مارچلو لیپی کیست؟ لیست افتخارات و ماجرای سیگار کشیدن او

مارچلو لیپی از بهترین بازیکنان بازنشسته و گران ترین سرمربی های دنیا مطرح و تئوریسین عرصه فوتبال است. با جست و جوی عبارت مارچلو لیپی ویکی‌ پدیا می توانید به بیوگرافی و کلکسیون جوایز مختلف او دست یافت. او با قد یک متر و هشتاد و دو در حال حاضر ۷۳ سال سن دارد. او متولد ۱۲ آوریل ۱۹۴۸ در شهر ویارجو کشور ایتالیا است.

مارچلو لیپی کیست؟

مارچلو لیپی کیست؟

یکی از موفق ترین و از با سابقه ترین مربی های دنیای فوتبال مارچلو لیپی است که به عنوان یکی از ۱۰ مربی برتر جهان در بسیاری از تیم ها موفق بوده است. از معروف ترین تیم هایی که او در آن ها هدایت تیم را بر عهده داشته می توان از آث میلان، یونتوس، ناپولی، اینتر میلان و تیم‌ ملی ایتالیا نام برد. او طی سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶ با تیم های اینتر، یونتوس و تیم‌ ملی ایتالیا تقریبا تمام عناوین ممکن را بدست آورد.

عکس های مارچلو لیپی را در کجا مشاهده کنیم؟

شاید کسانی که از گذشته علاقه به پیگیری فوتبال داشته اند، تصویر مارچلو لیپی را در پوستر های مربوط به جام‌ جهانی ۲۰۰۶ ، بازی های زنده پخش شده از صدا و سیما دیده باشند. اکنون نیز با تایپ نام او در گوگل می توان اخبار روز و عکس های جدید او را دید. همچنین در کانال های فوتبالی فعال در تلگرام احتمال پخش تصویر مارچلو وجود دارد.

پیج اینستاگرام مارچلو لیپی چیست؟

با جست و جو برای پیج اینستاگرام مارچلو لیپی چندین نتیجه یافت می شود که بیشتر آن ها هشتگ ها و فن پیج های فوتبالی است که با باز کردن آن ها عکس های در مورد لحظه در دست گرفتن جام جهانی توسط مارچلو با سیگاری بر لب دیده می شود. مارچلو هفتاد ساله در اینستاگرام صفحه رسمی ندارد و ممکن است با صفحه ای کم تعداد به صورت شخصی در فضای مجازی حضور دارد.

مارچلو لیپی سابقه مربیگری چه تیم هایی را داشته است؟

مارچلو لیپی سابقه مربیگری چه تیم هایی را داشته است؟

این مربی مشهور فعالیت خود در فوتبال را به عنوان بازیکن آغاز کرد. او از سال ۱۹۶۲ تا ۱۹۸۰ به عنوان مدافع در تیم سمپدوریا جنوا بازی می‌کرد، به علاوه در تیم‌ های ساوونا و پیستویزه نیز بازی کرده است. او مربیگری را از تیم‌ های کوچک شروع کرد. در سال ۱۹۸۲ مربی تیم جوانان سمپدوریا جنوا شد. بعد از آن در تیم های بزرگ تری فعالیت که تعدادی از آن ها به این شرح است:

آتلانتا

اولین تیم سطح بالایی که مارچلو لیپی مربی آن شد. تیمی در سری A ایتالیا به نام آتلانتا بود. او در سال ۱۹۹۲ با این تیم‌ قرار داد بست و سال بعد از این تیم‌ جدا شد. در این تیم عملکرد قابل قبولی داشت و فصل را در جایگاه پنجم به اتمام رساند.

تیم ملی ایتالیا

قطعا دوران طلایی این مربی ایتالیایی حضور وی در تیم ملی به عنوان سرمربی بود که خاطره کسب جام جهانی در سال ۲۰۰۶ را برای هواداران فوتبال و مردم‌ ایتالیا به یادگار گذاشت. در جولای سال ۲۰۰۴، مارچلو لیپی سرمربی تیم ملی فوتبال ایتالیا شد و این تیم را دو سال بعد، در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان به مقام قهرمانی جهان رساند که او طی دوره مربیگری بازیکنان خوبی مثل دانیله ده‌ روسی و آلبرتو جیلاردینو را در فوتبال مطرح تر کرد.

یوونتوس

بعد از مربیگری در تیم‌ های کوچک در سال ۱۹۹۴ مارچلو لیپی به عنوان مربی در یوونتوس استخدام شد. در آنجا بین سال‌ های ۱۹۹۴ و ۱۹۹۹ سه‌ بار قهرمانی لیگ ایتالیا، یک‌ بار جام حذفی و دوبار سوپر جام این کشور، یک‌ بار لیگ قهرمانان اروپا ‌و یک‌ بار سوپر جام اروپا شد. اما در فصل بعد با توجه به مسدویت های بازیکنان مهم‌ تیم نتوانست نتایج خوبی بگیرد و به ناچار از این تیم جدا شد.

اینتر میلان

لیپی برای فصل ۲۰۰۰-۱۹۹۹ سرمربی اینتر میلان شد اما هیچ‌ وقت در آنجا احساس خوبی نداشت و نتوانست افتخاراتی را که با یوونتوس به دست آورده بود، در این تیم تکرار کند. بر همین اساس در پایان اولین فصل حضور در اینتر، تقاضای فسخ قراردادش را کرد.

ناپولی

باشگاه ناپولی ایتالیایی که معمولا در لیگ سری A حضور داشته، اکثر فصل های بازی را در بین شش جایگاه برتر لیگ به اتمام رسانده است و بازی های خانگی خود را در ورزشگاه سن پائولو اجرا می کنند. مارچلو نیز طی سال های ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۴ هدایت این تیم را بر عهده داشت.

مارچلو لیپی تا کنون چه افتخاراتی را به عنوان مربی کسب کرده است؟

این مربی سرشناس جوایز بسیاری در دوران مربیگری خود کسب کرد مثل قهرمان جام جهانی در سال ۲۰۰۶، لیگ قهرمانان اروپا (۹۶/۱۹۹۵)- فینال لیگ قهرمانان اروپا (۹۷/۱۹۹۶، ۹۸/۱۹۹۷، ۰۳/۲۰۰۲)- جام باشگاه‌ های جهان (۱۹۹۶)- سوپرجام اروپا (۱۹۹۶)- قهرمانی ایتالیا (۹۵/۱۹۹۴، ۹۷/۱۹۹۶، ۹۸/۱۹۹۷، ۰۲/۲۰۰۱، ۰۳/۲۰۰۲)- جام حذفی ایتالیا (۹۵/۱۹۹۴)- سوپر جام ایتالیا (۱۹۹۵، ۱۹۹۷، ۲۰۰۲، ۲۰۰۳).

مارچلو لیپی از چه سالی وارد دنیای مربیگری شد؟

مارچلو لیپی از چه سالی وارد دنیای مربیگری شد؟

آقای مارچلو لیپی پس از اتمام دوران بازیگری در فوتبال حرفه ای در سال ۱۹۸۰ با ۲ سال دوری از میادین، سال ۱۹۸۲ به عنوان سرمربی تیم های کوچکی مثل نوجوانان سمپدوریا، در سال ۱۹۸۶ تیم سیه نا و در سال ۱۹۸۷ سرمربی پیستویزه بود. با گذر از این تیم ها او به تیم سابق دیگو مارادونا رفت و هدایت این تیم را بر عهده گرفت.

مارچلو لیپی اکنون مربی چه تیمی است؟

لیپی نگفته که کاملاً با فوتبال خداحافظی می‌ کند و امیدوار است که در آینده در نقش های دیگر مفید باشد. لیپی در گفتگو با رادیو اسپورتیوا گفت: من قطعاً کار مربیگری را تمام کرده‌ ام. درست است، دیگر کافی است. شاید من می توانم در نقش های دیگری مفید باشم، ببینیم چه می‌ شود. اما تا به حال هیچ خبری نیست.

مارچلو لیپی چه حاشیه هایی داشته است؟

از حواشی او می توان به عنوان گرانقیمت ترین مربی تاریخ اشاره کرد که این لقب در سال ۲۰۱۶ در زمان بستن قرار داد با تیم‌ ملی چین به او داده شد.

لیپی در کتابش تحت عنوان (بازی انگاره ها) فلسفه اش را با تاکید بر اهمیت روحیه و وحدت گروهی تعیین کرده است. او بهترین های عصر را در اختیار داشت، ولی جمله (جمع کردن بهترین بازیکنان لزوما به برپایی بهترین تیم نمی انجامد) را تکرار کرد و تکرار.

سوالات متداول

  1. سرمربی تیم ایتالیا در جام‌ جهانی ۲۰۰۶ چه کسی بود؟

    مارچلو لیپی

  2. به یاد ماندنی ترین صحنه از مارچلو لیپی چیست؟

    قهرمانی تیم‌ ملی ایتالیا در سال ۲۰۰۶ به همراه او

  3. چه کسی لقب گرانقیمت ترین مربی را دارد؟

    مارچلو لیپی به عنوان مربی تیم ملی چین

  4. مارچلو لیپی در چه سال هایی قهرمان لیگ‌ ایتالیا شد؟

    ۱۹۹۵، ۱۹۹۷، ۱۹۹۸، ۲۰۰۱ و ۲۰۰۳

به این مقاله امتیاز دهید :

منبع: localadmins.com

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *