قوانین بازی اسکالا کوآرانتا به همراه رازهای برد در آن

در این مقاله قصد داریم تا به معرفی یکی از بازی های کارتی با نام بازی اسکالا کوآرانتا بپردازیم. این بازی در ایتالیا بسیار محبوب و رایج است و کلیت بازی چیزی شبیه به بازی ریم است. اما این بازی در جهت عقربه های ساعت انجام می شود و یک نفر باید به عنوان کسی که کارت ها را بین بازیکنان توزیع می کند، انتخاب شود. او باید از دو دسته کارت ۵۴ تایی بر خورده، به هر بازیکن ۱۳ کارت بدهد، یک کارت را رو به بالا و بقیه کارت ها را به شکل یک بسته رو به پائین روی میز بگذارد. تعداد بازیکنان در این بازی می تواند ۲ تا ۶ نفر باشد که در چگونگی بازی و نحوه امتیاز دهی تفاوتی ایجاد نخواهد کرد.

با تنها یک کلیک ساده روی “ورو دبه وب سایت” به معتبرترین سایت شرط بندی ایرانی هدایت خواهید شد.

معرفی بازی اسکالا کوآرانتا

معرفی بازی اسکالا کوآرانتا

در ابتدای معرفی، بررسی و آموزش بازی کارتی اسکالا کوآرانتا به هدف این بازی کارتی می پردازیم. در این بازی، بازیکن سمت چپ دیلر بازی را آغاز می کند. او باید از دسته کارت رو به پائین روی زمین یک کارت بردارد، این دسته کارت را در بازی با ورق استاک می گویند. در این مرحله بازیکن می تواند یک ترکیب را ایجاد کرده و روی زمین بگذارد و می تواند این کار را هم نکند.

یک ترکیب باید شامل حداقل سه کارت هم ارزش و سه کارت پشت سر هم باشد. ( مثلا کارت های ۵ دل، ۵ خشت، ۵ گشنیز و کارت های ۷ دل، ۸ دل، ۹ دل یک ترکیب هستند. ) اما این نکته در این بازی باید رعایت شود که این اولین ترکیب رو شده توسط هر بازیکن باید در مجموع ۴۰ امتیازی باشد. نکته ای که به اسم بازی هم اشاره دارد زیرا واژه کوآرانتا در فارسی ۴۰ ترجمه می شود. هر بازیکن پس از ایجاد اولین ترکیب خود مجاز است ترکیب های دیگر بازیکنان روی زمین را هم با گذاشتن کارت گسترش بدهد. 

بازی ال ترسیو چگونه است؟ آموزش بازی و بررسی ضرایب بازی به صورت تخصصی در اختیار شما قرار داده شده است.

آموزش بازی Scala Quaranta

در مورد آموزش بازی اسکالا کوآرانتا علاوه بر موارد فوق باید اضافه کنیم که کارت های جوکر می توانند به جای هر کارت که بازیکن در ایجاد ترکیب کم دارد، استفاده شود. بازیکن می تواند کارت های جوکر موجود در ترکیب های روی زمین را بردارد و به جای آن ها کارت مناسب را قرار دارد. این جوکرها به دست او اضافه می شوند یا در همان نوبت به یک ترکیب دیگر روی زمین برای گسترش آن ترکیب اضافه می شوند.

در هر نوبت بازی، بازیکن باید پس از برداشتن کارت از استاک و ایجاد یک ترکیب حتما یک کارت دور بیندازد. کارت های دورانداخته یک بسته کارت رو به بالا هستند که باید در هر نوبت توسط یک بازیکن به آن ها اضافه شود. هر بازیکن پس از ایجاد اولین ترکیب خود می تواند از کارت رویی این بسته هم برای گسترش ترکیب ها استفاده کند.

این بازی چه قوانینی دارد؟

این بازی چه قوانینی دارد؟

بازیکنان قبل از ایجاد اولین ترکیب خود نباید کارت جوکر خود را دور بیندازند. همچنین باید به ترکیب های روی زمین نگاه کنند و کارتی را دور بیندازند که نتواند در این ترکیب ها استفاده شود.

بازیکن تنها از کارت دسته کارت های دور انداخته باید برای گسترش یک ترکیب روی زمین یا ایجاد یک ترکیب استفاده کند.

همیشه یک کارت باید در دست بازیکن باشد که در هیچ ترکیبی استفاده نشود و در نهایت و پس از پایان کارت های دستش هم یک کارت در دستش باقی بماند تا بتواند آن را دور انداخته و بازی را تمام کند.

پس از اینکه یک بازیکن کارت های دستش را تمام کرد و آخرین کارتش را پائین انداخت بازی تمام می شود. این بازیکن کارتی ندارد پس امتیازی هم ندارد. اما بقیه بازیکنان باید امتیاز کارت های باقی مانده دستشان را با امتیاز کارت های بسته خود جمع کنند. اگر این امتیاز ۱۰۱ و بیشتر شد بازیکن از بازی کنار می رود و بازی با بقیه بازیکنان ادامه پیدا می کند. آخرین نفری که در بازی می ماند برنده بازی اسکالا کوآرانتا خواهد شد. 

تعداد نفرات لازم برای انجام این بازی چند نفر است؟

تعداد نفرات این بازی می تواند از دو تا شش نفر باشد. اما امتیازدهی و قوانین بازی همان است که تا اینجا گفته شد. امتیاز کارت ها هم در این بازی به ترتیب زیر است:

  • کارت آس در ترکیب در نقش آس ۱۱ امتیاز و در نقش کارت شماره ۱ از هر خال ۱ امتیاز دارد.
  • کارت آس در دست بازیکن ۱۱ امتیاز دارد.
  • کارت جوکر در ترکیب امتیازی معادل کارتی دارد که به جای آن نشسته است.
  • کارت جوکر در دست بازیکن ۲۵ امتیاز دارد.
  • کارت های شاه، بی بی و سرباز در هر دو حالت ۱۰ امتیاز دارند.
  • کارت های شماره ۲ تا ۱۰ هم در هر دو حالت به اندازه عدد روی کارت امتیاز دارند.
بازی اسکالا کوآرانتا برای موبایل هم وجود دارد؟

بازی اسکالا کوآرانتا برای موبایل هم وجود دارد؟

این بازی را می توانید با نام scala 40 برای بازی روی موبایل دانلود کنید.

محتویات بازی اسکالا کوآرانتا چیست؟

محتویات بازی چیزی به جز دو دست کارت ۵۴ تایی و تعدادی بازیکن نیست.

سوالات متداول

  1. بازی اسکالا کوآرانتا چیست؟

    بازی اسکالا کوآرانتا یکی از بازی های کارتی متعلق به ایتالیا است که با دو دست ۵۴ تایی ورق و در سبک رامی بازی می شود.

  2. بازی اسکالا کوآرانتا چند نفری است؟

    تعداد بازیکنان می تواند دو نفر تا حداکثر شش نفر باشد.

۵/۵ – (۱ امتیاز)

منبع: localadmins.com

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *