رکورد شنا پروانه از آن کیست؟ بررسی رکورد داران این ماده

شنا پروانه، دومین حرکت شنا با حرکات سریع در عرصه شنا محسوب می شود که به شنا پرواز نیز شهرت دارد. این حرکت شنا نیز مانند دیگر حرکات دارای رکورد ورزشی مختلفی برای خود می باشد. در ادامه به برخی از رکورد شنا پروانه در عرصه های جهانی می پردازیم.

توجه داشته باشید که این ماده از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد. از همین رو افراد زیادی برای ثبت اسم در چهار چوب رکورد شنا در گینس برای این ماده تلاش می کنند.

رکورد جهانی مردان در مسافت 200 متر شنا پروانه چقدر است؟

رکورد جهانی مردان در مسافت ۲۰۰ متر شنا پروانه چقدر است؟

سالانه شناگران حرفه ای زیادی با یک دیگر برای ثبت رکورد جدید به رقابت می پردازند. تا کنون نیز شناگران مرد زیادی این رکورد را برای خود در مسافت ۲۰۰ متر به ثبت رسانده اند. رایان لاکتی از اولین ورزشکارانی بوده است که این رکورد را برای خود به ثبت کرده است. پس از آن ایرن پیرسیل شناگر آمریکایی با طی کردن این مسافت در مدت زمان کمتری این رکورد را به اسم خود به ثبت رساند.

با گذشت سال ها تا کنون شناگران دیگری نیز این رکورد را در مدت زمان های مختلف برای خود به ثبت رسانده اند. از بین کشورهای موجود رکورد جهانی بیشتر توسط شناگران آمریکایی و سپس شناگران چینی در کم ترین زمان به دست آمده است.

چه کسی رکورد جهانی زنان در مسافت 100 متر شنا پروانه را در اختیار دارد؟

چه کسی رکورد جهانی زنان در مسافت ۱۰۰ متر شنا پروانه را در اختیار دارد؟

در بین رکوردهای موجود در عرصه ورزش شنا، زنان زیادی نیز رکوردهای مخصوص به خورد را شکسته اند. رکورد شنا پروانه در مسافت ۱۰۰ متر از جمله‌ رکوردهای مهم و ارزشمند است که توسط بانوان به ثبت رسیده است. ربکا سانی از جمله شناگران بانو می باشد که این مسافت را در مدت زمان بسیاری کنی طی کرده است. همچنان ربکا بارها رکورد قبلی خود را شکسته است و رکورد جدید تری را به مجدد ثبت کرده است.

البته دیگر شناگران حرفه ای بانو نیز این رکورد را به کارنامه خود اضافه کرده اند. جسیکا هاردلی و میسی فرانکلین نیز از دیگر رکورد داران این مسافت هستند. مرلین فدهوش و فدریکا پلگرینی نیز از دیگر رکورد داران مسافت ۱۰۰ متر شنا پروانه هستند. البته همچنان با گذشت زمان شناگران زیادی در تلاش برای ثبت رکورد جدید هستند.

در چه سالی رکوردهای جهانی شنای پروانه آخرین بار شکسته شده است؟

در چه سالی رکوردهای جهانی شنای پروانه آخرین بار شکسته شده است؟

آخرین بار رکورد جهانی شنا پروانه در سال دو هزار و بیست و دو در قطر شکسته شده است. این رکورد در مسابقات جهانی به صورت رسمی توسط فدراسیون به ثبت رسید اما مدتی بعد رکوردی جدید تری ثبت شد. هم اکنون نیز به صورت روزانه در سراسر دنیا رکورد جدید تری در مورد شنا پروانه ثبت می‌ شود.

نکته قابل توجه در مورد رکوردهای موجود در سال دو هزار و بیست و دو مسافت طی شده می باشد. هر مسافت به صورت جداگانه برای خود تعیین سطح می شود. به همین منظور است که در این سال رکوردهای مختلفی از شنا پروانه ثبت شده است. رکوردهای موجود از این حرکت در مسافت های مختلف و توسط افراد مختلف شکسته شده اند.

چه فاکتورهایی می‌تواند بر شکستن رکورد شنای پروانه تاثیر بگذارد؟

چه فاکتورهایی می‌تواند بر شکستن رکورد شنای پروانه تاثیر بگذارد؟

هر رکورد برای قضاوت شدن و در نهایت ثبت نهایی دارای فاکتورهایی جداگانه می باشد. شنا پروانه نیز با وجود سختی و دشواری در سرعت و انجام حرکت دارای فاکتورهای مخصوص به خود می باشد. از مهم ترین نکات مدت زمانی است که بازیکن باید مسافت مد نظر را طی کند.

زیرا با وجود سرعت استاندارد حرکت زمانی از قبل تخمین زده می شود. این زمان می تواند توسط بازیکن کم تر و یا بیشتر سپری شود. انجام دادن کامل حرکات به صورت کامل نیز از فاکتورهای مهم در این حرکت می باشد. زیرا انجام هر گونه حرکت اضافی و خارج از حرکت پروانه تقلب و خطا محسوب می شود. خطا و تقلب کردن نیز در ثبت رکورد غیر قانونی می باشد و شناگر از رده بندی اخراج می شود.

در چه مسابقاتی رکوردهای جهانی شنا پروانه ثبت می‌ شود؟

در چه مسابقاتی رکوردهای جهانی شنا پروانه ثبت می‌ شود؟

مسابقات زیادی وجود دارد تا رکوردهای بازیکنان پس رقابت با یک دیگر ثبت شود. اما از رایج ترین مسابقات، مسابقات جهانی و به خصوص المپیک ها و یا لیگ های شنا می باشد. بازیکنان شرکت کننده در این مسابقات با داشتن آمادگی کامل خود را برای شکستن رکورد قبلی آماده ساخته اند. شناگران شرکت کننده در این مسابقات باید از قبل نیز رکوردهای مخصوص به خود را داشته باشند.

این گونه می توانند به صورتی راحت تر در مسابقه شرکت کند. همچنان ظرافت بالا و دقت هوشمندانه در هنگام ثبت رکورد به خوبی می تواند بازیکنان را به چالش بکشد. این گونه تنها بازیکنی که به صورت حرفه ای شنا پروانه را انجام دهد می تواند رکورد جدید را به اسم خود ثبت کند.

رکوردهای شنای پروانه در ایران

رکوردهای شنای پروانه در ایران

جدا از رکورد جهانی هر کشور و منطقه نیز برای خود ثبت رکورد جداگانه دارد. بالسینی شناگر جوان ایرانی از نام آوران شنا پروانه در مسافت های گوناگون می باشد. تا کنون بالسینی در مسافت های زیادی در ایران برای خود رکورد به ثبت رسانده است که آخرین آن مسافت ۲۰۰ متر می باشد.

رکورد این مسافت در ایران پس از یازده سال توسط این جوان شکسته شد که باعث شوکه شدن رسانه نیز شد. به گفته مربیان و دوستان بالسینی او قصد دارد رکورد خود را در سطح جهانی نیز به ثبت برساند. شنا پروانه بالسینی هم اکنون توسط تمرینات فراوان در حال تقویت می باشد تا بتواند رکورد جدید تری را به اسم خود ثبت کند.

به این مقاله امتیاز دهید :

منبع: localadmins.com

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *