تامبوی چیست؟ معرفی سلبریتی های تامبوی اینستاگرام

تامبوی به آن دسته از دخترهایی گفته می شود که تمایل دارند به سبک پسران لباس بپوشند. این دسته از دخترها سعی می کنند تا رفتار یا کنش های خود را به پسران شبیه کنند و مانند آنها در جامعه حضور داشته باشند. رشته این کلمه به زمان های خیلی دور بر می گردد. زمانی که پسران شوخ موجب به وجود آمدن دردسرهایی می شدند و خانواده آنها به این پسران این کلمه را می گفتند که رفته رفته معنی آن تغییر کرد و این واژه برای آن دسته از دخترانی استفاده شد که حس زنانه خود را فراموش کرده بودند و تا به حال هم به این معنی وجود دارد. در ادامه این مقاله شما را با معنی و مفهوم اصلی آن آشنا می کنیم و می گوییم که شعار اصلی این افراد چه می باشد. همچنین سلبریتی های اینستاگرام که تامبوی هستند را معرف حضورتان می کنیم. پس با ما تا آخر این مقاله همراه باشید.

تامبوی چیست

تامبوی چیست؟

تامبوی یکی از احساسات درونی دختران می باشد که دوست دارند تا به صورت پسران لباس بپوشند. آنها با انتخاب لباس های پسرانه شکل ظاهر خود را به پسران نزدیک می کنند و طوری رفتار می کنند که دوست دارند پسر باشند. این افراد همچنین موهای سر خود را نیز به شکل پسران آرایش می کنند و آنها را خیلی کوتاه می کنند یا از ته می تراشند. همچنین استفاده از پوشاک مخصوص زنانه را کنار می گذارند و می خواهند که با پوشیدن لباس های پسرانه شکل خود را به آنها نزدیک کنند. این دسته از افراد رفتارهای غیرزنانه انجام می دهند و شکل خود را مانند پسران می کنند.

این موضوع موجب شده است که سال های اخیر دانشمندان و پژوهشگران زیادی روی این مسئله تحقیق کنند که نتایج خوبی هم بدست آورده اند. تحقیقات آنها در حال حاضر در سایت های زیادی منتشر شده است و می توانید با مراجعه و سرچ در اینترنت به آنها دسترسی داشته باشید و از آنها در راسته افزایش دانش خود در این زمینه استفاده کنید. همچنین برخی از دانشمندان آن را یک نوع روان پریشی معرفی کردند که برخی از دخترها به آن ابتلا شده اند. این موضوع موجب شده است تا افراد زیادی در برای آن موضع بگیرند و بگویند که دختر آنها یک روان پریش نیست و در واقع تنها یک نوع تامبوی است.

معنی تامبوی را شرح دهید؟

شاید شما نیز در سایت های زیادی دنبال معنی دقیق این واژه بگردید. همانطور که ما در ابتدای این مقاله گفتیم به طور خیلی ساده می توان گفت که این حالت در دخترها وجود دارد و در واقع آنها دوست دارند که مانند پسران رفتار کنند. این رفتار آنها شامل شکل ظاهری و شخصیت پسران می باشد. این دسته از افراد دوست دارند تا مانند آنها لباس بپوشند و مانند آنها راه بروند و مانند آنها نیز حرف بزنند.

معنی تامبوی

چگونه تامبوی باشیم؟

برای این کار باید چند مسئله را در نظر بگیرید که مطالب خیلی پیش پا افتاده ای است. اولین مسئهل این است که لباس هایی را که انتخاب می کنید باید به سبک پسران باشند. پس در قدم اول باید سعی کنید که لباس های زنانه را کنار بگذارید و لباس هایی را انتخاب کنید که بیشتر به سبک پسرانه باشد. برای مثال می توانید از شلوار جین ساده و یک کت لی ساده استفاده کنید که تیپی رایج در بین پسران محسوب می شود و بیشتر تامبوی ها از آن استفاده کرده اند. یا اینکه یک سویشرت کلاه دار بپوشید که تیپی شما را به سبک پسرانه شبیه تر کند و استایل خاصی را به شما بدهد. همچنین نکته بعدی که باید به آن توجه کنید این است که اگر می خواهید ظاهر پسرانه داشته باشید باید موهای خود را هم به شکل آنها تغییر دهید. البته برخی ها هم به این مسئله اعتراض دارند که موهای کوتاه دلیلی بر این موضوع نیست.

سلبریتی های تامبوی معروف

سلبریتی های تامبوی معروف چه کسانی هستند؟

اما امروزه افراد زیادی هستند که در داخل کشور و خارج از کشور به این سبک پرداخته اند. این افراد نیز حالت زنانه خود را فراموش کرده اند و تیپ و ظاهر خود را به گونه ای کرده اند که انگار یک پسر و یا مرد هستند. در حال حاضر در شبکه اینستاگرام که بچرخید با تعداد زیادی از این افراد مواجه می شوید که برخی از آنها را به شما معرفی می کنیم.

رها صادقی

یکی از ایرانی هایی است که در خارج از کشور زندگی می کند و خود را یک تامبوی می داند. او نیز گفته است که عضو جامعه ای جی بی تی است و در 5 شهریور سال 1380 در شهر کرج به دنیا آمده است. این سلبریتی به رشته عکاسی علاقه خاصی دارد و همچنان تصاویر نابی را از خود در شبکه های مجازی منتشر می کند. او شکل ظاهری خود را تغییر داده است و به صورتی لباس می پوشد که انگار یک پسر است. همچنین او دوست پسر دارد و تصاویر خودشان را در اینستاگرامش منتشر کرده است. آنها مدتی را در شهر کرج با یکدیگر به طور مخفیانه دوست بودند و پس از مهاجرت این رابطه را علنی کرده اند.

مهرناز

یکی از تامبوی هایی است که در حال حاضر هم تیپ های او خاص می باشد. او نیز در شبکه اجتماعی اینستاگرام فعالیت دارد و می توانید تصاویر او را در این شبکه تماشا کنید. این صفحه بیش از 5 هزار نفر دنبال کننده دارد و تا به حال بیش از 100 پست مختلف اعم از تصاویر و کلیپ منتشر کرده است. سبک های ظاهری او منحصر به فرد است و تیپ هایی که میزند چشم بسیاری را به خود دوخته است.

موهی

یکی دیگر از دخترانی است که به این سبک گرویده است و در شبکه اجتماعی اینستاگرام فعالیت های زیادی می کند. او در مدت کوتاهی که در این سبک فعالیت می کند توانسته چشمان زیادی را به طرف خود خیره کند. در حال حاضر می توانید تصاویر این سلبریتی را در صفحه او مشاهده کنید. در یکی از این عکس هایی که منتشر کرده است او تصاویر خود از لحظه ای که به سبک پسرانه آرایش می کند را منتشر کرده است. حتما می دانید که یکی از مواردی که باید رعایت کنید مدل مو می باشد که باید به شکل پسرانه باشد. او متولد سال 1375 است.

شکیب غلامی

شکیب غلامی دختر است و اسم واقعی او شکیبا است و برای اینکه همه چی را به صورت پسرانه در بیاورد نام خود را شکیب گذاشته است. او در ماه فروردین سال 1379 به دنیا آمده است. گفته می شود که اصالت او همدانی است اما در حال حاضر در شهر تهران زندگی میک ند. وی در رشته تربیت بدنی تحصیل کرده است و یک تکواندو کار قابلی است. این دختر جوان خود را تامبوی می داند و شکل و ظاهر خود را مانند پسران کرده است. همچنین در مورد او شایعاتی هم وجود دارد که می گویند وی یک لزبین می باشد. دوست پسر او فریال نیکفر است و تصاویر دو نفره آنها در فضای مجازی بازدید زیادی خورده است. در حال حاضر او حدود 675 هزار فالور دارد.

مبین رعیتی

مبین رعیتی از جمله تامبوی های ایرانی می باشد که در شبکه های مجازی مخصوصا اینستاگرام فعالیت می کند. او نیز توانسته در این مدتی که فعالیت های خود را آغاز کرده است، طرفداران زیادی را جذب کند. اسم اصلی او مبینا است و به خاطر اینکه قاعده این سبک را رعایت کند خود را مبین می نامد. گفته می شود که وی یکی از دوستان صمیمی شکیبا است و با یکدیگر این سبک را دنبال می کنند و با هم دیگر هم کل کل دارند. همچنین در مورد نیز این شایعه وجود دارد که یک لز می باشد. تصاویر و کلیپ های خود را در صفحه خود منتشر می کند و در بین هوادارانش بازدید های زیادی می خورد.

طاها بهمنی

یکی دیگر از تامبوی های ایرانی معروف است که در شبکه های مجازی شهرت زیادی بدست آورده است. او نیز اسم واقعی اش تارا است که برای اینکه بیشتر به یک تامبوی شبیه باشد خود را طاها نامیده است. وی یکی از دوستان مشترک مبین و شکیبا است که هر سه با یکدیگر تقریبا همزمان به این سبک روی آورده اند. آنها با یکدیگر رقابتی سالم دارند و سعی می کنند تا در فضای مجازی فعالیت های خود را گسترده تر کنند و طرفداران بیشتری را جذب نمایند.

ریحانه پارسا

اما ریحانه پارسا یکی از معروف ترین تامبوی های ایرانی است که توانسته در مدت کوتاهی که به خارج از کشور رفته است، طرفداران زیادی را کسب کند. او تا زمانی که در داخل ایران بود، چندان فعالیتی در این سبک نداشت. اما پس از اینکه سریال پدر که از شبکه های صدا و سیما پخش می شد به پایان رسید، جنجال های او نیز شروع شد. حتما می دانید که او در ابتدا با انتشار چند عکس از خود که با تیپ های نامتعارف گرفته شده بود، جنجال هایی به پا کرد و در آخر هم به ترکیه مهاجرت کرد و با پویان مختاری زندگی می کند. او پس از مهاجرت از تیپ جدید خود که به شکل تابوی ها می باشد  رونمایی کرد و رسما به این سبک روی آورد. در حال حاضر عکس های او نشان می دهد که او نیز یکی از طرفداران این سبک است و توانسته است تیپ های مدرنی را هم بزند.

دیانا دادمهر

دیانا دادمهر نیز یکی دیگر از معروف ترین تامبوی های ایرانی خارج کشور شناخته می شود. او در 13 خرداد سال 1366 به دنیا ا»ده است و تا به حال هم با افراد زیادی رابطه داشته است. از موضوعات جنجالی در مورد او این است که در واقع او پسر است و اسمش مهدی رازدار می باشد. اما در سفری به تایلند عمل جراحی انجام داده است و جنسیت خود را تغییر داده است. سپس او به کشورهای عربی مسافرت داشته و چند سالی در آنجا به کار رقاصی مشغول بوده است و سپس به ترکیه می رود در آنجا کار می کند. او نیز  موهای سر خود را به شکل پسران آرایش کرده است.

نیلی افشار

شاید بتوان نیلی افشار را هم یک تامبوی نامید. برخی ها این انتخاب را دچار مشکل می دانند و می گویند که او اصلا به این سبک نمی خورد اما اگر نگاهی به تصاویری که او از خود متشر کرده است، بکنید، می بینید که به استثنای مدل مویی که دارد، او بیشتر لباس های پسرانه می پوشد و طوری رفتار می کند که پسر است. همچنین تن صدای او طوری است که گویا پسر است و اگر آرایش ساده تری داشته باشد و نیز مدل موهای خود را به گونه ای پسرانه بزند، می توان گفت که او یک تامبوی واقعی است.

تامبوی های ایرانی

تامبوی های ایرانی از چه سبکی پیروی می کنند؟

این افراد نیز مانند تامبوی های دیگر کشورها از سبکی پیروی می کنند که به سبک پسران نزدیک باشد. به این معنا که آنها دوست دارند تا لباس های خود را مانند پسران انتخاب کنند. همچنین مدل کفش های آنها نیز به سبکی باشد که پسرانه باشند و معمولا از کفش های کتانی استفاده می کنند. علاوه بر آن ، آنها دیگر دامن نمی پوشند و دوست دارند تا از شلوار جین به تنهایی استفاده کنند. کت لی یا سویشرت نیز از دیگر عناصری هستند که می توانند از آنها استفاده کنند و ظاهر خود را به پسران نزدیک تر کنند. مدل ارایش موهای آنها نیز باید طوری باشد که به پسرها نزدیک باشند.

استایل تامبوی چگونه است؟

tomboy جدید نیست و استایلی بسیار قدیمی است و از سال های گذشته وجود داشته است اما در حال حاضر بسیاری از جوانان و نوجوانان به این سبک روی آورده اند. همچنین هنرمندان و سلبریتی های زیادی هستند که این سبک را انتخاب کرده اند. این استایل به این صورت است که باشد در آن طوری لباس بپوشید که مانند پسران یا مردان به نظر بیایید. افرادی که از این سبک پیروی می کنند معمولا دختران و زنانی هستند که دوست دارند تا مانند جنس مخالف باشند. آنها با کنار گذاشتن تمام لباس های زنانه از لباس هایی استفاده می کنند که به شکل آقایان هستند. این دسته از افراد دیگر دامن یا لباس های گل دار زنانه نمی پوشند و از شلوار جین و کت های لی استفاده می کنند.

اما تغییر لباس تنها راه آن نیست و برخی از آنها حتی مدل موهای خود را هم به شکل پسران در می آورند. امروزه شاهد دختران زیادی هستیم که مدل های مختلفی را روی موهای خود امتحان می کنند. آنها موهای خود را طوری آرایش می کنند که گویا پسر هستند. این دسته از افراد موهای بلند زنانه خود را کوتاه می کنند و حتما می دانید که از مشخصه های موهای پسران کوتاه بودن آنها است.

استایل تامبوی چگونه است

tomboy همان lgbt است؟

به باور برخی ها معنی ال جی بی تی به طور کلی فرق می کند. در واقع افرادی می باشند که گرایش جنسی و رفتار جنسی به غیر از افراد دگرجنس گرا دارند. این افراد را می توان در گروه هایی مانند همجنس گرای مردانه و زنانه، دوجنس گراها، همه جنس گراها و نیز تراجنسیتی ها جستجو کرد. باید این مطلب را هم بگوییم که زمانی که می گوییم جامعه ال جی بی تی به این معنی است که گرایش هایی مانند کوئیر، بیناجنس و بی جنس گرایی را هم باید شامل آنها بدانیم.

شعار های استایل تامبوی چه می باشند؟

در مطلب تامبوی ویکیپیدیا در مورد یک شعار آنها این طور نوشته شده است که این دسته از افراد یک شعار اصلی دارند. آن شعار این می باشد که این دسته از افراد می گویند که شما باید هر آن چیزی را که در آن راحت هستید را بپوشید. این نشان می دهد که یکی از ارکان اصلی آن این است که باید لباس های راحت را بپوشید و از پوشیدن لباس های تنگ و چسب دوری کنید. پس باید در هنگام خرید لباس به این مسئله دقت زیادی کنید.

استایل تامبوی

ریشه واژه تامبوی از کجا می باشد؟

این کلمه از زمان های قدیم رایج بوده است. گفته می شود که این کلمه از اواسط قرن پانزدهم رایج شده است و در آن زمان به پسرانی اتلاق می شد که دوست داشتند رفتارهای بی ادبانه داشته باشند. آنها دردسرهای زیادی ایجاد می کردند و باعث رنجش اطرافیان خود می شدند. اما در اواخر این قرن معنای این کلمه رفته رفته تغییر کرد و به دخترانی اتلاق می شد که دوست داشتند تا مانند پسران رفتار کنند و از آنها تقلید کنند. کم کم شکل ظاهر آنها تغییر کرد و لباس های خود را مانند آنها انتخاب می کردند. در آن زمان این موضوع برابر شد با موضوع حق رای دادن زنان و نیز اینکه نخستین موج فمینیسمی به تصویب رسید.

اصلی ترین ویژگی استایل تامبوی چیست؟

از اصلی ترین ویژگی این استایل این است که باید همیشه در ذهن خود داشته باشید که نباید از لباس های زنانه استفاده کنید و لباس هایی را هم که به شکل پسرانه است را انتخاب می کنید، نباید تنگ و چسب باشند. پس باید به یاد داشته باشید که زمانی که به خرید می روید، لباس هایی را انتخاب کنید که چسب نباشند و در آن راحت باشید. tomboy ایران نیز با حدودی با نوع خارجی متفاوت می باشد.

پسر تامبوی یعنی چه؟

همانطور که گفته شد این واژه بسیار قدیمی می باشد و از ابتدا به پسرانی گفته می شد که موجب به وجود آمدن دردسرهای زیادی می شدند و به همین خاطر خانواده آنها لقب تامبوی را داده بودند. این لقب کم کم به دخترانی تعلق گرفت که سعی داشتند تا رفتارهای خود را به سبک آنها در بیاورند و حتی کم کم شکل ظاهری آنها نیز به طرف آنها رفت و دامن و لباس های زنانه را کنار گذاشتند و درست از همان زمان بود که معنی تامبوی کنونی شکل گرفت.

آیا استایل تامبوی مدل موی مخصوصی دارد؟

اگر از این استایل پیروی می کنید، باید مدل موهای خود را نیز به سبک پسران بزنید. این سبک طوری است که باید موهای کوتاهی داشته باشید و به همین دلیل باید سبک پسرانه را انتخاب کنید. معمولا موهای پسران کوتاه و کم پشت هستند و شما نیز باید به این سبک موهای خود را آرایش کنید. اما اگر دقت کرده باشید برخی از این افراد به این مورد زیاد توجه نمی کنند.

آرایش مخصوص تامبوی ها به چه صورت می باشد؟

اما یکی از مواردی که باید به آن توجه کنید، آرایشی است که روی صورت خود انجام می دهید. این آرایش باید به صورتی باشد که زیادی غلیظ نباشد. آرایش تامبوی ها معمولا ساده است و از درجه کمتری برخوردار می باشد که به آن اصطلاحا آرایش لایت گفته می شود. آرایش زیاد موجب می شود که شکل پسرانه خود را از دست بدهید.

آرایش مخصوص تامبوی

آیا استایل تامبوی کفش مخصوصی دارد؟

در صورتی که این استایل را دارید، باید از کفش هایی استفاده کنید که از حالت زنانه خارج باشد. منظور ما دقیقا کفش هایی است که ساق دار می باشند. برای این استایل مناسب ترین کفش ها، کفش هایی هستند که از سبک اسپورت پیروی می کنند. در حال حاضر مدل های زیادی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید که می توان به آل استار، آدیداس و غیره اشاره کرد.

ماجرای فیلم تامبوی چه بود؟

این فیلم در سال 2011 تولید شد و در آن داستان دختر بچه ای 10 ساله ای را روایت می کند که تازه به محله ای نقل مکان کرده و با بچه های هم سن و سال خود در آن محله دوست می شود. او تیپی تامبوی مانند دارد و از قضا با لیزا دوست می شود و او عاشقش و نمی داند که او یک دختر است. از قضا روزی او با پسری دعوا می کند و مادر پسر به خانه اش می رود و می گوید که پسرتان بچه ام را زده است. مادرش تعجب می کند و دخترش را تنبیه کرده و سپس می گوید که باید به همه بگویی که دختر هستی. او هم این کار را می کند و لیزا ناراحت می شود و با او قهر می کند.

سوالات متداول

فیلم تامبوی اثر کیست؟

این فیلم در سال 2011 تولید شده است و کارگردان آن سلین سیاما است و در آن متیو دومی، مالون لوانا و سوفی کاتتانی بازی کرده اند.

مهمترین رکن استایل تامبوی چیست؟

از اصلی ترین عامل آن می توان به این موضوع اشاره کرد که باید هر آن چیزی را بپوشید که در آن راحت هستید.

مدل موی تامبوی ها چگونه است؟

آنها باید مدل موهای خود را نیز به شکل پسرانه بزنند و آنها را کوتاه کنند و آرایشی ساده و لایت داشته باشند.

شما در سایت hceap.info همیشه به برترین های دنیای اینترنت دست پیدا خواهید کرد

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *