یاس کیست؟ بیوگرافی برکت رپ فارس که گروه فریاس را مدیریت می کند

یاس یکی از موفق ترین رپرهای ایران و جهان است. در واقع نام اصلی او یاسر بختیاری می باشد، و یاس نام هنری او است. یاس از اولین خواننده‌های رپ فارسی بود. او اولین خوانندهٔ رپ فارسی بود که در ایران برای پخش موسیقی خود مجوز گرفت. وی از ابتدای کار هنری خود، هدف و دیدگاه خاصی ‌ نسبت به رپ فارسی داشت. از او بیشتر با عناوینی همانند برکت رپ فارسی و سلطان رپ فارسی نام برده اند. در ادامه به معرفی این خواننده معروف کشور عزیزمان می پردازیم.

بیوگرافی یاس رپر

بیوگرافی یاس رپر

یاسر بختیاری با نام هنری یاس، یکی از معروف ترین خوانندگان موسیقی رپ فارسی است. او از همان ابتدای کار هنری خود، نگاه حرفه ای ‌ نسبت به رپ فارسی داشت. او را می توان از برجسته ترین چهره های موسیقی رپ فارسی دانست. یاسر بختیاری ( یاس ) متولد ۳۰ خرداد ۱۳۶۱ در استان گیلان شهرستان تالش می باشد. او فرزند اول خانواده بود، که دارای سه خواهر و یک برادر کوچکتر از خود می باشد. یاسر بختیاری از دوران نوجوانی علاقه خود را به موسیقی و رپ نشان داد. اولین بار پدر یاسر بختیاری از سفرهای تجاری خود از آلمان سی دی توپاک را برایش آورد و این شروع علاقه مند شدن یاس به رپ بود. یاسر بختیاری در ۱۸ سالگی پدر خود را از دست داد. از آن به بعد او مجبور به پذیرش مسئولیت خانواده شد. 

 او جهت همدردی با مردم زلزله زده بم آهنگی را منتشر کرد. این قطعه اولین کار حرفه ای یاس بود. موضوعات، هدف و سبک رپ یاس با سایر خوانندگان زمان خودش تفاوت داشت. مضمون بیشتر ترانه‌های او انتقاد و اعتراض به مشکلات و بحران‌های اجتماعی می باشد. یاسر بختیاری از دوران نوجوانی علاقه خود را به موسیقی و رپ نشان داد. در همین دوره یاس شروع به نوشتن شعرهایی کرد که بعداً آن‌ها را به همراهی دوست دوران دبیرستان خود میتا ملکی به موسیقی تبدیل کرد. او اولین خوانندهٔ رپ فارسی بود که در ایران برای پخش موسیقی خود مجوز گرفت. اولین ترانهٔ یاسر بختیاری که به‌ طور قانونی در ایران منتشر شد، یادت نره نام داشت. او این آهنگ را به همراه مجید غفوری، خواننده پاپ اجرا کرد.

آهنگ های یاس

آهنگ های یاس

او اولین خوانندهٔ رپ فارسی بود که در ایران برای پخش موسیقی خود مجوز گرفت.  او جهت همدردی با مردم زلزله زده بم آهنگی را منتشر کرد. این قطعه اولین کار حرفه ای یاس بود. وی اولین آلبوم خود به نام خیابونی‌ها را در سال ۱۳۸۴منتشر کرد. موضوعات، هدف و سبک رپ یاس با سایر خوانندگان زمان خودش تفاوت داشت. مضمون بیشتر ترانه‌های او انتقاد و اعتراض به مشکلات و بحران‌های اجتماعی می باشد. ترانه های او بیشتر با گله و شکایات از جامعه آغاز می‌شود. اما پایان آن همیشه امید است. اهمیت این کار، الهام بخشیدن به نسل جدید است تا از بهترین قوه پتانسیل و نهفتهٔ خود بهره بگیرند. آهنگ هایی به نام یاس سرکوب، یاس سفارشی، یاس اصالت و یاس اتحاد ازاو منتشر شده است.

یاس سرکوب

یاس این آهنگ را که در لیست بهترین آهنگ رپ فارسی هم حضور دارد را روز آخر سال ۱۳۹۵ منتشر کرد. آهنگ سرکوب از یاسر بختیاری یکی از زیباترین اثرات اوست که منتشر شده است. سرکوب یک آهنگ طولانی است. این آهنگ لقب طولانی ترین آهنگ تاریخ رپ فارسی لقب گرفته است.

یاس سفارشی

 آهنگ سفارشی یاسر بختیاری (یاس) تیتراژ پایانی سریال «رقص روی شیشه» بود. این آهنگ در اسفند ۱۳۹۷ منتشر شد. آهنگ سفارشی به موضوع موسیقی بی‌کیفیت و سفارشی بازار موسیقی اشاره می کند. انتشار این آهنگ باعث ایجاد تنش زیادی در بین اهالی موسیقی نسبت به یاسر بختیاری شد.

یاس اصالت

آهنگ اصالت در بهمن ماه ۱۳۹۷ توسط یاسر بختیاری منتشر شد. این آهنگ از مجموعه آهنگ های آلبوم اووردوز می باشد. در این آهنگ خواننده به اصالت گمشده می پردازد.

یاس اتحاد

آهنگ اتحاد با همکاری تک ناین و یاسر بختیاری خوانده شده است. یاسر بختیاری از این آهنگ به عنوان شروع یک مسیر جدید نام برد. او در مورد این آهنگ گفت که بهتره در‌های رفاقت رو باز کنیم و همدیگه رو بیشتر بشناسیم. 

سی دی رو بشکن

از این آهنگ می توان به‌عنوان سکوی پرتاب یاسر بختیاری نام برد. او این آهنگ را در حمایت از زهرا امیرابراهیمی بازیگر سریال پر طرفدار نرگس که متاسفانه فیلم غیر اخلاقی این بازیگر به سرعت پخش شده بود، اجرا کرد.

از چی بگم 

در آهنگ از چی بگم به موضوع بچه های مدرسه شهید رحیمی روستای درودزن از توابع مرودشت که چند سال قبل براثر حادثه سوختگی بدن و صورتشان نابود شد، پرداخته شده است. با شنیدن این آهنگ شنونده نا خود آگاه خود را درگیر مسائل و مشکلات بچه هایی می بیند که چند سال قبل صدمه دیده اند و تا قبل از تولید این آهنگ فراموش شده تلقی می شدند.

لال

یاسر بختیاری به سبک و سیاق همیشگی خود در اهنگ لال نیز مستقیما از کسی نام نمی برد و مشخص نیست دقیقا چه کسی را مورد خطاب قرار می دهد اما بیت های اهنگ لال ظاهرا اظهارات برخی رپرهای خارج از کشور مثل حصین و سروش هیچکس را خطاب قرار می دهد. این آهنگ دیس بک بود به تمام کسایی که یاس رو دیس کرده بودند.

 هویت من

یاس در واکنش به اکران فیلم ۳۰۰ ، ترانه‌ای با نام هویت من منتشر کرد و به «تحریف تاریخ» در این فیلم اعتراض کرد و نظر مثبت مخاطبان زیادی را به خود جلب کرد. اکران این فیلم توهینی به ایرانیان و تاریخ کشورمان بوده‌ است.

یادت نره

یاس در سال ۱۳۸۵ آهنگ یادت نره را با همکاری مجید غفوری، خوانندهٔ رپ منتشر کرد. این اثر یکی از قطعات آلبوم نگو دیره از غفوری بود که با مجوز وزارت ارشاد اسلامی منتشر شد و بدین ترتیب این اثر نخستین آهنگ با صدای یاس شد که با مجوز رسمی نهادهای دولتی ایران منتشر شد.

آهنگ بارکد

در ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ فیلم بارکد بدون آهنگ یاس بر روی پردهٔ سینما رفت. این در حالی بود که به دلیل خواندن تیتراژ پایانی این فیلم توسط یاس مجوز اکران آن صادر نشده بود و شرط اکران آن حذف صدای یاس عنوان شده بود. 

فیت های یاس

فیت های یاس

یاس در طول دوران فعالیت خود در رپ با بعضی از خوانندگان رپ فیت و همکاری هایی داشته است. زمانی که دو رپر برای یک آهنگ مشترک با یک دیگر همکاری می کنند، به آن فیت گفته می شود. از یاسر بختیاری فیت هایی منتشر شده است که برخی از آن ها بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

فیت یاس با تک ناین

یکی از بهترین فیت ها که در بین هواداران غوغا به پا کرد، فیت یاسربختیاری با تک ناین بود. آهنگ صدای اتحاد از یاس و تک ناین، که به یکی از بهترین فیت های رپ فارسی که با بهترین همکاری یک رپر خارجی و یک رپ کن ایرانی صورت گرفته، تبدیل شده است.

فیت پیشرو یاس و تک ناین

رضا پیشرو اخبار جدیدی را از خود منتشر کرده است. او ازاحتمال همکاری پیشرو با یاس و هم چنین خواننده معروف خارجی به نام تک ناین خبر داده است.با همکاری این سه نفر قرار است که به زودی در دنیا رپ اتفاق های هیجان انگیزی رخ دهد.

فیت آرش، یاس، جنیفر لوپز و امینم

آهنگ جدید و فوق العاده پرانرژی آرش و یاس و جنیفر لوپز و امینم بنام دستا بالا که همگی از بزرگان موسیقی بشمار می آیند، منتشر شده است. جنیفر در این آهنگ با زبان فارسی می خواند که این هم در نوع خودش بسیار جالب می باشد.

عکس های یاس

عکس های یاس

یاس یکی از معروف ترین خوانندگان موسیقی رپ فارسی است. در واقع نام اصلی او یاسر بختیاری می باشد، و یاس نام هنری او است. یاس از اولین خواننده‌های رپ فارسی بود. او اولین خوانندهٔ رپ فارسی بود که در ایران برای پخش موسیقی خود مجوز گرفت. وی از ابتدای کار هنری خود، هدف و دیدگاه خاصی ‌ نسبت به رپ فارسی داشت. از او بیشتر با عناوینی همانند برکت رپ فارسی و سلطان رپ فارسی نام برده اند. موضوعات، هدف و سبک رپ یاس با سایر خوانندگان زمان خودش تفاوت داشت. مضمون بیشتر ترانه‌های او انتقاد و اعتراض به مشکلات و بحران‌های اجتماعی می باشد. عکس ها و کلیپ های یاس نیز در صفحه شخصی او منتشر می شود.

او با سبک منحصر به فردی که دارد، یکی از محبوب ترین رپرهای ایران است. او در اینستاگرام چهار میلیون دنبال کننده دارد،  و هر روز بر این تعداد بیشتر می شود. ترانه های او بیشتر با گله و شکایات از جامعه آغاز می‌شود. اما پایان آن همیشه امید است. و از همین رو باعث شده وی یکی از دوست داشتنی ترین خوانندگان در این بین باشد. او را می توان از برجسته ترین چهره های موسیقی رپ فارسی دانست. یاسر بختیاری ( یاس ) متولد ۳۰ خرداد ۱۳۶۱ در استان گیلان شهرستان تالش می باشد. اولین بار پدر یاسر بختیاری از سفرهای تجاری خود از آلمان سی دی توپاک را برایش آورد و این شروع علاقه مند شدن یاس به رپ بود.

موزیک ویدیو های یاس

یاسر بختیاری ملقب به یاس، را می توان از برجسته ترین چهره های موسیقی رپ فارسی دانست. او اولین خوانندهٔ رپ فارسی بود که در ایران برای پخش موسیقی خود مجوز گرفت. وی از ابتدای کار هنری خود، هدف و دیدگاه خاصی ‌ نسبت به رپ فارسی داشت. از او بیشتر با عناوینی همانند برکت رپ فارسی و سلطان رپ فارسی نام برده اند. مخاطبان خاص او از اوایل دهه ۸۰ و سال‌های آغازین رپ فارسی و فرهنگ هیپ‌هاپ در ایران تا به امروز آهنگ‌هایش را با جدیت دنبال کردند. موزیک ویدئوهای او را از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان بارها تماشا کرده‌اند. او حتی در این دوران کم‌ کاری‌اش، همچنان پاپ‌ ترین و محبوب‌ ترین هنرمند رپ فارسی است. 

ترانه های او بیشتر با گله و شکایات از جامعه آغاز می‌شود. اما پایان آن همیشه امید است. اهمیت این کار، الهام بخشیدن به نسل جدید است تا از بهترین قوه پتانسیل و نهفتهٔ خود بهره بگیرند. موزیک ویدئوهای زیادی از جمله همه چی درست میشه، بارکد، از چی بگم، سفارشی و موزیک ویدئو یاس و تک ناین برای آهنگ اتحاد ازاو منتشر شده است. وهمچنین موزیک ویدئو پیاده میشم یکی دیگر از اثرات او می باشد. دریوتیوب و آپارات موزیک ویدئو، مصاحبه و فیلم هایی که یاس در آن ها حضور دارد را منتشر می شود.

دانلود اهنگ جدید یاس

یاسر بختیاری تاکنون آهنگ های بسیار زیادی از خود منتشر کرده است، که در این مقاله به بعضی از آن ها اشاره کردیم. تمام آهنگ های او در سایت های معتبر موسیقی منتشر می شود. مخاطبان خاص او از اوایل دهه ۸۰ و سال‌های آغازین رپ فارسی و فرهنگ هیپ‌هاپ در ایران تا به امروز آهنگ‌هایش را با جدیت دنبال کردند. آهنگ هایی مثل آهنگ لال از علاقه مندان فراوانی برخوردار می باشد و بسیاری از افراد دوست دارند این آهنگ را دانلود و سپس گوش کنند. برای دانلود آهنگ های جدید یاس می توانید به سایت های مختلفی مراجعه کنید. اما بهتر است جهت حمایت از این رپر کشورمان به پلتفرم هایی مانند اسپاتیفای و ساوند کلود استفاده کنید.این کار باعث می شود که خواننده مدنظر بر اساس میزان بازدیدها مقداری درآمد کسب کند و به نوعی حمایت از خوانندگان و آرتیست ها محسوب می شود.

تتو یاس به چه معنی است؟

تتو یاس به چه معنی است؟

سلبریتی ها هم مانند بقیه ی مردم دلایل مختلفی برای خالکوبی کردن دارند. اما بعضی از خالکوبی های سلبریتی ها ماجرا و داستانی دارند که تنها با نگاه به آن ها نمی توان متوجهش شد. یاسر بختیاری روی گردن خود را با شکل سیم خاردار خالکوبی کرده است. هر خالکوبی داستان خودش را دارد. گاهی بـه خانواده یا بهترین دوست صاحب خالکوبی اشاره دارد و گاهی هم علائق یا شخصیت وی را نشان می‌دهد. اما خالکوبی سیم خاردار روی گلوی یاسر بختیاری نشان از بستن صدای رپرها دارد. در واقع این خالکوبی به خاطر این بوده که تو ایران صداش رو خفه کردند.

اما یاسر بختیاری در رابطه با این خاکوبی گفته است که” این نمادی از مرزی شخصی است؛ مرز ِصدای درونی و صداهای بیرون… ما مرزهایمان را خودمان تعیین می‌کنیم. خط قرمز هر شخصی، و نماد آن، الگو و خالکوبی است که مشخصا، متعلق او است و کپی کردن آن نشانه یعنی: به مرز و جغرافیای دیگری وارد شدن، به آن تعرض کردن و فردیت خود را در آن گم کردن. از این جهت کپی کردن یک طرح، کتمان “هویت” و زیست شخصی و پوشاندن یک لباس بی‌قواره بر تن خویش است؛ مصداق بارز تن دادن به یک سلیقه (یک رفتار خالی از معنای همه‌گیر) و انکار واقعیت خود. با کپی کردن، تن‌مان را مبدل به صحنه‌ی بی‌کیفیتِ یک الگوی مسروق و نامربوط نکنیم”.

دوست دختر یاس

دوست دختر یاس

یاسر بختیاری ملقب به یاس، را می توان از برجسته ترین چهره های موسیقی رپ فارسی دانست. او اولین خوانندهٔ رپ فارسی بود که در ایران برای پخش موسیقی خود مجوز گرفت. وی از ابتدای کار هنری خود، هدف و دیدگاه خاصی ‌ نسبت به رپ فارسی داشت. از او بیشتر با عناوینی همانند برکت رپ فارسی و سلطان رپ فارسی نام برده اند. مخاطبان خاص او از اوایل دهه ۸۰ و سال‌های آغازین رپ فارسی و فرهنگ هیپ‌هاپ در ایران تا به امروز آهنگ‌هایش را با جدیت دنبال کردند. او در اینستاگرام بیشتر از چهار میلیون نفر دنبال کننده دارد. برای طرفداران اوهمیشه درباره زندگی شخصی اش کنجکاوی بوده است. اینکه دوست دختر یاس کیست؟ همسر او چه کسی است؟

یاس در بین برترین رپرها جایگاه بسیار ویژه ای در نزد مخاطبان این سبک از موسیقی دارد. اما در رابطه با زندگی شخصی او و دوست دخترش اطلاع زیادی منتشر نشده است. یاسر بختیاری تا کنون از هیچ کسی به عنوان دوست دخترش نام نبرده و هیچ کسی را در صفحه رسمی اش در سایت های مختلف با این عنوان معرفی نکرده است. از ازدواج یاسر بختیاری اطلاع دقیق در دست نیست، اما چند سال پیش عکسی از خانمی به نام ندا سرمست منتشر کرد و از او به عنوان همسرش تشکر کرد. اما هنوز کاملا مشخص نیست.

حمایت از یاس

رپ شکلی از موسیقی کلام محورمی باشد که با بیان تند و ریتم دار کلمات همراه است. این سبک از موسیقی بیشتر به مضامین اجتماعی و اعتراضی می پردازد. یکی از ویژگی های اصلی رپ بیان سریع و صریح کلمات می باشد. رپ فارسی به شکلی از موسیقی رپ گفته می‌شود که به زبان فارسی خوانده می‌شود. اما چون بیشتر محتوای اشعار “رپ” حاوی الفاظ نامناسب، اعتراض، خشم، توهین و ناسزا بود، جامعه فرهنگی و نخبگان موسیقی سنتی به آن اعتراضات فراوانی را وارد آوردند تا جایی که قوانین بازدارنده‌ای برای آن وضع شد. اما این سبک از موسیقی همیشه طرفداران و حامیان خودش را داشته است.

یاسر بختیاری ملقب به یاس، را می توان از برجسته ترین چهره های موسیقی رپ فارسی دانست. از او بیشتر با عناوینی همانند برکت رپ فارسی و سلطان رپ فارسی نام برده اند. وی از ابتدای کار هنری خود، هدف و دیدگاه خاصی ‌ نسبت به رپ فارسی داشت. سلبریتی های زیادی مثل رضا صادقی، صابر ابر، نوید محمد زاده و ارژنگ امیرفضلی، و همچنین حسین تهی، از یاس حمایت کردند. طرفداران او دوست دارند که کنسرت یاس در ایران هم برگزار شود. اما بعد از حمایت رضا صادقی از رپ,  برخی از کاربران این امر را مورد انتقاد قرار دادند و معتقد بودند که این اقدام به جای حمایت واقعی از رپ در واقع برای خودنمایی و به دست آوردن دل هواداران رپ است.

خرید کاور آلبوم یاس به صورت NFT

اما تاکنون کاور آلبوم های یاس به صورت ان اف تی به فروش گذاشته نشده است. اما او گفته است به زودی از این قابلیت استفاده می کند و بسیاری از خوانندگان می خواهند که این فرهنگ جا بیفتد. فروش کاور البوم یاس به صورت nft انجام داده نشده و قصد دارد که کاور آلبومش را به صورت ان اف تی به فروش برساند. NFT ها یکی از جدیدترین ابداعات در حوزه رمزارزها هستند که عمر بسیار کوتاهی دارند. سروش لشکری، خواننده مشهور سبک رپ که با نام هنری هیچکس شناخته می‌شود، کاور آلبوم جنگل آسفالت خود را به صورت توکن NFT منتشر کرده بود، در مزایده ای با قیمت ۱۰ میلیارد تومان به فروش رساند.

حاشیه های یاس

حاشیه های یاس

برای یاس و فعالیتش همیشه چالش های زیادی وجود داشته است. او از خوانندگانی است که از مسائل و معضلات اجتماعی سخن می گوید. وی از ابتدای کار هنری خود، هدف و دیدگاه خاصی ‌ نسبت به رپ فارسی داشت. ترانه های او بیشتر با گله و شکایات از جامعه آغاز می‌شود. یکی از دلایل این حاشیه سازی ها برای یاس این است که یکی از خوانندگانی است که از مسائل و معضلات اجتماعی سخن می گوید و وقتی که از اجتماع سخن گفته شود بسیاری از اقشار مردمی را مورد خطاب خودش قرار داده است و به همین دلیل باید گفت که برای این خواننده مشهور چالش هایی را به وجود آورده است. از صحبت ها و نقد هایی که به دولت می کند گرفته تا انتقاد های تندی که به خواننده ها می‌ کند.

هویت من

یاس در واکنش به اکران فیلم ۳۰۰ ، ترانه‌ای با نام هویت من منتشر کرد و به «تحریف تاریخ» در این فیلم اعتراض کرد و نظر مثبت مخاطبان زیادی را به خود جلب کرد. اکران این فیلم توهینی به ایرانیان و تاریخ کشورمان بوده‌ است. او در این آهنگ اعتراض هم نسل هایش را بیان می کند و موزیک بسیار جنجالی و چالش برانگیز به حساب می آید.

مجوز گرفتن یاس

گرفتن مجوز اداره ارشاد همیشه یکی از کار های جنجالی و بسیارپرحاشیه برای یاس بوده است. بسیاری از افراد تصور می کنند که یاس مجوز گرفته است. اما خود او گفته است که ۸ یا ۹ سال پیش برای گرفتن مجوز اقدام کرده است، اما به این نتیجه نرسیده است. به همین دلیل از گرفتن مجوز صرف نظر کرد.

انتشار آهنگ لال

یکی از موزیک های جنجالی یاس، لال است. انتشار این آهنگ بسیار سر و صدا به پا کرد. یاسر بختیاری چند سال بود که فعالیت نمی کرد. بسیاری از منتقدان او گفتند که او لال شده است. او با انتشار آهنگ لال پاسخی به منتقدانش داد، و گفت آمده است عقاید و باور های خودش را دوباره بیان کند، بدهد.

سوالات متداول

  1. آهنگ های جدید یاس کدامند؟

    در سال ‌های اخیر یاس فعالیت بسیار کمی داشته است اما اهنگ های مشهور او نامه ای به فرزند، از چی بگم و بد شدم بوده است.

  2. یاس متولد چه شهری بوده است؟

    یاسر بختیاری ( یاس ) متولد ۳۰ خرداد ۱۳۶۱ در استان گیلان شهرستان تالش می باشد. 

  3. آیا یاس با خوانندگان دیگر همکاری داشته است؟

    او با خوانندگان بسیاری همکاری داشته است و کارنامه درخشانی دارد.

  4. آیا آهنگ های یاس را می شود به صورت آنلاین گوش کرد؟

    بله، به سایت های معتبر خارجی مراجعه کنید می توانید موزیک های یاس را به صورت آنلاین گوش کنید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *