بهترین دیس های رپ فارس که باید آن ها را بشناسید

در این مقاله به بهترین دیس های رپ فارس اشاره ای خواهیم کرد اما قبل از آن بهتر است بگوییم که دیس های رپ فارسی در واقع یکی از شاخه های هیپ هاپ که همان رپ است می باشد.

واژه دیس در فرهنگ زبان انگلیسی به معنای مخالف و یا به عبارتی ضدیت می باشد و به ترانه ای گفته می شود که در آن بر علیه چیزی به پا خواستن است، این واژه که در واقع ریشه ای انگلیسی دارد نوعی آهنگ رپ بوده که محتویات اصلی آن بر مبنای انتقاد است که برای شخص یا گروه خاصی نیز خوانده می شود.

این نوع آثار به گونه ای می باشند که بدون هیچ گونه پروایی اسم شخصی که قرار است مورد انتقاد قرار گیرد آورده می شود و گویی خواننده به طور مستقیم او را مورد انتقاد قرار می دهد پس باید در چهار چوب خاصی باشد و خواننده با رعایت برخی موارد از گفتن برخی چیزها در ترانه خود خودداری کند.

در ادامه شما را با بهترین دیس های رپ فارس و جنجالی ترین دیس های رپ فارس بیشتر آشنا خواهیم کرد پس با ما همراه باشید.

بهترین دیس های رپ فارس

بهترین دیس های رپ فارس چه ترک هایی هستند؟

همان طور که قبلا اشاره کردم کلمه دیس رپ ریشه ای انگلیسی داشته و به زبان پارسی راه پیدا کرده است، متاسفانه امروزه شاهد جملات رکیک و زشت در موسیقی رپ کشورمان می باشیم که در واقع تقلیدی از رپ آهنگ های دیس در کشور آمریکا و سایر کشورهای دیگر نیز می باشد.

اما خوانندگان دیس رپ فارسی باید بدانند ترانه ای که ارائه می دهند برای پارسی زبانان بوده و بهتر است مطابق با فرهنگ و معیارهای اولیه ایرانی و فارسی زبانان باشد. در ادامه شما را به ده تا از جنجالی ترین و بهترین ترک های دیس های رپ فارسی آشنا خواهیم کرد:

دروغ تعطیل از سهراب mj

این ترک توسط سهراب ام جی در سال هزار و سیصد و نود و یک، خطاب به پیشرو انتشار یافت. در این ترانه سهراب ام جی به چاقال نامه در واقع پاسخی بود که به تیکه های پیشرو داده شده بود و به عنوان یک دیس بک عالی و فوق العاده ای از او به شمار می رفت. دیس چاقال نامه و دیس بک دروغ تعطیل سهراب از بهترین دیس رپ های فارسی محسوب می شوند.

اثر منفی از پیشرو و فلاکت و دیاکو و گنگ من

دیس ترک کوبنده اثر منفی از رضا پیشرو که مخاطب آن زد بازی می باشد به طور ناگهانی در سال هزار و سیصد و هشتاد و پنج انتشار یافت و در میان محتویات آن کلمات رکیک و بسیار زشتی به کار برده شده بود اما با وجود این، این آهنگ توانست در میان دیس رپ های فارسی به سرعت محبوب شود.

تو کجا بودی از هیچ کس

این ترانه از هیچ کس که مخاطب آن دیس آل می باشد در سال هزار و سیصد و نود و نه منتشر شد. او این ترانه را در پاسخ به تمام کسانی که در زمان نبودش او را دیس کرده بودند خواند و این جواب فوق العاده هیچ کس که بیشتر جنبه اعاده حیثیت داشت باعث شد تا قدرت خود را به همگان نشان می دهد.

پیش قاضی و ملق بازی از شاهین نجفی و نوید زردی

این دیس ترک که یکی از دیس های جنجالی رپ فارس بود و خواننده آن شاهین نجفی بود و مخاطبان آن بهرام، حصین، هیچ کس و بیگ بوی که آن ها نیز خود خوانندگان رپر کشورمان می باشند بودند، این دیس ترک در سال هزار و سیصد و هشتاد و نه انتشار یافت و به دنبال آن جنجالی طولانی نیز آغاز شد.

صبح ظهر شب از حصین

این دیس ترک منتشر شده از حصین که تا حدودی قدرت او را نشان می داد در سال هزار و سیصد و نود و دو منتشر شد و برای مخاطبانی چون هیچ کس و شاهین نجفی نیز خوانده شد. در این دیس ترک، حصین علاوه بر این که عقاید شاهین نجفی را دیس می کند، متن آهنگ های از جمله یه روز خوب میاد و انجام وظیفه از هیچ کس را که بهترین آهنگ های او نیز می باشد را هم دیس می کند، این دیس ترک منتشر شده از او بسیار قوی بود.

سفارشی از یاس

ترک سفارشی یاس در سال هزار و سیصد و نود و هشت منتشر شد و مخاطبان آن هنرمندان بی هنر موسیقی ایران بود. این دیس ترک یاس در جهت افرادی خوانده شده بود که در حوزه موسیقی پاپ فعالیت می کنند و همچنین تمام رپرهایی که فاقد استعداد می باشند و با این دیس ترک باعث شد قدرت یک هنرمند را به همگان نشان بدهد.

مشقی از جیدال

این دیس ترک جیدال در سال هزار و سیصد و نود و دو منتشر شد و مخاطب آن دیس های قاف نیز بود. این دیس ترک که حالت تیکه پرانی و انتقادی داشت در واقع به قاف و و پاسخی به دیس های قاف بود که توانست کاری به یاد ماندنی را تولید کند. نکته جالبی که در این آهنگ وجود داشت استفاده از صدای قاف در کروس بود.

اون مثل داداشم بود از هیچکس

این دیس ترک هیچکس که مخاطب آن پیشرو رپر با استعداد کشورمان می باشد در سال هزار و سیصد و نود منتشر شد. این آهنگ به علت داشتن فعل های ماضی در آن به عنوان یک دیس به شمار می رود. این آهنگ هیچکس که حالتی دلنوشته نیز دارد در واقع حرف های هیچکس خطاب به پیشرو می باشد.

لوبیای سحر آمیز از پیشرو

این دیس ترک پیشرو که مخاطب آن هیچ کس بود در سال هزار و سیصد و نود و یک منتشر شد و در واقع دیس بک پیشرو به ترک اون مثل داداشم بود هیچ کس است و در آن گله مند رفتارهایی است که هیچ کس با او دارد و در این آهنگ خود اعلام می کند که دیگر با او رابطه ای ندارد و همه چیز بینشان تمام شده است، فضای این آهنگ حالت دلنوشته نیز دارد.

مغز رپ از پیشرو

دیس ترک مغز رپ توسط پیشرو در سال هزار و سیصد و نود و دو منتشر شد و مخاطبان آن بهرام و ملتفت دیگر رپرهای ایران بود. این دیس ترک پیشرو که بسیار جنجالی هم بود به طور ناگهانی خطاب به بهرام و ملتفت خوانده شد و همین آهنگ باعث جدایی پیشرو از رفیق های قدیمی اش شد.

بهترین رپر در دیس های رپ فارس

بهترین رپر در دیس های رپ فارس کیست؟

خوانندگان رپ بسیاری در کشورمان وجود دارند که به عنوان خوانندگان بهترین دیس های رپ به شمار می روند و توانسته اند طرفداران بسیار زیادی را به سمت خود جذب کنند، البته دادن عنوان بهترین به آن ها امری سلیقه ای محسوب می شود و بر اساس تعداد فروش موزیک های آن ها، میزان فعالیت و تعداد افرادی که آن ها را در فضاهای اجتماعی دنبال می کنند دارند در ادامه به معرفی تعدادی از بهترین رپر در دیس های رپ فارس خواهیم پرداخت:

هیچکس یکی از بهترین دیس های رپ فارس

سروش لشکری خواننده رپ فارسی و خوب کشورمان است که همه او را با نام هنری هیچکس نیز می شناسند، هیچکس در نوزدهم اردیبهشت ماه سال هزار و سیصد و شصت و چهار در خانواده ای پنج نفری در شهر تهران متولد شد و ساکن محله ونک تهران است، پدر او اصالتا از اهالی ضیاء آباد شهر قزوین می باشد.

رشته تحصیلی هیچکس در دوره دانشگاه مترجمی بود که پس از گذشت مدتی ترک تحصیل کرد و طبق گفته های منتشر شده از خود او در توئیتر، در حال حاضر در رشته روانشناسی و جامعه شناسی نیز مشغول تحصیل می باشد. یاسر بختیاری در سال نود و هفت و نود و هشت گروهی را به نام فریاد رس ایجاد کرد که در آن با حضور تعدادی از خوانندگان دیگر موثر بود.

او یکی از پیشگامان رپ خیابانی در ایران نیز می باشد، آلبوم جنگل آسفالت آغاز حضور او بر عصر جدید موسیقی رپ بود و با استفاده از این آلبوم به شهرت رسید، طرفدارانش به او لقب پدر رپ پارسی را نیز بخشیده اند.

هیچکس یکی از بهترین دیس های رپ فارس

یاس از معروف ترین و بهترین دیس های رپ فارس

یاسر بختیاری که همه او را با نام هنری یاس می شناسند خواننده خوب و با استعداد رپ در سی ام خرداد ماه سال هزار و سیصد و شصت و یک در شهر مسجد سلیمان متولد شد. مضمون بیشتر ترانه های منتشر شده از این چهره برجسته موسیقی انتقادی بوده و اعتراض به مشکلات و بحران های اجتماعی نظیر جنگ، طلاق، اعتیاد، روسپی گری، فقر، خودکشی و … نیز می باشد.

ترانه یادت نره نخستین ترانه ای بود که یاس به همراه مجید غفوری خواننده پاپ کشورمان به طور قانونی در ایران اجرا و منتشر کرد. او در شهرهای مختلفی از جمله ایالات آمریکا نیز کنسرت هایی را اجرا کرده است. او تجربه حضور در نشست موسیقیایی در راستای توسعه رپ فارسی در دانشگاه میشیگان را داشته است.

حصین

حسین رحمتی مدیر سایت سنگین بت که نام اصلی حصین می باشد و همه او را با نام هنری و سابق حسین ابلیس نیز می شناسند در دوازدهم مرداد ماه سال هزار و سیصد و شصت و شش در شهر تهران متولد شد.

این خواننده رپ پارسی که در میان رپرها شناخته شده می باشد فعالیت خود در عرصه رپ را از سال هزار و سیصد و هشتاد و یک آغاز نمود و در حال حاضر به فعالیت هنری خود تحت لیبل کاغذ رکورد نیز ادامه می دهد.

او فعالیت خود را در سنین نوجوانی و با ترانه تو زنده میمونی گروه 051 که برای توپاک خوانده شده بود آغاز نمود، او پس از گذشت مدتی برای ادامه تحصیل خود به کشور ارمنستان رفت و در آن جا با علی مجیدی و صادق نیز آشنا شد که به دنبال آن توانست آثار بی همتایی را در موسیقی رپ پارسی خلق کند و طرفداران بسیار زیادی را به سمت خود جذب کند و به شهرت برسد، او کمپانی کاغذی را با کمک و همراهی صادق تاسیس کرد.

رضا پیشگام

محمد رضا ناصری ملقب به رضا پیشگام در دوازدهم بهمن ماه سال هزار و سیصد و شصت و شش در شهر تهران متولد شد، او علاوه بر ترانه سرای رپ پارسی خوب کشورمان در حوزه های مختلف دیگری همچون تهیه کنندگی و آهنگسازی مشغول به فعالیت می باشد. رضا پیشگام نخستین فعالیت غیر رسمی خود را در سال 77 آغاز نمود و در آن زمان ملقب به رضا 3pac بود. او در سال 84 با لیبل 021 آشنا شد و این باعث ایجاد تحولی عظیم در زندگی و سبک کاری او شد.

رضا تا به امروز دو آلبوم غیر رسمی با نام های وقت کثیف و واقعیت تلخ و همچنین چهار آلبوم رسمی با نام های آغاز اینجاست، ریل، دوران طلایی و جهنم ساکت از خود منتشر کرده است. مضمون ترانه های او ریتیمیک و با حالت انتقادی از شراط رپ فارسی ایران می باشد و سبک کاری اش گنگ است. او در دوم اسفند ماه سال 1362 دستگیر و در نهایت در هفدهم همان ماه و تنها پس از گذشت دو هفته آزاد شد.

صادق

صادق واحدی خواننده رپ پارسی کشورمان است که همه او را با نام هنری صادق می شناسند، او در هفتم اردیبهشت ماه سال هزار و سیصد و شصت و نه متولد شد.

تک آهنگ جفت کفش نخستین ترانه ای بود که صادق با همراهی حصین خواند و آن را منتشر کرد و پس از گذشت مدتی آلبوم صبح بخیر ایران را که اولین آلبوم او بود به طور رسمی منتشر نمود، در این آلبوم دو ترانه سنگین و جفت کفش توانستند به محبوبیت بسیاری دست پیدا کنند.

او به همراه علی اوج دو تک آهنگ به نام های تکرار و اعتراف منتشر کرد که از بهترین ترانه های او به شمار می رود. صادق ویدئو نپرس که نخستین ویدئو او بود با کارگردانی احمد پارسا منتشر کرد و با دانیال نیز در آهنگ عاشق زندگیمم همکاری هایی نیز داشته است.

دو موزیک او به نام های جمعه کشی با همکاری جاستینا و سرگیجه با همکاری دایان موجود و هنوز پخش نشده است.

بهترین دیس لاو های رپ فارس

بهترین دیس لاو های رپ فارس

دیس لاو در واقع یکی از زیر شاخه های موسیقی رپ می باشد که گویش و سبک متفاوتی نیز دارد، همان طور که می دانید دیس لاو از دو کلمه دیس به معنای ضدیت و لاو به معنای عشق تشکیل شده است که تلقی آن دو ضد عشق است. این نوع سبک موسیقی همان طور که از نام آن پیداست حول محور مسائل تلخی همچون تنفر، خودکشی، تیغ زنی، خیانت، رگ زنی و حتی قتل نیز می باشد و به طور معمول به خاطر خیانت طرف مقابل خوانده می شود.

اگر چه هستند خوانندگانی که به علت شکست عشقی و خیانت روی به این سبک و خوانندگی آورده اند اما خوانندگانی هم هستند که هیچ گاه طعم خیانت را نچشیده و تنها از روی علاقه به این سبک روی آورده اند. شما می توانید بهترین آهنگ های دیس لاو رپ فارس را با جست و جو در اینترنت دانلود نمایید، در ادامه شما را با تعدادی از بهترین دیس لاو های رپ فارسی آشنا خواهیم کرد:

بهزاد پکس از با استعداد ترین و بهترین دیس های رپ فارس

بهزاد پکس یکی از جدیدترین استعدادهایی بود که به فعالیت در سبک دیس لاو رپ فارس مشغول شد و با انتشار آهنگ های خود در این زمینه توانست طرفداران بسیاری را به سمت خود جذب کرده و به شهرت برسد، به علت بازتاب خوب این سبک موسیقی او تصمیم گرفت به طور دائم این حرفه خود را دنبال کند.

علی بابا

علی بابا خواننده معروف دیس لاو رپ فارس اگر چه زمام ورود به این سبک از سن کمی برخوردار بود اما با انتشار دو آهنگ مشترک با همراهی بهزاد پکس توانست به خوبی به شهرت برسد و طرفداران زیادی را جذب کند، او به طور مداوم بر روی این سبک خود کار کرد.

مهراب

مهراب از جمله خوانندگان با استعداد و خوب کشورمان است که در زمینه دیس لاو رپ فعالیت می کند. او با ورود خود به این عرصه باعث شد سبک دیس لاو به نقطه اوج خود برسد و افراد بسیاری به این سبک موسیقی روی بیاورند و حسابی به شهرت برسد.

ایمان نو لاو

ایمان هم از جمله خوانندگان رپی است که فعالیت خود را با مهراب در سبک دیس لاو آغاز کرد، این دو با همکاری یکدیگر ترانه هایی که منتشر کردند در نوع خود خاص بود و با تکست های جدیدی همراه بود.

میلاد راستاد از معروف ترین و بهترین دیس های رپ فارس

میلاد راستاد هم از خوانندگان خوب و معروف سبک دیس لاو است که با انتشار ترک های خود باعث شده است که در سبک دیس لاو تغییر و تحولاتی نیز ایجاد شود، او هم توانست به خوبی به شهرت برسد و طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کند.

دانلود بهترین دیس های رپ فارس

دانلود بهترین دیس های رپ فارس

برای دانلود بهترین دیس های رپ فارس و همچنین آهنگ های دیس لاو رپ فارسی می توانید به سایت های مختلف مراجعه کرده و موزیک مورد علاقه خود را به راحتی دانلود نمایید علاوه بر این وجود دارند فضاهای اجتماعی مختلفی که به انتشار این دسته از موزیک ها می پردازند.

ریمیکس دیس های رپ فارسی

ریمیکس در واقع اصطلاحی است که در حوزه موسیقی نیز به کار می رود به دوباره میکس شدن یک آهنگ گفته می شود و به عنوان یک تحول بزرگ در دنیای موسیقی به شمار می رود، موسیقی رپ فارسی هم امروزه دستخوش ریمیکس شده است و شما قادر خواهید بود ریمیکس دیس های رپ فارسی را با جست و جو در اینترنت و از سایت های مختلف دانلود کرده و یا از شبکه های اجتماعی مختلف آن ها را دریافت کنید.

متن دیس های رپ فارسی

در تکست های دیس رپ فارسی دو مورد به کار برده می شود یکی از آن ها شعر و دیگری شر نیز می باشد که در ادامه به توضیح این دو خواهیم پرداخت. شعر به کار رفته در آن همان جمله هایی است که در زبان فارسی به کار می رود با این تفاوت که در آن ممکن است جای عناصر فعل، فاعل و … نیز تغییر کند و اشاره به موضوعات مختلفی چون سیاسی، فرهنگی، نظامی، اجتماعی و یا مسائل اعتراض آمیز و … می باشد.

اما شر در واقع به شعری گفته می شود که در آن مفهوم خاص و یا تاثیر گذاری نیز نداشته باشد و در هر دو نوع سبک هم می توان از فحش استفاده کرد اما در سبک شعر کاربرد کمتری دارد. شما می توانید ترانه های دیس رپ فارسی را به همراه متن آن ها در سایت های مختلف مشاهده کنید.

سوالات متداول

معنی واژه دیس در موسیقی رپ پارسی به چه معناست؟

دیس که ریشه ای انگلیسی دارد به معنای ضدیت یا مخالف چیزی بودن است و به ترانه ای گفته می شود که در خواننده بر علیه یا مخالف چیزی به پا می خیزد.

دیس ترک سفارشی یاس به چه مضمونی خوانده شده بود؟

او این ترانه را برای تمام خوانندگان حوزه موسیقی پاپ و همچنین تمامی خوانندگان رپی که فاقد هنر و استعداد خاصی می باشند خوانده بود و با این ترانه توانسته بود اوج قدرت خود را نشان بدهد.

میلاد راستاد کیست؟

میلاد راستاد یکی از با استعداد ترین و بهترین خوانندگان دیس رپ پارسی است که توانست با ایجاد تغییر و تحول در سبک دیس لاو به شهرت بسیار زیادی دست پیدا کند.

بهترین رپر دیس رپ فارس چه کسی می باشد؟

دادن عنوان بهترین خواننده دیس رپ به یک رپر امری کاملا سلیقه ای بوده و همچنین به میزان فعالیت، تعداد افرادی که آن ها را در فضا های اجتماعی دنبال می کنند و یا به تعداد فروش آلبوم های آن ها نیز بستگی دارد و خوشبختانه در کشورمان ایران خوانندگان رپ بسیاری داریم که در نوع خود بهترین می باشند.

شما در سایت hceap.info همیشه به برترین های دنیای اینترنت دست پیدا خواهید کرد

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *