بررسی رکورد شنا 200 متر در بخش مردان و زنان

اولین رکورد شنا ۲۰۰ متر در اوت سال ۱۹۰۲ توسط فردی لین با مدت زمان ۲ دقیقه و ۲۸.۶ ثانیه ثبت شد. مشخص نیست که این رکورد در چه مسابقاتی به دست آمده است. اما پس از این رکورد، هرسال و در مسابقات شنا رکوری که این شناگر استرالیایی ثبت کرده بود، توسط شناگران جوانی از نقاط مختلف دنیا شکسته شد. اما امروز این رکورد متعلق به چه کسی است؟ اگر شما هم علاقه مند هستید تا از رکوردهای شنا ۲۰۰ متر زنان و مردان اطلاع بیابید، این مقاله را تا انتها بخوانید.   

توجه داشته باشید که این ماده از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد. از همین رو افراد زیادی برای ثبت اسم در چهار چوب رکورد شنا در گینس برای این ماده تلاش می کنند.

رکورد شنا 200 متر در بخش مردان دست کیست؟

رکورد شنا ۲۰۰ متر در بخش مردان دست کیست؟

در مسابقات ورزش های آبی که جولای ۲۰۲۳ در فوکوئوکا ژاپن برگزار شد، جدیدترین رکورد شنا ۲۰۰ متر در بخش مردان و در شنا قورباغه شکسته شد. کوین هایانگ Qin Haiyan شناگری چینی توانست رکورد شنا ۲۰۰ متر قورباغه مردان را از آن خود کند. او با مدت زمان ۲ دقیقه و ۵.۴۸ ثانیه این مورد از رکوردهای ورزشی قبلی که در اختیار زک استابلتی کوک از استرالیا بود را با اختلاف ۰.۵ ثانیه شکست، تا نام خود را در میان رکوردداران شنا ثبت کند.

اما رکورد شنا ۲۰۰ متر آزاد در اختیار پل بیدرمن Paul Biedermann آلمانی است. او رکورد جهانی کورس طولانی و کوتاه در ۲۰۰ متر آزاد و رکورد جهانی کورس طولانی در ۴۰۰ متر آزاد را دارد. پل بیدرمن متولد ۱۹۸۶ در آلمان است و در حال حاضر ۳۷ سال سن دارد و بازنشسته است.

او این رکورد جهانی را در ۲۸ جولای ۲۰۰۹ با مدت زمان ۱ دقیقه و ۴۲ ثانیه به نام خود ثبت کرد و هنوز هم در این شاخه رکورددار است. او در ۲۶ جولای همان سال هم رکورد جهانی شنا ۴۰۰ متر آزاد را با مدت زمان ۳ دقیقه و ۴۰.۰۷ ثانیه به نام خود ثبت کرد.

رکورد شنا ۲۰۰ متر در بخش زنان دست کیست؟

در مسابقات ورزش های آبی ۲۰۲۳ در فوکوئوکا ژاپن که در ماه جولای برگزار شد، مولی اوکالاگان Mollie O’Callaghan موفق شد یک رکورد شنا ۲۰۰ متر آزاد به نام خود ثبت کند. او در این شاخه از شنا ۲۰۰ متر، با زمان ۱ دقیقه و ۵۲.۸۵ ثانیه قهرمان شد و رکورد جهانی را هم کسب کرد. مولی اوکالاگان اهل استرالیا است و در آوریل ۲۰۰۴ متولد شده است. این شناگر ۲۱ ساله پیش از این، در بازی های المپیک تابستانی ۲۰۲۰ دو مدال طلا و یک مدال برنز را به عنوان شناگر در مسابقات امدادی به دست آورده بود.

اما رکورد شنا ۲۰۰ متر قورباغه هم در اختیار شناگری از کشور استرالیا به نام کیلی مککون Kaylee McKeown است. این شناگر زن امسال به عنوان بهترین شناگر زن سال معرفی شد.

رکورد شنا ۲۰۰ متر که در گینس ثبت شده است

در گینس رکورد شنا ۲۰۰ متر با عنوان سریعترین رشته شنای طولانی ۲۰۰ متر پروانه مردان به نام کریستوف میلاک از کشور مجارستان ثبت شده است. او با زمان ۱ دقیقه و ۵۰.۳۴ ثانیه در مسابقات جهانی شنا در ۲۱ ژوئن سال ۲۰۲۲ این رکورد جهانی را به نام خود ثبت کرد.

اما این رکورد در مورد زنان به نام لیو زیگه Liu Zige از کشور چین در کتاب گینس ثبت شده است. او در بازی های ملی چین در اکتبر سال ۲۰۰۹ این رکورد را در شنا پروانه با زمان ۲ دقیقه و ۱.۸۱ ثانیه به دست آورد. نام این شناگر زن چینی به عنوان رکورددار سریع ترین مسیر طولانی ۲۰۰ متر پروانه در گینس موجود است. او با شکستن رکورد قبلی با اختلاف ۱.۵ ثانیه این رکورد جهانی را به نام خود ثبت کرد.

رکورد شنای ۲۰۰ متر در ایران متعلق به کیست؟

این رکورد در ایران متعلق به علیرضا یاوری است. این شناگر جوان که پیش از این هم رکورد شنا ۲۰۰ متر آزاد را در اختیار داشت، بار دیگر این رکورد را به نام خودش ثبت کرد. او با مدت زمان ۱ دقیقه و ۵۰.۷۱ ثانیه رکورد قبلی را که در دست متین سهران با مدت زمان ۱ دقیقه و ۵۱.۶۳ ثانیه بود، شکست.

علیرضا یاوری متولد اردیبهشت ۱۳۷۹ در شهر اصفهان است. او در حال حاضر یکی از استعداد های شنا ایران محسوب می شود و به دنبال گرفتن مدال در مسابقات آسیایی و کسب رکوردهای بزرگ در این رشته ورزشی مهیج و محبوب است.

این رکورد در المپیک توکیو جابجا شد؟

این رکورد در المپیک توکیو جابجا شد؟

در المپیک توکیو بهترین زمان برای شنا ۲۰۰ متر قورباغه توسط ایزاک استابلتی کوک Izaac Stubblety-Cook از استرالیا به ثبت رسید. او در این مسابقات با ثبت زمان ۲ دقیقه و ۶.۳۸ ثانیه توانست به مدال طلای المپیک دست یابد. اما مدتی بعد در مسابقات قهرمانی شنای استرالیا در سال ۲۰۲۲، رکورد خود را ارتقا بخشید. اما رکورد فعلی در اختیار کوین هایانگ است که پس از المپیک توکیو در جولای ۲۰۲۳ در مسابقات ورزش های آبی در ژاپن به ثبت رساند.

همانطور که گفتیم رکورد شنا ۲۰۰ متر آزاد متعلق به پل بیدرمن با مدت زمان ۱ دقیقه و ۴۲ ثانیه است. در المپیک توکیو تام دین Tom DEAN از انگلستان مدال طلا را کسب کرد. مدت زمان شنای او ۱ دقیقه و ۴۴.۲۲ ثانیه بود و نتوانست رکورد جهانی پل بیدرمن را جابجا کند.

این رکورد در کرال پشت متعلق به کیست؟

رکورد کرال پشت متعلق به یفگنی ریلوف Evgeny RYLOV روسی است. او رکوردی را جابجا کرد که از سال ۲۰۱۲ کسی موفق به شکستن آن نشده بود. او با زمان ۱ دقیقه و ۵۳.۲۷ ثانیه در المپیک توکیو مدال طلای این شاخه را به دست آورد، علاوه بر این او رکوردی جهانی به نام خود ثبت کرد.

به این مقاله امتیاز دهید :

منبع: localadmins.com

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *