

بازی چکرز را چگونه خریداری کنیم؟

این بازی بسیار محبوب با تاریخچه بسیار قدیمی در مدل های متنوع و متفاوت ساخته شده است.مدل نوستالژیک این بازی دارای تخته چوبی و مهره های خراطی شده و بسیار زیبا و ظریف می‌باشد. قیمت این مدل تخته چکرز بستگی به نوع چوب استفاده شده در آن می باشد. نوع دیگر این بازی به صورت کاغذی با مهره های پلاستیکی می باشد. قیمت این بازی بسیار مناسب تر از نوع نوستالژیک آن می باشد و بیشتر برای کودکان مناسب می باشد. همانطور که قبلا گفتیم این بازی در نسخه اندروید هم تولید شده است و از طریق اینترنت به راحتی به آن دسترسی پیدا می‌کنید.

سوالات متداول

  1. بازی چکرز دارای چند مهره و چند خانه می باشد؟

    بازی چکرز یکی از معروف ترین و محبوب ترین بازی های دنیا می باشد. این بازی دارای ۲۰ مهره سیاه و ۲۰ مهره سفید می باشد. در این بازی مهره ها به صورت اریب از روی یکدیگر می پرند و یک دیگر را از بازی حذف می کنند. بازی چکرز دارای دو نسخه متفاوت می باشد که در یکی دارای شصت و چهار خانه شطرنج و در آن یکی صد خانه وجود دارد.

  2. چکرز برای کدام رده سنی مناسب می باشد؟

    بازی چکرز یکی از بازی های بسیار مفید برای بازشدن فکر و پیشرفت ذهن در همه سنین می شود. این بازی ترکیب بازی های بسیار معروف محبوب شطرنج و تخته می باشد. بازی چکرز برای تمام سنین مناسب می باشد. شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دانلود به وبسایت های معتبر مراجعه کنید‌.

  3. آیا بازی چکرز اعتیاد دارد؟

    چکرز یکی از بازی های بسیار پر طرفدار در سرتاسر دنیا می باشد. این بازی اگر به صورت شرطی و منفعتی انجام شود دارای اعتیاد بسیار زیادی می باشد. شما عزیزان می توانید این بازی جذاب را به صورت اینترنتی و آنلاین هم دانلود کنید و از بازی با افراد دیگر لذت ببرید. این بازی به صورت بسته بندی شده در دو مدل کاغذی و چوبی در لوازم اسباب فروشی را به فروش می رسد.

  4. آیا بازی چکرز در فرانسه ابداع شده است؟

    بازی فکری بسیار پر طرفدار چکرز در کشورهای مختلف نام های متفاوتی دارد. نام این بازی در اروپا با الهام گرفتن از ملکه فرانسوی، دامه و یا بانو نامیده شده است. مبداء این بازی در اصل بین النهرین می باشد. در بین النهرین این بازی را با نام الکرک می شناسند. اکنون این بازی بسیار پر طرفدار را در سراسر دنیا با نام های چکرز یا دام می شناسند.

به مقاله بالا امتیاز دهید ..

منبع: localadmins.com

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *