معنی سلبریتی چیست؟ مفهوم دقیق از معنی کلمه سلبریتی در ایران و خارج

معنی سلبریتی را نمی توان به راحتی بیان کرد. در حال حاضر با گسترش فعالیت های مردم در فضای مجازی به خاطر شیوع ویروس کرونا برخی از افراد از این فرصت استفاده کرده اند و توانسته اند با انجام کارهایی توجه دیگران را به طرف خود جلب کنند. البته در بین این افراد، کسانی نیز هستند که بدون اینکه در فضای مجازی کاری انجام بدهند، مشهور می شوند که می توان به ورزشکاران اشاره کرد اما برخی دیگر نیز می باشند که تنها در این فضا به شهرت رسیده اند و معمولا کارهایی را انجام می دهند که مختص خود آنها هستند و سعی می کنند تا با انجام حرکاتی نظر کاربران را جلب نمایند. حتما می دانید که موضوع درآمد از طریق شبکه های اجتماعی این افراد را وادار به چنین کارهایی می کند و در حال حاضر نیز تعداد افرادی که با این هدف کارهای نامتعارف انجام می دهند، رو به افزایش می باشد. در این مقاله سعی می کنیم با به معنی این واژه بپردازیم. با ما با ادامه مقاله همراه باشید.

معنی سلبریتی چیست

معنی سلبریتی چیست

معنی سلبریتی در موقعیت های مختلف متفاوت می باشد. برخی ها برای صدا زدن افرادی از این واژه استفاده می کنند که شهرت زیادی دارند. برخی دیگر می گویند که این واژه به برخی از افراد نمی شیند و باید آنها را با کلمات دیگری مورد خطاب قرار دهیم. اما نکته واقعی اینجاست که چرا در حال حاضر استفاده ازا ین کلمه در میان کاربران فضای مجازی باب شده است. در واقع باید بگوییم که حدود یک سال شده است که بیماری کرونا شیوع پیدا کرده است و برای اینکه به این ویروس مبتلا نشویم دولت ها مجبورند که محدودیت هایی را هر از چند گاهی اعمال کنند. در ابتدای بروز چنین بیماری تقریبا تمام جهان برای اینکه بتوانند رفتار آن را مورد بررسی قرار دهند، تمام کسب و کارها را تعطیل کردند و همه را به قرنطینه فرستادند.

اما پس از مدتی دریافتند که هیچ راه دیگری برای جلوگیری از آن وجود ندارد مگر اینکه با رعایت فاصله های اجتماعی و اعمال قرنطینه بتوان آن را تحت کنترل گرفت. از زمان اعمال قرنطینه مردم به فضای مجازی هجوم آوردند و زمینه مناسبی شد تا افرادی که قبلا در این شبکه مجازی فعالیت می کردند، فعالیت خود را دو چندان کنند و تتوجه کاربران را به طرف خود جذب نمایند. از آنجا بود که کلمه سلبریتی در میان کاربران باب شد و همه از آنها به عنوان یک فرد مشهور یاد می کردند. اما ما به شما خواهیم گفت که سلبریتی تنها به فرد مشهور اشاره ندارد و می تواند بسیار گسترده تر از آن باشد.

معنی سلبریتی در فضای مجازی

معنی سلبریتی در فضای مجازی

همانطور که گفته شد، استفاده از این کلمه در یک سال گذشته به شدت افزایش یافته است تو درست از زمانی که ویروس کرونا منتشر شد و مردم در قرنطینه بودند، افراد فعال در فضای مجازی به عنوان سلبریتی کار خود را گسترش دادند و در حال حاضر به افرادی مشهور تبدیل شده اند. اما فعالیت های آنها را می توان بر اساس یک نظریه تحلیل کرد که این گونه از افراد چه هدفی را از انجام فعالیت های گسترده دنبال می کنند ؟ آیا آنها فقط به دنبال شهرت هستند یا اینکه یک هدف بزرگتر را دنبال می کنند؟

همانطور که در شبکه های مجازی به خصوص اینستاگرام می بینید، فعالیت این گونه از افراد به صورت شبانه روزی بوده است و حتی برخی از آنها فعالیت های بیشتری دارند. آنها معمولا یک تیم متخصص فضای مجازی را استخدام می کنند و با کارهای حرفه ای سعی می کنند تا مخاطبان را به طرف خود جذب نمایند. برخی از موواقع شاهد این هستیم که آنها کارهای نامتعارفی را انجام می دهند تا فقط بتوانند نظر کاربران را به طرف خود جذب نمایند. تمام این کارهای تنها با هدف جذب مخاطب و سپس تبلیغات سایت های شرط بندی صورت می پذیرد.
برای شناخت بیشتر با سلبریتی های اینستاگرام و همچنین شاخ های اینستاگرام توصیه می کنیم نگاهی دقیق تر به لینکی هایی که در دسترس قرار گرفت داشته باشید.

معنی سلبریتی در ایران

معنی سلبریتی در ایران

اما در داخل ایران موضوع یخورده متفاوت می باشد. برخی از کارشناسان این موضوع را پیچیده تر می دانند و می گویند که باید به مفهوم آن دقیق تر نگاه کنیم. آنها بر این باورند که این مقوله یک متغیر جریان ساز می باشد که می تواند در زمینه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و یا حتی اقتصادی به کار رود. به شکل ساده تعریف می توان گفت که سلبریتی یعنی شهرت و افرادی که به آنها این لقب را می دهند، در یکی از زمینه های اشاره شده، فعالیت می کنند. از گذشته های قدیم نیز این کلمه وجود داشت و می توان به سال های خیلی دور اشاره کرد اما با گذشت زمان دچار دستخوش تغییر شده است. مهمترین عامل این تغییرات را می توان پیشرفت رسانه های جمعی و شبکه های اجتماعی دانست.

حتی برخی از کارشناسان بر این باورند که قدرت شبکه های اجتماعی برای تغییر و قدرت دادن به کلمه سلبریتی به حدی است که می تواند موجب ظهور صنعتی به همین نام شود. این کلمه اصلیتی انگلیسی دارد و در تعریف آن آمده است که فردی که مشهور است. شاید در فارسی بتوان آن را به صورت جمع به مشاهیر ترجمه کرد. مشاهیر افرادی هستند که توانسته اند دستاوردهای خوبی را در زمینه خاصی بدست بیاورند و از این لحاظ نام خود را در ذهن مردم حک کنند. اما رفته رفته این کلمه در شاخه و زمینه های مختلفی نفوذ کرد و در حال حاضر نیز به افرادی که شهرت زیادی دارند اتلاق می شود.

معنی سلبریتی یعنی چه

معنی سلبریتی یعنی چه

اینکه معنی سلبریتی ها چیه را باید از چند منظر مورد بررسی قرار داد. در ابتدا ببینیم که منظور ما از این کلمه چیست و به چه فردی اتلاق می شود. برخی های می گویند که نمی توان به افراد ورزشکاری که در میدان های مختلف داخلی و خارجی برای کشورش زحمت می کشد و توانسته مدال های زیادی کسب کند، این لقب را استفاده کرد. زیرا این کلمه در حال حاضر بار منفی دارد و این فرد یک قهرمان است. اما برخی دیگر می گویند که اگر بار منفی این موضوع را کنار بگذاریم و به مفهوم فرد مشهور به آن نگاه کنیم، می توانیم از آن حتی در این موارد خاص هم استفاده کنیم. این افراد در یک اجتماع یا جمعی معروف است و جذبه ای فردی دارد که همه را به طرف خود می کشاند. همچنین برخی از آنها به دلیل استعداد و مهارت هایی که دارند، نیز می توانند دیگران را ترغیب کنند تا به دسته آنها بپیوندند.

اما در لحظه کنونی این موضوع متفاوت می باشد و تنها به کسانی گفته می شود که بتواند از هر طریقی طرفدار بیشتری را جذب کند. همانطور که در فضای مجازی کنونی شاهد هستید، تعدادی از افراد خارج نشین وجود دارند که توانسته اند با انجام کارهای نامتعارف نظر کاربران سرگردان زیادی را در فضای مجازی به طرف خود جذب کنند که نام آنها نیز جزء آن دسته از افرادی قرار می گیرد که به آنها سلبریتی گفته می شود اما برخی از کارشناسان با این کار مخالفت می کنند. آنها هشدار داده اند که نباید این گونه از افرادی که بدون مهارت و استعداد خاصی هستند و فقط به خاطر انجام کارهای ناشایست لقب سلبریتی را برای خود بر می گزینند را قاطی افراد قهرمان کنیم.

به چه کسانی لقب سلبریتی را نسبت می دهند ؟

اگر می خواهید بداندی که سلبریتی کیست باید بگوییم که به کسی گفته می شود که در زمینه های مختلف مانند ورزش، موسیقی، سیاست، مدلینگ و غیره فعالیت می کند و توانسته طرفداران زیادی را به طرف خود جلب نماید. این گونه افراد توجهات افراد را نیز به طرف خود جلب می کند و موجب می شود تا طرفداران بسیاری را بدست بیاورند. اما برخی از افراد معتقدند که نمی توان صرفا افرادی که مشهور هستند و مخاطب زیادی دارند را در دسته افراد سلبریتی قرار داد. منظور این افراد آن دسته از سلبریتی هایی است که هیچ مهارت و استعداد خاصی ندارد و تنها توانسته از طریق انجام کارهایی ناشایست و تبلیغات گسترده طرفدار جذب کند.

به طور مثال می توان به میلاد حاتمی اشاره کرد که در واقع هیچ استعدادی ندارد و تنها با ضبط و انتشار کلیپ های نامتعارف توانسته خود را در بین کاربران فضای مجازی به عنوان یک سلبریتی بشناساند. او تلاش فراوانی می کند تا بتواند کاربران را جذب کند اما موفق نمی شود تا اینکه در یک کلیپی خود را مربی بدنسازی جا می زند و می گوید که می خواهم امروز یکی از بهترین شاگردانم را به شما معرفی کنم و سپس دختری را نشان می دهد که در کنار او ایستاده است. این فرد در حالی که از او فیلم می گیرد تمام لباس های این دختر را از تنش بیرون می آورد و می گوید که اگر می خواهید بدنی مانند این داشته باشید، باید با من در ارتباط باشید. همین کار موجب می شود که تا در بین کاربران فضای مجازی اسم و رسم بدست آورد و مشهور شود.

معنی سلبریتی به انگلیسی

معنی سلبریتی به انگلیسی

معنی کلمه ی سلبریتی به انگلیسی نیز چنین ترجمه شده است که فرد یا شخص مشهوری است که توانسته به دلیل فعالیت در رشته های مختلف از جمله سینما تلویزیون، هنر، ورزش و غیره به شهرت برسد و نظر طرفداران زیادی را به طرف خود جلب نماید. همچنین در جای دیگر هم گفته شده است که فردی که دارای کاریزما باشد و بتواند افراد دیگر را واردار کند تا از او پیروی کند. در جای دیگری نیز این کلمه را به فرد سرشناس ترجمه کرده است و گفته شده که افراد سرشناسی که توانسته اند در یک مجموعه یا گروه یا حتی در جهان به افتخاراتی دست یابد و مشهور شود.

در زمینه ورزشی اینگونه ترجمه شده است که یک فرد ورزشکار دارای محبوبیت زیادی در بین طرفداران خود داشته باشد. همچنین معنی این کلمه در زمینه سینما نیز اینگونه آمده است که به عنوان یک ستاره شناخته شده باشد و نقش های دست اولی را همیشه بازی کند. اما در یک دیکشنری دیگر آمده است که سلبریتی به معنای چهره می باشد. در واقع افرادی می باشند که بخش عموم افراد جامعه به او توجه خاصی دارند و همیشه مورد توجه آنها قرار می گیرند.

معنی کلمه سلبریتی

معنی کلمه سلبریتی

معنی لغوی سلبریتی در فرهنگ های فارسی این طور آورده شده است که افرادی که در زمینه های مختلف فعالیت می کنند و در یک زمینه به خصوصی به شهرت می رسند و کارهای خاصی را انجام می دهند. این افراد به خاطر استعداد و مهارتی که دارند مورد توجه سایر افراد جامعه یا گروه قرار می گیرند و به آنها برچسب سلبریتی را می دهند. اما این معنی با گذشت زمان دچار تغییراتی شده است و برخی از کارشناسان بر این باورند که این تعریف به سال های دوری بر می گردد و باید در تعریف کنونی آن تغییراتی را ایجاد کنیم. شاید در حال حاضر سلبریتی تنها به افرادی گفته شود که در فضای مجازی فعالیت می کنند و توانسته اند از طریق کارهایی خود را به افراد جامعه بشناسانند. اما در گذشته تمام افراد مشهور را به اسم یک سلبریتی می شناختند. اما با گذشت زمان این تعریف دچار تغییر شده است و گفته می شود که باید بازنگری  در این باره صورت گیرد.

معنی فارسی کلمه سلبریتی

معنی فارسی کلمه سلبریتی

همانطور که گفته شد معنی و مفهوم سلبریتی در زبان فارسی در واقع به معنی شهرت و مشهور بودن آورده شده است. هر چند که تعاریف زیادی در این مورد وجود دارد اما در اصل همانطور که می دانید این کلمه ریشه لاتین دارد و از زبان انگلیسی وارد زبان فارسی شده است. اگر بخواهیم این کلمه را به فارسی ترجمه کنیم، در واقع به افرادی گفته می شود که توانسته در یک زمینه دستاوردهای زیادی را کسب کند و به شهرت برسد.

البته بارها گفته ایم که این معنی در حال حاضر دچار تغییر شده است و افراد از این کلمه در زمان کنونی برای آن دسته از کاربران فضای مجازی استفاده می کنند که طرفداران بسیاری دارند. حال برخی از  آنها از طریق انجام کارهای نامتعارف توانسته اند که تعداد زیادی از فالورهای را جذب کنند و یا اینکه در زمینه خاصی فعالیت می کنند که مفیدتر می باشند. حتما می دانید که افرادی که با انجام کارهای ناشایست در صدد جذب مخاطب هستند، برای اهداف اقتصادی دست به چنین کارهایی می زنند.

معنی لغوی سلبریتی چیست

معنی لغوی سلبریتی چیست

در تعریف این کلمه آمده است که افراد سرشناسی که توانسته اند در یک زمینه خاصی به شهرت برسند و نام خود را به دیگران بشناسانند. این افراد معمولا با انجام کارهایی به این مهم دست یافته اند و موجب شده است تا در یک مجموعه یا حتی در سطح جهانی نظر افراد مختلف را به طرف خود جلب نماید. حال در گذشته این کلمه بیشتر به افراد مشهوری که در زمینه های سیاسی، فرهنگی یا اقتصادی فعالیت می کرد، اتلاق می شد اما در حال حاضر بیشتر به افرادی گفته می شود که توانسته اند در فضای مجازی طرفداران بسیاری را جذب کنند.

معنی سلبریتی های خارج نشین

معنی سلبریتی های خارج نشین

برخی از این سلبریتی ها هستند که برای جذب مخاطب حاضرند تا هر کاری را انجام بدهند. آنها با افراد مختلفی گفت و گوهای اینترنتی برگزار می کنند و سعی می کنند تا مخاطبان را با انجام و کارهای ناشایست به طرف خود بکشانند. در این لایوهای اینترنتی معمولا یکی از آنها خانم می باشد و با زدن حرف های زشت، سعی می کنند تا کار به جاهای باریک کشانده بشه و هوادار را سرگرم کنند و آنها را ترغیب کنند تا پیج آنها را به دوستان خود معرفی کنند. یا اینکه لینگ لایو آنها را به دوستان خود بدهند تا آنها هم در آن شرکت کنند. این کار موجب می شود تا کاربران بدون اینکه متوجه شوند، اهداف اقتصادی آنها را پیاده کنند.

معنی تتوی سلبریتی ها

معنی تتوی سلبریتی ها

اما به تازگی در میان این افراد مشهور باب شده است که هر کدام از آنها یک تتوی خاص خود را دارد گفته می شود این تتو یک معنی خاصی دارد. برخی از آنها به خاطر عشق شون این کار را می کنند اما برخی دیگر اسم افرادی که دوستشون داشتند را روی بدن خود حک می کنند. به طور مثال مهراد جم مدیر سایت شرط بندی هیس بت چشم های عشق را روی پشت خود حک کرده است که گفته می شود که این چشم ها متعلق به دنیا جهانبخت سلبریتی مشهور ایرانی و مدیر سایت هات بت می باشد که به خاطر او ایران را ترک کرده و به ترکیه مهاجرت کرده است. اما سلطان تتوی ایران امیر تتلو (مدیر سایت شرط بندی تتل بت)است که تمام بدن او دارای نقش و نگارهای خاصی است که موجب شده تا برخی از کاربران و طرفداران این سلبریتی نیز به آن اعتراض کند.

معنی سلبریتی کراش

اما به تازگی یک اصطلاح دیگر نیز به وجود آمده است که می توان آن را در دنیای فضای مجازی در بین کاربران مشاهده کرد. این اصطلاح از دو کلمه سلبریتی و کراش تشکیل شده است که هر دوی آنها کلمه انگلیسی است. معنی سلبریتی را که می دانید و تا به اینجا حتما پی بردید که سلبریتی به چه معناست. اما کراش نیز به این معنی است که به طور پنهانی عاشق یکی شویم که دوستش داریم در حالی که خودش خبر نداشته باشه . اما یک معنی دیگر هم دارد که در فضاهای مجازی مورد استفاده قرار می گیرد. شاید شما هم تا به حال شنیده باشید که کسی بگوید که روی کسی دیگر کراش دارد. این اصطلاح به این معنی است که علاقه خاصی بهش دارم و نمی گذارم که کسی به طرف او چپ نگاه کند و اذیتش کند یا اینکه بخواهد دل او را بدست بیاورد.

معنی دقیق celebrity

معنی دقیق celebrity

معنی و مفهوم این کلمه را می توان این طور گفت که افرادی که در زمینه های مختلف مهارت و استعدادی دارند و توانسته اند در آنها به دستاوردهایی دست یابند و به شهرت برسند. در واقع این افراد مشهور هستند و در بین دیگر افراد شناخته شده می باشند. این افراد در زمینه های مختلفی از جمله ورزش، سینما و تلویزیون، هنر، سیاسی، فرهنگی و غیره فعالیت می کنند.

معنی celebrity در دوران قدیم

در قدیم به افرادی که شهرت آن تمام شهر را فرا گرفته بود، سلبریتی گفته می شد. این افراد یا دانشمند بودند و یا عارفی بزرگ که توانسته بود پیشرفتی در کار بشر ایجاد کرده باشد و در زمان خود در بین تمام افراد آوازه ای نیکو داشتند. این گونه افراد در آن زمان کار بسیار دشواری داشتند اما دیگران آنها را می شناختند. آنها افرادی بودند که یکسره به دنبال تحقیق و دانش بودند و به همین خاطر در بین بیشتر مردم به افراد سرشناس معروف بودند. اما این معنی کم کم دچار تغییر شد و در حال حاضر به افرادی تلقی می شود که مشهور هستند اما مهم نیست که در چه زمینه ای کار می کند و این شهرت را از چه طریقی بدست آورده اند.

به همین خاطر برخی از کارشناسان گفته اند که نباید معنی واقعی این کلمه را فراموش کرد و از آن برای افرادی که لیاقت ندارد استفاده نمود. سلبریتی در واقع در قدیم به افرادی اتلاق می شد که صاحب سبک بودند و توانسته بودند تا تغییری شگرف در راستای پیشبرد زندگی بشر ایجاد کرده باشند اما در حال حاضر این معنی دچار تغییر شده است و در بعضی از مواقع به افرادی گفته می شود که تنها با انجام کارهای نامتعارف به شهرت رسیده اند.

سوالات متداول

معنی سلبریتی به طور دقیق چیست؟

این واژه انگلیسی می باشد اما در فارسی هم معنی به خصوصی دارد و به افرادی گفته می شود که در زمینه های مختلف دستاوردهایی را کسب کرده اند.

معنی سلبریتی چیست؟

این کلمه به معنای سرشناس، مشهور، معروف و غیره می باشد.

معنی سلبریتی به انگلیسی چیست؟

در این زبان هم به افرادی گفته می شود که شهرت زیادی دارد.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *