بررسی رکوردهای جام ملت های آسیا تا به امروز

لازم به ذکر است که هر چند وقت یکبار رکورد جام ملت های آسیا توسط بعضی از تیم‌ ها و یا بازیکنان فوتبال به ثبت می رسد که این موضوع توسط علاقه مندان دنبال می شود. جام ملت‌ های آسیا که هر ۴ سال یکبار برگزار می‌ شود، یکی از محبوب‌ ترین مسابقات فوتبال محسوب می شود.

رکورد گلزنی جام ملت های آسیا

رکورد گلزنی جام ملت های آسیا

اگر به ورزش فوتبال علاقمند هستید، به طور قطع با جام ملت های آسیا آشنایی دارید. مسابقات فوتبال جام آسیا، یک مسابقۀ فوتبال است که توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار می‌ شود. بهتر است بدانید که این مسابقات هر چهار سال یکبار برگزار می‌ شود. پس از کوپا آمریکا، این جام قدیمی‌ ترین و معتبر ترین مسابقۀ ملی قاره‌ ای در دنیا به شمار می رود. حال هر چند وقت یکبار در این جام رکورد هایی توسط تیم‌ ها و یا بازیکنان به ثبت می رسد.

به عنوان مثال شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید علی دایی با چهارده گل در صدر گلزنان تاریخ جام ملت های آسیا قرار دارد و این موضوع باعث شده است تا گلزنی رکورد جام ملت های آسیا در اختیار این بازیکن سابق فوتبال باشد. هم چنین این اسطوره ایرانی با ۱۰۹ گل رکورددار بیشترین تعداد گل در فوتبال بین المللی مردان است.

جا به جایی رکورد توسط علی دایی

علی دایی بازیکن سابق و مربی فوتبال اهل ایران است که در کارنامه حرفه ای او رکورد ها و افتخارات متعددی مشاهده می شود. حال بهتر است بدانید علی دایی در رده باشگاهی، علاوه بر بازی در لیگ ایران، سابقه حضور در لیگ‌ های قطر، آلمان و هم چنین امارات را هم داشته‌ است. آقای دایی با زدن ۱۰۹ گل در ۱۴۹ بازی ملی بهترین گلزن تاریخ تیم ملی فوتبال ایران و هم چنین دومین گلزن برتر جهان در رده ملی، شناخته می‌ شود.

رکورد هتریک جام ملت های آسیا

در ابتدا در مورد هتریک که به آن سه‌ گله هم می‌ گویند بهتر است بدانید که یک اصطلاح ورزشی است که به ثبت سه بار پیاپی یک کار برجسته در یک مسابقه گفته می‌ شود. حال این موضوع را هم باید افزود رکورد هتریک جام ملت های آسیا در حال حاضر در اختیار تیم ملی ایران با شش هتریک می باشد. هم چنین شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید بعد از تیم ایران، بنگلادش و ازبکستان نیز هر کدام با سه گل بیشترین هتریک را تا به اکنون داشته اند.

حال ناگفته نماند اگر قصد دارید تا در این زمینه اطلاعات بیشتری را به دست آورید، توصیه می‌ کنیم تا به سایت‌ های ورزشی مربوطه که در گوگل موجود هستند مراجعه کنید. شما با مراجعه به این سایت ها می‌ توانید اطلاعات کاملی در رابطه با این رکورد ثبت شده به دست آورید.

رکورد تعداد پاس در جام ملت های آسیا

رکورد تعداد پاس در جام ملت های آسیا

همان طور که در قسمت قبل بیان کردیم این جام دومین مسابقات قهرمانی قاره ای فوتبال در جهان پس از کوپا آمه ریکا است. جام ملت‌ های آسیا، اولین رقابت‌ های فوتبال انجمنی است که توسط تیم‌ های ملی مردان بزرگسال اعضای کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) برگزار می‌ شود و به این ترتیب قهرمان قاره آسیا را تعیین می‌ کند. جام ملت‌ های آسیا از سال ۱۹۵۶ در هنگ کنگ تا سال ۲۰۰۴ در چین هر چهار سال یک بار برگزار می‌ شود.

حال گفتنی است که طبق تحقیقات انجام شده، بیان شده است که رکورد تعداد پاس در جام ملت های آسیا در اختیار تیم ایران است. با این حال اگر می خواهید تا اطلاعات کامل تری در این باره به دست آورید، پیشنهاد می‌ کنیم تا به سایت‌ های مربوطه که در گوگل موجود هستند مراجعه نمایید.

رکورد کلین شیت جام ملت های آسیا

بهتر است بدانید که کلین شیت یک اصطلاحی است که در ورزش فوتبال بسیار کاربردی است و زمانی این اصطلاح گفته می شود که دروازه‌ بان در طول یک بازی هیچ گلی نخورد و دروازه‌ اش به اصطلاح باز نشود. حال این موضوع را هم باید افزود که در حال حاضر رکورد کلین شیت جام ملت های آسیا در اختیار تیم ژاپن می باشد. در این باره می توان این گونه بیان کرد که تیم ملی ژاپن با حضور دروازه‌ بان معروفش به نام شویچی گوندا توانست این رکورد را از آن خود کند و در این میان شویچی گوندا نیز افتخار آفرین شد.

ثبت رکورد توسط شویچی گوندا

شویچی گوندا یک بازیکن فوتبال اهل ژاپن می باشد که عضو تیم ملی فوتبال ژاپن است. او نخستین بازی ملی‌ اش را در ۶ ژانویه ۲۰۱۰ میلادی انجام داده است. این دروازه بان ژاپنی در یک بازی ملی حضور داشت و آخرین بازی ملی خود را در تاریخ ۶ ژانویه ۲۰۱۰ انجام داد. گفتنی است که دروازه شویچی گوندا در بازی‌ ملی‌ اش باز نشد و او توانست این رکورد را به نام خود به ثبت برساند.

رکوردهای ایران در جام ملت های آسیا

رکوردهای ایران در جام ملت های آسیا

لازم به ذکر است تیم ملی ایران در سطح قاره، ۳ بار قهرمان جام ملت های آسیا در سال های ۱۹۶۸، ۱۹۷۲ و ۱۹۷۶ شده است. از این رو می توان این گونه بیان کرد که در مجموع، تیم ایران یکی از برترین و پرافتخار ترین تیم‌ های آسیا محسوب می شود. هم چنین این موضوع باعث شده است تا تیم ملی ایران در این زمینه رکورد جام ملت های آسیا را جا به جا کند و افتخار آفرین شود. هم چنین ناگفته نماند که تیم ملی فوتبال ایران تا به اکنون در ۱۴ دوره از جام ملت‌ های آسیا حضور داشته است که نخستین بار در جام ملت‌ های آسیا ۱۹۶۸ بوده است.

رکورد پنالتی در جام ملت های آسیا

بهتر است بدانید که پنالتی در ورزش فوتبال، ضربه‌ ای است که در صورت خطای حریف در محوطه جریمه و توسط تیم مقابل از روی نقطه پنالتی زده می‌ شود. حال این موضوع را هم باید افزود در حال حاضر اطلاعات کاملی در رابطه با رکورد پنالتی در جام ملت‌ های آسیا وجود ندارد. اما با این حال برخی از کارشناسان بیان کردند که این رکورد هم اکنون در اختیار تیم ملی ایران است.

به این مقاله امتیاز دهید :

منبع: localadmins.com

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *