علی سورنا کیست؟ بیوگرافی علی سورنا مرد تنها رپ فارس

علی سورنا یکی از مشهورترین رپرهای ایرانی است که در این مقاله شما را با او آشنا می کنیم. این خواننده یکی از بهترین و خاص ترین رپر ها در ایران می باشد. با ما همراه باشید تا با بیوگرافی و زندگینامه این خواننده محبوب و معروف بیشتر آشنا شوید. این هنرمند توانسته با انتشار آهنگ ها و ترک های زیبا توجه مخاطبین و علاقمندان زیادی را جلب نماید. با ما همراه باشید تا توضیحات کاملی و جامعی از این هنرمند و آرتیست سرشناس به شما علاقمندان و طرفداران بدهیم.

علی سورنا کیست؟

علی سورنا کیست؟

 علی سورنا که نام اصلی او علی خدامی می باشد.  متولد ۲۷ فروردین ۱۳۶۹ در تهران، است. او دارای دیپلم برق صنعتی است، بیشتر مضامین آهنگ هایش غم و اندوه، اعتراضات سیاسی، و اعتراض به ناهنجار های جامعه و زندگی شخصی خودش است، وی چندین آلبوم موفق در زمینه رپ دارد. علی سورنا یکی از ستاره های موسیقی رپ می باشد. او با ساخت آهنگ ها و ترک های زیبایی که منتشر کرده است، توانسته به خود لقب مرد تنها رپ فارسی بدهد. علی سورنا رپکن، شاعر و آهنگساز ایرانی است. مضامین اشعار او اعتراض به ناهنجاری های جامعه، سیاست، فقر و ظلم می باشد.

وی همچنین به مضامینی مثل آزادی و عشق هم اشاره می کند. سورنا به تصویر سازی و ساختن تصاویر زنده و پویا در اشعار خود معروف است. سورنا فعالیت حرفه ای خود را از اواسط دهه ۸۰ در موسیقی زیر زمینی آغاز کرد. او از سال ۸۷ تا ۹۰ چندین تک آهنگ منتشر کرد که آهنگ وطن معروف ترین آهنگ او بوده است. مضمون این شعر اعتراض به سیاست جامعه و اعتراض به فضای سیاسی و ملتهب سال ۸۸ اشاره دارد.

اولین آلبوم سورنا با نام مرد تنها در ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ با ده قطعه منتشر شد، این آلبوم با استقبال طیف وسیعی از علاقمندان و طرفداران این سبک موسیقی قرار گرفت. دلیل لقب مرد تنها، که سورنا به آن شهرت یافته است او از معدود خوانندگان رپ ایرانی است که بدون حمایت گروه، تشکل و یا فرد معروفی به شهرت رسیده است. دلیل اصلی انتخاب نام سورنا، این عنوان برای خودش به علاقه بسیار زیادی که به سورنا یکی از فرماندهان و رهبران تاریخی کشورمان ایران در زمان هخامنشیان داشته است اشاره می کند که در واقع نشان دهنده وجود عرق ملی در این آرتیست و هنرمند خوب و پرکار کشورمان می باشد.

بیوگرافی علی سورنا

علی سورنا که به لقب مرد تنها معروف است در ۲۷ فروردین سال ۱۳۶۹ در تهران متولد شده است. نام اصلی این خواننده علی خدامی می باشد و یکی از رپران، شاعران و آهنگسازان ایرانی است که توانسته با انتشار چندین آلبوم به شهرت زیادی برسد. اکثر موسیقی‌هایی که منتشر کرده مضامینی حاوی غم و اندوه، سیاست و اعتراض به هنجارهای جامعه است. در واقع سورنا با انتشار آهنگ‌ مستی در آلبوم اول خود به نام مرد تنها اولین قطعه داستان گویی در رپ را ایجاد کرده در واقع آهنگ مستی مضمونی داستان گونه دارد و این آهنگ جزو اولین آهنگ های داستان گویی در رپ فارسی محسوب می شود.

علی سورنا بین سال های ۱۳۸۸ تا سال ۱۳۹۰ چندین ترک منتشر کرد که بین این آهنگ های او آهنگ وطن جزو معروف ترین و محبوب ترین آهنگ بوده است که این ترک وطن مضمونی کاملاً سیاسی دارد و اشاره به آشوب های سال ۱۳۸۸ هم دارد. سورنا اولین آلبوم خود به نام مرد تنها را در ۱۹ بهمن سال ۱۳۹۰ منتشر کرده و تا دو سال بعد هیچ نوع آهنگی رو از خود منتشر نکرد. او در ۱۹ بهمن سال ۱۳۹۰ دومین آلبوم خود به نام آوار را منتشر کرد که دارای ۸ قطعه می باشد. یکی از نکات بسیار جالبی که در ارتباط با اشعار علی‌سورنا وجود دارد در واقع جذابیت آثارش به عنوان یک سری آثار حماسی و همین طور داستانی می باشد که جذابیت یک آهنگ و در واقع یک موسیقی رپ را دو چندان می کند و این موضوع چیزی است که ما حتی مانند آن را در آثار سایر رپر ها و آرتیست های زیرزمینی ایران مشاهده نکرده‌ایم.

بهترین آهنگ های علی سورنا

یکی از نکات بسیار جالبی که در ارتباط با اشعار و آهنگ های علی‌ سورنا وجود دارد در واقع جذابیت آثارش به عنوان یک سری آثار حماسی و همین طور داستانی می باشد. طرفداران سورنا بعد از انتشار آلبوم کویر به او لقب فردوسی رپ فارسی دادند. آثار حماسی و داستانی جذابیت یک آهنگ و در واقع یک موسیقی رپ را دو چندان می کند و این موضوع چیزی است که ما حتی مانند آن را در آثار سایر رپر ها و آرتیست های زیرزمینی نمی توانیم مشاهده کنیم.

علی سورنا فعالیت حرفه ای خود را از سال ۱۳۸۷ شروع کرد که در آن زمان ۱۸ سال داشت. او تا سال ۱۳۹۰ هیچ آلبومی منتشر نکرده بود. فقط چند تا ترک به صورت مستقل منتشر کرد که معروف ترین آن ترک وطن بود که اشاره به آشوب های سال ۱۳۸۸ در ایران دارد. علی سورنا در اغلب آهنگ هایش در واقع به زندگی سخت و عجیب و غریب خودش را در قالب شخصیت های خیالی و افسانه‌ای اشاره دارد. در واقع اکثر مضمون های آهنگ های سورنا بیانگر عصیان ها و غم و اندوه طبقه اجتماعی که خود سورنا زندگی می کند است. در ادامه به بهترین آهنگ های سورنا آشنا می شویم.

علی سورنا گوزن

آلبوم گوزن که از نام یکی از آهنگ های به نام گوزن گرفته شده است. در آهنگ گوزن سورنا شخصیت سازی و تصویر سازی بسیار قوی انجام داده است، و برای همین هم این آهنگ مورد استقبال و پلی زیادی خورده است. در واقع در آهنگ های سورنا مفهوم جنگندگی به صراحت بیان شده است.

علی سورنا ناخدا جلال

علی سورنا ناخدا جلال

آهنگ ناخدا جلال از آلبوم گوزن می باشد. آهنگ ناخدا جلال سومین قطعه از این مجموعه است، نظاره‌ گر مکالمه میان دو فرد با لهجه جنوبی به نام اسد و جلال هستیم. راوی در این داستان مداخله می‌ کند و به شکل مستقیم با کاراکترها دیالوگ می‌ کند. در انتها نیز اسد و جلال به این نتیجه می‌ رسند که می‌ بایست راوی را به دریا بیاندازند.

ماریان

این آهنگ زیبا و شنیدنی از آلبوم گوزن می باشد. او در این آهنگ هم مضامینی مثل سیاست و اعتراض به ناهنجاری های جامعه جای داده است و اشاره غیر مستقیم به آثار ادبیات جهان دارد.

مستی

آهنگ مستی از آلبوم اول او به نام مرد تنها است. این آلبوم در سال ۱۳۹۰ منتشر شد. آهنگ مستی اولین قطعه در موسیقی رپ به صورت داستان سرایی است. این آهنگ جزو بهترین آهنگ های سورنا می باشد. آهنگ مستی در زمان انتشار جزو پر دانلود ترین آهنگ ها در موسیقی رپ بوده است. سورنا با این آهنگ نشان داد که جزو بهترین آرتیست ها در موسیقی رپ می باشد.

علی سورنا حرکت

علی سورنا حرکت

اولین قطعه از این آلبوم حرکت نام دارد و آخرین قطعه نیز کات نام گرفته تا تداعی‌ کننده ضبط یک پلان یا یک سکانس از یک فیلم باشد. این یکی از ارجاعات سینمایی این مجموعه، موسیقی است که الهام گرفته از موسیقی متن فیلم اسب تورین ساخته بلا تار است. محتوای ترانه این قطعه بی ارتباط به فضای فیلم اسب تورین نیست. در میان ترانه‌ های آلبوم گوزن، ارجاعات مستقیم و غیرمستقیم زیادی به ادبیات ایران و جهان وجود دارد. این ارجاعات که اغلب غیرمستقیم هستند، جنسی متفاوت با دیگر آثار رپ‌کن‌های فارسی دارند.

مجنون شهر

آهنگ مجنون شهر که در آلبوم دوم سورنا به نام آوار منتشر شده است. در سال ۱۳۹۲ این آلبوم را منتشر کرد. منتقدین و علاقمندان سورنا این آلبوم را جزو بهترین آلبوم های او می دانند. این آهنگ همراه با به بچه ات بگو و اتل متل که جزو همین آلبوم می باشند، جزو بهترین و پر پسندترین ترک ها از این آلبوم بوده‌اند که باعث درخشش این آلبوم شده است. این آهنگ ها فضای سیاسی و اعتراضی را بیان می کنند.

علی سورنا نفس

علی سورنا نفس

علی سورنا بعد از مدت ها سه آهنگ را در زمان های مختلف منتشر کرد. یکی از این اهنگ های زیبا نفس می باشد. این آهنگ ریتمی تند از بقیه آهنگ های او دارد. این آهنگ او مانند گفتن داستان قصه ای را بیان می کند که اعتراضی به سیاست های جامعه و خشونت و ظلم در جامعه را بیان می کند.

گنجشک

آهنگ گنجشک از سورنا ساختاری کاملا متفاوت از خود را نشان داده است. این آهنگ در ۴ فروردین سال ۱۳۹۷ منتشر شده است. این آهنگ زیبا و جذاب از این خواننده منحصر به فرد در آلبوم کویر اوست.

وطن

آهنگ وطن از سورنا اولین آهنگ معروف اوست که در سال ۱۳۸۸ منتشر شد و مضمونی سیاسی و اجتماعی را نشان می‌دهد. این آهنگ به شورش ها و اعتراضات همان سال اشاره می کند. اعتراضی شدید به سرکوب ها و کشتارهای آن سال را بیان می کند.

گربه

نام دیگر این آهنگ جذاب و زیبا بانو است. سورنا این آهنگ را برای ایران خواننده است، برای همین نام این آهنگ را گربه گذاشته است. در این آهنگ ایران را به مادر پیر و زنی هرزه تشبیه کرده است. این آهنگ در روز زن پخش شد هم به خاطر نام آهنگ و هم به خاطر اینکه کشور مانند مادر عزیز و قابل ستایش است.

البوم های علی سورنا

البوم های علی سورنا

سبک علی سورنا در آلبوم ها و موزیک هایش علاوه بر این که به نوعی داستانی می باشد اما از سبک اعتراضی نیز به شدت بهره می برد که بیشتر آهنگ های او در اعتراض به اوضاع کشور و همین طور وضعیت مردم و معضلات جامعه مانند فقر و فحشا می‌ باشد که در یک استایل فوق العاده قوی چنین معضل هایی را در جامعه و به شکلی داستانی بیان می کند که می توانید تا از تک تک آهنگ های او تا حد زیادی لذت ببرید.

آلبوم مرد تنها

آلبوم مرد تنها از اولین آلبوم علی سورنا است که در سال ۱۳۹۰ در ۱۹ بهمن منتشر شد و این آلبوم از استقبال طیف زیادی از علاقمندان به موسیقی رپ قرار گرفت. در این آلبوم چندین آهنگ مورد استقبال بیشتری قرار گرفتند. در این آلبوم ۱۰ ترک را شامل می شود از جمله منو بشناس، مستی، زندگی هیپ هاپ، دوئل، حالا وقت خواب نیست، خاک سرخ و… قطعات حالا وقت خواب نیست و خاک سرخ از این آلبوم فضایی اعتراضی، اجتماعی و سیاسی دارند. همچنین قطعه مستی یکی از اولین نمونه‌های داستان گویی در رپ فارسی است. نام این آلبوم برگرفته از نام یکی از آهنگ های فرهاد خواننده و آهنگساز قدیمی است.

آلبوم نگار

آلبوم نگار

این آلبوم از علی سورنا شامل ۱۲ ترک می باشد، شامل تولد، بریم عقب تر، نگار، نقش، کشتی، جاری، ترک، پاک، توربین، طوفان، مورفین و مرگ می باشد. یکی از ویژگی های جالب مجموعه فضاسازی آهنگ ساز و شاعر می باشد. آهنگ بریم عقب تر از این آلبوم یکی از مهم ترین قطعات مجموعه که داستان نجات نگار را تعریف  می کند. راوی این داستان مشخص نیست. این قطعه فضاسازی فوق العاده ای دارد و هچنین محیط مخوفی را که نگار در آن به دنیا آمده است به تصویر می کشد. در قطعه نگار علی با مخلوق خود صادقانه سخن می گوید و نگار فقط در حد یک  جواب ساده ایفای نقش می کند ولی در قطعه که چهارمین ترک از این آلبوم است. در نقش تمام سخنان از زبان نگار گفته می شود.

آلبوم آوار

آوار دومین آلبوم رسمی علی سورنا که شامل ۸ ترک است که در سال ۱۳۹۲ منتشر شد. آهنگسازی این مجموعه توسط آتور و مضراب انجام گرفته است. لیست آهنگ های آلبوم به بچت بگو، نمیترسم، شروع، مجنون شهر، دو شب، اتل متل، با من قدم بزن، می باشند. آهنگسازی قطعات آلبوم بر عهده آتور و مضراب بوده که به خوبی از عهده فضاسازی اشعار برآمده اند. ترانه های سروده شده نیز توسط آتور، مضراب و خود علی سورنا می باشد. این قطعات در عین سادگی دارای مفاهیمی پیچیده هستند و از نظر ادبی در قسمت هایی شاهد آرایه های متعددی می باشیم.

عکس های علی سورنا

عکس های علی سورنا

شما علاقمندان به موسیقی رپ و این هنرمند و آرتیست محبوب می توانید عکس های این خواننده محبوب و پر طرفدار را از شبکه های اجتماعی و سایت های مختلف در گوگل سرچ نماید. همچنین می توانید کلیپ ویدیو های این خواننده پر طرفدار از شبکه های اجتماعی مانند تلگرام، یوتیوب و اینستاگرام مشاهده کنید. علی سورنا چند ترک به صورت دیس دارد که به یاس یکی دیگر از خواننده های محبوب و پر طرفدار رپ می باشد.

خریدن کاور آلبوم علی سورنا به صورت NFT

سورنا با انتشار پستی در اینستاگرام خود، از آغاز مزایده برای فروش کاور آلبوم گوزن به‌ صورت توکن غیر مثلی خبر داد. این توکن روی بلاک چین اتریوم قرار دارد و در توضیحات آن آمده است، خریدار این توکن به‌ نوعی مالک کاور آلبوم گوزن خواهد شد و این مالکیت روی بلاک چین اتریوم تضمین می‌شود. البته هنوز این خبر کاملا قطعی نیست.

دانلود آلبوم گوزن علی سورنا

دانلود آلبوم گوزن علی سورنا

مجموعه بلند آلبوم گوزن را می توانید از سایت های مختلف دانلود کنید. آلبوم گوزن در ۱۸ اسفند ماه سال ۹۹ منتشر شد. این آلبوم رپ، پنجمین آلبوم موسیقی علی سورنا است که از ۱۸ قطعه تشکیل شده است. سعید دهقان، شمرونی، نجوا و علی سورنا،‌ آهنگ‌ سازان این مجموعه هستند. تمامی اشعار این مجموعه توسط علی سورنا نوشته و اجرا شده‌اند. یکی از بازخوردهای پرتکرار به این مجموعه، ستودن توانایی علی‌ سورنا در شخصیت‌ پردازی کاراکترهای گوزن است، تا جایی که اغلب او را به داستایوفسکی تشبیه کرده‌اند.

در میان ترانه‌های آلبوم گوزن، ارجاعات مستقیم و غیرمستقیم زیادی به ادبیات ایران و جهان وجود دارد. این ارجاعات که اغلب غیرمستقیم هستند، جنسی متفاوت با دیگر آثار رپ‌کن‌های فارسی دارند. یکی دیگر از نکات جالب توجه مجموعه گوزن، رویکرد منحصر‌به‌ فرد علی سورنا در نحوه نمایش متن ترانه‌ هاست. تمرکز بر ادبیات به شکلی خودآگاه یا ظهور یکی از گونه‌های ادبیات در ترانه‌های یک رپ‌کن، تا کنون به یک جریان هنری تبدیل نشده است. در آلبوم گوزن اولین قطعه از این آلبوم حرکت نام دارد و آخرین قطعه نیز کات نام گرفته تا تداعی‌ کننده ضبط یک پلان یا یک سکانس از یک فیلم باشد.

علی سورنا sound cloud

یک شبکه اجتماعی تخصصی مرتبط با موسیقی، سخنرانی و پادکست های صوتی است که امکان ذخیره سازی و به اشتراک گذاشتن این قبیل از فایل های صوتی با دیگران را ممکن می سازد. شما علاقمندان عزیز می توانید از طریق این پلتفرم می توانید آلبوم های علی سورنا را به صورت یک جا دانلود کنید. موزیک، بخش بزرگی از سرگرمی های روزمره بسیاری از افراد را تشکیل می دهد. تنوع آهنگ ها و سبک های آنها باعث شده تا در این رابطه، سلیقه همه علاقه مندان تامین شود و با وجود مراجع تخصصی و محبوب در زمینه انتشار موزیک، همه می توانند به آخرین ترانه های مورد علاقه خود، گوش فرا دهند.

اپلیکیشن SoundCloud نیز یکی از این مراجع می باشد که تعداد کاربران آن بسیار زیاد است. پس از اتصال به اینترنت، اولین قدم برای استفاده از برنامه فوق، ثبت نام در آن می باشد که از طریق حساب کاربری گوگل پلاس و فیسبوک یا با وارد کردن ایمیل شخصی انجام می پذیرد. بعد از ورود به SoundCloud، صفحه Stream  باز می شود که در ابتدا خالی است چون شما هنوز هیچ موزیکی را برای شنیدن انتخاب و به صفحه شخصی خود اضافه نکرده اید. برای مشاهده آهنگ ها باید از گزینه Explore در منوی کناری این اپلیکیشن اندرویدی استفاده نمایید.

دوست دختر علی سورنا

دوست دختر علی سورنا

این خواننده و سلبریتی معروف تا به حال نامی از دوست دختر و یا همسر در هیچ کدام از صفحات خود بیان نکرده است و تا کنون علاقه‌ مندان و طرفداران او هیچ نوع عکس و یا ویدئویی از او در رابطه با اینکه بخواهد با کسی در رابطه باشد ندیده اند و در واقع این خواننده خیلی آرام و بدون جنجال آفرینی به کار و حرفه‌ای خود مشغول است. خیلی از خوانندگان و هنرمندان برای معروفیت بیشتر هم رابطه های خود را در فضای مجازی علنی می کنند و از این طریق برای خود طرفدار و دنبال کننده جذب می کنند ولی این خواننده به دور از این جنجال‌ها است.

حاشیه های علی سورنا

این خواننده محبوب و معروف به دلیل اینکه فرصتی برای حاشیه سازی ندارد و اکثر اوقات مشغول کار و فعالیت در زمینه های مختلف و هنری می باشد تقریباً حاشیه های خیلی کمی را ایجاد کرده و هنرمند و خواننده ای بی حاشیه می باشد. این هنرمند و رپکن تمام تمرکز و خلاقیت خود را بر روی کار می‌گذارد و کمتر به حاشیه ها و جنجال هایی که خوانندگان دیگر می‌آفرینند، مشغول می شود. اکثر خوانندگان و هنرمندان و سلبریتی های معروف برای معروفیت بیشتر، رابطه های خود را در فضای مجازی منتشر می‌ کنند تا از این طریق بتوانند فالوور و دنبال کننده های بیشتری را به خود جذب نمایند. اما این خواننده به دور از این حرف‌ها فقط مشغول به فعالیت و حرفه خود است.

اینستاگرام علی سورنا

اینستاگرام علی سورنا

علی سورنا یکی از سلبریتی ها و آرتیست های معروف در موسیقی است که توانست از طریق این معروفیت در صفحاتی مثل اینستاگرام و توییتر هم طرفداران و مخاطبین زیادی را به خود جذب کند. او در اکثر شبکه های اجتماعی مثل توییتر، یوتیوب، اینستاگرام و تلگرام هم بسیار فعال می باشد و از طریق این فعالیت ها بتوانند کسب درآمد هم داشته باشد. امروزه اکثر سلبریتی ها با جذب مخاطبین در شبکه‌های اجتماعی توانسته‌اند درآمد زیادی را از این طریق به دست بیاورند در واقع شبکه‌های اجتماعی الان منبع درآمدی برای سلبریتی‌ها و هنرمندان است. برای دنبال کردن اینستاگرام علی سورنا می توانید از این لینک کمک بگیرید.

سوالات متداول

  1. مشهورترین و بهترین آلبوم سورنا کدام آلبوم او می باشد؟

    بهترین آلبوم سورنا آلبوم دوم او که در ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ به نام آوار منتشر شده است می باشد.

  2. اولین ترک معروف علی سورنا چه نام دارد و مضمونش مربوط به چه چیزی اشاره می کند.

    اولین ترک او به نام وطن است که بین سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۰ منتشر شده و اشاره‌ صریح به اتفاقات و شورش های سال ۱۳۸۸ دارد.

  3. علی سورنا به کدام یک از نویسندگان معروف ادبیات جهان تشبیه شده است؟

    تشبیه یک خواننده رپ به یکی از بزرگ‌ ترین نویسندگان تاریخ ادعای بزرگی است. اما او را داستایوفسکی یکی از نویسندگان محبوب روس است تشبیه کرده اند.

  4. سورنا چند آلبوم دارد؟

    این خواننده دارای ۵ آلبوم به نام های مرد تنها، آوار، نگار، کویر و گوزن می باشد.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *