اسامی رپرهای نسل دوم به همراه بررسی درآمد آن ها از مارکت رپ فارسی

امروزه موسیقی رپ یکی از محبوب ترین سبک های موزیک در ایران شده است. رپرهای زیادی در ایران و خارج از کشور به ایجاد این نوع سبک موسیقی می پردازند. در بین رپرها، رپرهای نسل دوم از شهرت و اعتبار بیشتری نسبت به سایر رپرهای حال حاضر برخوردار هستند. لذا به جهت اهمیت این موضوع در این مقاله به بررسی رپرهای نسل دوم، آثار و حاشیه های آن ها پرداخته شده است. برای اطلاعات بیشتر با ما در این مقاله همراه باشید.

رپرهای نسل دوم ایرانی چه کسانی هستند؟

رپرهای نسل دوم ایرانی چه کسانی هستند؟

رپرها درنسل های مختلفی طبقه می شوند. نسل اول را ابتدایی ترین رپرها در ایران تشکیل می دهند. این افراد کسانی هستند که از اواخر دهه هفتاد با توجه به محبوبیت این سبک در آمریکا، سعی بر گسترش آن در ایران داشتند. لذا یاس، هیج کس و … را از این دسته می دانند.

این رپرها را رپرهایی می دانند که باعث ایجاد سبک های جدیدی در رپ و باعث نوآوری آن شدند. این افراد با الهام از موسیقی رپ آمریکایی توانستند در مدت کوتاهی طرفداران زیادی را داشته باشند. در ادامه به تعدادی از این افراد اشاره می کنیم.

محمدرضا شایع

یکی از معروف ترین رپر های مردادی نسل دوم که با کمک حصین ابلیس توانست نام خود را در سر زبان ها اندازد، محمدرضا شایع بود. شایع آلبوم های زیادی را منتشر کرده است که از آن ها به تنگی نفس و عصبانی می توان اشاره کرد.

امیر خلوت

امیر خلوت از جمله رپرهایی است که با قدرت کار خود را در رپ شروع کرد. او را دردسته دومی قرار می دهند که به سرعت توانست با کارهای خود معروف شود. او مانند اکثر رپرها کار خود را با یک بند شروع کرده بود. جالست بدانید که می توانید نام او را در لیست ۱۰۰رپر برتر جهان مشاهده کنید.

بهزاد لیتو

بهزاد داور پناه رپر ایرانی متولد سال ۱۳۷۰ است. او در کانادا زندگی می کند و با عضویت در گروه پایدار شناخته شد. گروه پایدار را عرفان دیگر رپر ایرانی ایجاد کرده بود. از کارها و آلبوم های بهزاد لیتو به خاکستری، ستاره بازی، تختگاز و … می توان اشاره کرد. بهزاد لیتو علاوه بر آلبوم هایش، تک آهنگ های زیادی را هم دارد.

آرمین زارعی

آرمین زارعی ملقب به آرمین ۲FM از جمله نسل دومی ها است که موفق شد مجوز خود را برای انتشار کارهایش بگیرد. او در سبک دیس لاو بسیار مهارت دارد و با اکثر رپرهای ایرانی همکاری داشته است.

جیدال

علی جیدال دیگر عضو گروه پایدار بود که با کمک عرفان موفق شد خود را به عنوان رپر نسل دوم معرفی کند. جیدال علاوه بر اینکه یک رپر موفقی است، یک ترانه سرای خوب می باشد. او کارهایش را با ظرافت های زیادی می نویسد. یکی از دلایل شهرت و موفقیت او هم همین عامل می باشد.

تفاوت نسل های مختلف رپرهای ایرانی در چیست؟

تفاوت نسل های مختلف رپرهای ایرانی در چیست؟

مهم ترین تفاوتی که در بین نسل های مختلف رپ در ایران دیده می شود، بحث کسوت و تجربه است. رپرهای نسل اول، قدیمی تر و با تجربه تر از رپرهای نسل دو می باشند. به همین ترتیب نسل های بعد تجربه کمتری دارند. شهرت عامل دیگری است که در بین نسل های مختلف رپرها دیده می شود. با این حال نمی توان گفت رپر نسل اول شهرت بیشتری را نسبت به رپر نسل دوم یا سوم دارد. رپرهای نسل سومی هم هستند که شهرتشان ممکن است از نسل دوم بیشتر باشد.

در بررسی بیشتر رپرهای نسل دوم، تفاوت های دیگری هم دیده می شود. یکی از این تفاوت ها حس برتر بودن این دسته نسبت به رپرهای نسل یک است. این نسل رپرها به واسطه به روز کردن موسیقی و طرز رپری خود، موسیقی خود را بهتر از نسل یک می دانند. با این حال تاکنون کمتر دیسی با این رپرها داشته اند. به نوعی احترام پیشکسوت خود را حفظ کرده اند.

بهترین آهنگ های رپرهای نسل دوم چیست؟

رپر های نسل دوم آهنگ هایی دارند که تعدادی از آن ها بسیار شنیده شده و مورد استقبال طرفداران رپ قرار گرفته است. در ادامه به تعدادی از این آهنگ ها اشاره می شود.

تنگی نفس

تنگی نفس از جمله آهنگ های محمدرضا شایع است که بعد از انتشار بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. قسمت هایی از متن این آهنگ به شرح زیر است. از من بابت هیچی توضیح نخواه هرچی میخوای ببرو چیزی نزار. این دره دیوونه روزی ده بار میره از حال عادیه براش دوره تنگی این نفسا. من با این ضربان تند رفیق با سوت گوشام که برام لالایی خوند رفیق، جفت چشامو به خون کشیدمو اما انقدر پارم نمیتونم خوب ببینم. حاجی من نشد به چیزی بگم نه یه بار فقط از درد دست چپم میبرم حساب.

طولانی

سینا ساعی یکی از رپرهای نسل دومی است که با آهنگ طولانی خود بسیار معروف شد. این آهنگ در نظرسنجی های مختلف موفق شد عنوان اول بهترین آهنگ را کسب کند. قسمتی از متن این آهنگ به شرح زیر است. یه صدای خس یه اتک قوی، یه لباس جنگ یه لبخند ملیح. یه ورق سفید و یه قلم تشنه یه ذهن هار دارم که طلبه تکسته، من اعتماد دارم به پرنده ی ذهن که پر میکشه همش به طرف یک شعر. وقتی فقط به فکر دافتو آرایشش هستی. من با کلماتم می گیرم یه آرایش جنگی.

موزیک الماس

موزیک الماس از جمله آلبوم های گروه عرفان و جیدال به نام پایدار است. این موزیک را به نوعی ترکیب نسل های اول و دوم می دانند. عرفان را از جمله رپر نسل اول و جیدال را نسل دو در نظر می گیرند.

اینستاگرام رپرهای نسل دوم چیست؟

اینستاگرام رپرهای نسل دوم چیست؟

اینستاگرام برای اکثر سلبریتی ها و افراد مشهور فضای مجازی علاوه بر اینکه محلی برای کسب درآمد است، باعث ایجاد ارتباط با سایر علاقه مندان و طرفداران می شود. اینستاگرام این رپرها و اطلاعات پیج آن ها در ادامه آمده است.

۱. آرمین زارعی با آدرس [email protected] با ۸.۵ میلیون فالوور و ۶۰۵ پست

۲. امیر خلوت با آدرس [email protected] با ۸۹۰ هزار فالوور و ۱۳۳ پست

۳. بهزاد لیتو با آدرس [email protected] با ۲.۷ میلیون فالوور و ۵۹۹ پست

حاشیه های رپرهای نسل دوم چیست؟

حاشیه های رپرهای نسل دوم چیست؟

یکی از حواشی های جذاب رپرهای نسل دوم فیت های آن هاست. فیت که به همکاری های بین دو رپر گفته می شود، در رپرهای این نسل بیشتر دیده شد. از جمله این فیت ها به آهنگ زبر اشاره کرد. این آهنگ که در سبک گنگ است توسط محمدرضا شایع و حصین ابلیس خوانده شده است.

دیگر فیت بین رپرهای این نسل موسیقی ۸۰۰ مگاوات است. این آهنگ توسط گروه تیک تاک و پایا خوانده شد. این موسیقی را از جمله بهترین فیت های سال در سال انتشارش می دانند. محمدضا شایع در کنار مهراد هیدن دیگر فیت معروف به نام سیل را منتشر کردند. این کار هم مورد استقبال واقع شد.

از دیگر حواشی پیرامون این رپرها دیس های آن ها است. دیس بر خلاف فیت بوده و یک خواننده بر علیه خواننده دیگر می خواند. رپرهای نسل دوم و تعدادی از رپرهای نسل اول، در این عرصه پیشگام بودند. امروزه رپرهای نسل سوم به توسعه این دیس ها دست زده اند و دیس های آنلاین را برگزار می کنند. تمام این کارها با اینکه حاشیه ساز است، اما برای طرفداران و علاقه مندان به موسیقی رپ هیجان انگیز می باشد.

دوست دختر های رپرهای نسل دوم چیست؟

دوست دختر های رپرهای نسل دوم چیست؟

تعدادی از رپرهای نسل دوم در خارج از کشور زندگی می کنند و اطلاعاتی از دوست دختر های آن ها در دسترس نیست. با این حال با توجه به فرهنگ آن ها با دختران زیادی هستند و نمی توان اسم خاصی را به عنوان دوست دختر آن ها مطرح کرد. تعدادی از این افراد ممکن است از طرفداران این رپرهای ایرانی باشند.

یوتیوب رپرهای نسل دوم چیست؟

یوتیوب دیگر فضای مجازی است که رپرها درآمد زیادی را از آن جا کسب می کنند. در یوتیوب کلیپ های این رپرها به اشتراک گذاشته می شود. فالوورهای بالای این افراد، برای آن ها کسب درآمد زیادی را دارد. این درآمد از محل تبلیغات آن ها فراهم می شود. علاوه بر یوتیوب، اینستاگرام دیگر فضای مجازی است که می تواند برای این نسل از رپرها در کنار سایر نسل ها درآمد زایی داشته باشد.

سوالات متداول

سوالات متداول

  1. رپرهای نسل دوم چه رپر هایی هستند؟

    رپر های نسل دوم را رپرهایی تشکیل می دهند که نسبت به نسل یک تجربه کمتر داشته و حواشی بیشتری را تجربه کردند.

  2. رپرهای نسل دوم چه کسانی هستند؟

    از بین رپرهای نسل دوم به جیدال، بهزاد لیتو، شایع و … می توان اشاره کرد.

  3. بهترین آهنگ ها و آلبوم های رپرهای نسل دوم چیست؟

    از این آهنگ ها به طولانی، تنگی نفس، موزیک الماس و … می توان اشاره کرد.

  4. حاشیه های رپرهای نسل دوم چیست؟

    از مهم ترین حاشیه های رپرهای نسل دوم به فیت های آن ها با یکدیگر می توان اشاره کرد.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *