رپ فارسی چیست؟ از چه سالی این سبک موسیقی رواج پیدا کرد؟

امروز در این مقاله رپ فارسی را می خواهیم معرفی کنیم و بگوییم بهترین رپ فارسی چه بوده است و آهنگ های برتر آن را ذکر کنیم. اگر شما هم مایل هستید بیشتر با موضوعات مربوط به رپرهای زیر زمینی ایران آشنا شوید مطالب مقاله را به دقت مطالعه فرمایید.

بهترین سایت دانلود آهنگ رپ فارسی

رپ فارسی چیست؟

این سبک از موزیک یکی از انواع موسیقی است که بر گرفته از سبک های موسیقی آمریکایی می باشد ولی به زبان فارسی خوانده می شود ولی همه ویژگی های موسیقی های آمریکایی را ندارد و ویژگی هایی دارد که موسیقی های آمریکایی آن ها را ندارند.

رپ فارسی سال های خیلی زیادی نیست که در ایران به وجود آمده است از اوایل سال های هفتاد است که خوانندگان به طور زیر زمینی در این سبک شروع به فعالیت کردند و کم کم آن را گسترش دادند و تا حدودی به شکل مجاز در آوردند.

بهترین سایت دانلود آهنگ رپ فارسی چیست؟

سایت های داخلی خیلی زیادی برای دانلود آهنگ های رپ و دیگر آهنگ ها در سبک های مختلفی وجود دارند که همه آن ها معتبر نمی باشند یعنی وقتی به آن سایت برای دانلود آهنگ مورد علاقه خود وارد می شوید صفحه های زیادی باز می شوند که ممکن است تصاویر مبتذل و نا به هنجاری را نشان دهند و شما را بدون آن که خودتان بخواهید در آن صفحه ها عضو کنند لذا برای دانلود آهنگ باید سایت های مطمئن را بشناسیم و از آن ها استفاده کنیم. اکنون به پنج سایت مطمئن برای دانلود موزیک اشاره می کنیم:

سایت رپ فام

در این سایت آهنگ های رپ فارسی را از تمام خوانندگان به صورت پوشه بندی می توانید به صورت مستقیم دانلود کنید.

سایت موزیک فارسی

این سایت همه نوع موزیک در سبک های مختلف را دارد و می توانید با جست و جو در آن ها رپ مورد علاقه تان را دانلود کنید.

سایت رپ استار

این سایت مختص آهنگ های رپ گنگ می باشد و آهنگ های این سبک از رپ را از این سایت می توانید دانلود کنید.

سایت آپارات

آپارات یکی از مطمئن ترین سایت ها می باشد که می توانید آهنگ رپ فارسی مورد علاقه تان را به همراه ویدیو دانلود کنید.

سایت موزیکستان

این سایت تمام آهنگ ها را در سبک های مختلف دارد که شما هر آهنگی را که بخواهید می توانید از طریق لینک کمکی و لینک مستقیم دانلود کنید.

بهترین رپ فارسی

بهترین رپ فارسی چه بوده است؟

وقتی از یک یا چند آهنگ به عنوان بهترین رپ فارسی نام برده می شود باید اول دانست که از چه لحاظی بهترین بوده است. از لحاظ موسیقی یا از لحاظ متن و مضمون و باید این را در نظر گرفت که حتما هم باید در خورد جامعه باشد و هویت و به عبارتی آبرو و حیثیت ایران و ایرانی را زیر سوال نبرد.

بهترین آهنگ رپ فارسی آهنگ های زیادی بوده اند که خوانندگان مختلفی با موسیقی مجاز و متن و مضمون های درست و به جا و در خور زبان فارسی خوانده اند که بیشتر آن ها مربوط به آهنگ هایی می شود که در مورد مردم و کشورمان می باشند.

پنج رپ فارسی برتر چه آهنگ هایی بوده اند؟

همان طور که می دانید موسیقی در ایران تاریخچه دیرینه ای دارد و از دیر باز ایرانیان به نواختن آن پرداخته اند تا به امروز. هرچه که از آن زمان به سوی جلو و زمان حال آمده ایم سبک موزیک ما حفظ شده است اما حذف نشده و فقط سبک های جدیدی به آن اضافه شده است مانند سبک رپ.

سبک موسیقی ایرانی همیشه بهترین در سطح بین الملل بوده است سبک رپ که به آن اضافه شد این سبک هم در نوع خودش بهترین در ایران است که به چند اهنگ برتر رپ ایرانی در موارد ذیل اشاره می کنیم:

  1. آهنگ اختلاف از هیچکس منتشر شده در سال 1385.
  2. آهنگ لمس از بهرام نورایی منتشر شده در سال 1394.
  3. آهنگ ما با همیم از بهرام و پیشرو منتشر شده در سال 1387.
  4. آهنگ دیوونه 2 از پیشرو منتشر شده در سال 1392.
  5. آهنگ یه مشت سرباز از هیچکس منتشر شده در سال 1392.

رپ فارسی ریمیکس چیست؟

ریمیکس همان موزیک و موسیقی می باشد اما آن را دچار تغییرات کوچکی کرده اند، به این گونه که چیز هایی را به آن اضافه کرده اند یا چیز هایی را از آن کم کرده اند. وقتی یک آهنگ رپ خوانده می شود و آن را ضبط می کنند به همه مراحل این کار ها میکس گفته می شود.

اما وقتی یک آهنگ خوانده و میکس آن انجام شده است و دوباره آن را دست خوش تغییراتی می کنند و چیز هایی را به آن ها اضافه می کنند و یا کم می کنند به دوباره کاری آن ریمیکس گفته می شود. ریمیکس آهنگ های رپ فارسی هم همین طور است که بسیار زیاد می باشند.

رپ فارسی تتلو شامل چه آهنگ هایی می شود؟

امیر تتلو یکی از رپر خوان های کشورمان می باشد که در ابتدا به صورت زیر زمینی شروع به فعالیت کرد در سال های 1387 تا 1388 و بعد از آن مجوز گرفت و آهنگ های شادی را در سبک رپ خواند و بعد از آن به اصطلاح می توان گفت که از فاز شاد و عروسی خوانی به بیرون آمد.

او آهنگ هایی با مضمون های جدیدی خواند که بیشتر مورد استقبال قرار گرفت و باعث شناخته شدن و مشهور شدن او شد. آهنگ های رپ تتلو شامل آهنگ هایی با مضمون های عاشقانه، سیاسی، اجتماعی می باشد که جدیدا مضمون های مبتذل را اضافه کرده است.

دانلود ده آهنگ برتر رپ فارسی

دانلود ده آهنگ برتر رپ فارسی

همان طور که در مباحث قبلی اشاره کردیم آهنگ های زیادی در سبک های مختلف به صورت آزاد و غیر مجاز و زیر زمینی خوانده شده است که بخشی از آن ها مربوط به سبک رپ می باشد. هر شخصی علاقه ای به یک نوع سبک و موسیقی دارد و می تواند آن را گوش کند.

اما همه ما به خوبی می دانیم که وقت گذاشتن و هزینه کردن برای دانلود و گوش کردن هر موسیقی ارزشی ندارد و وقت تلف کردن است. اکنون در موارد ذیل ده آهنگ برتر رپ فارسی را برای دانلود پیشنهاد می کنیم:

آهنگ اینجا ایرانه از بهرام

این آهنگ در سال 1387 توسط بهرام خوانده و منتشر شد که باعث شهرت و معروفیتش شد. این اهنگ یکی از آهنگ های سیاسی و جنجالی می باشد که طرفداران بسیار زیادی داشت اما باعث شد که بهرام مورد پیگرد قانون قرار بگیرد.

آهنگ مجنون شهر از سورنا

سورنا با انتشار این آهنگ توانست غوغای زیادی به پا کند و خود را به عنوان یک خواننده رپ به جامعه معرفی کند. این آهنگ با مضمون عاشقانه اش در سال 1392 منتشر شد و سورنا را به شهرت رساند و از آن پس به عنوان خواننده رپر شناخته شد.

آهنگ جعبه جادویی از فدایی

فدایی این آهنگ جنجالی و پر ماجرا را در سال 1391 منتشر کرد که یک آهنگ اعتراضی می باشد که در آن به افکار مردم جامعه و رسانه های ملی اعتراض می کند و تلویزیون ایران را مورد تمسخر قرار می دهد و مردم جامعه را مسخره و آن ها را ابله و کودن خطاب می کند.

آهنگ تابستون کوتاهه از زد بازی

این آهنگ با مضمون بسیار شادی که دارد و تابستان و لذت های آن را توصیف می کند در سال 1386 توسط زد بازی خوانده و به بیرون منتشر شد که مورد استقبال شدیدی قرار گرفت. زد بازی از خواننده های رپری می باشد که طرفداران زیادی دارد و می توان گفت که سرش به لاک خودش است و حاشیه ای ندارد.

آهنگ سرکوب از یاس

این آهنگ را در سال 1396 یاس خواننده رپر ایرانی خطاب به تمام کسانی که سعی داشتند او را در این عرصه سرکوب کنند خواند و منتشر کرد که مشت محکمی بر دهان مخالفانش با این آهنگ کوبید. یاس همان طور که طرفداران زیادی دارد مخالفانی هم دارد که در تلاش هستند تا او را از راه به در کنند تا او به هدف ها و موفقیت هایش نرسد.

آهنگ قبرستون هیپ هاپ از پیشرو

پیشرو این آهنگ را در سال 1391 با این نام خواند که با انتشار آن مشکلات و دغدغه های خواننده های هیپ هاپ را به گوش دیگران برساند و بگوید آن طور که بقیه در مورد زندگی بی درد و مرفه خواننده ها صحبت می کنند نیست ما هم مشکلات و دغدغه های خود را داریم.

آهنگ مرگ از سورنا

یکی از آهنگ هایی که در سال 1394 منتشر شد و تا مدت زیادی دیگران را درگیر مفاهیم خودش کرد همین آهنگ مرگ از سورنا می باشد که دیگر آهنگی مانند آن خوانده و تکرار نشد. سورنا در این آهنگش در مورد مرگ انسان می خواند و آن را تداعی می کند.

آهنگ نمیدونم از فدایی

این آهنگ هم مانند دیگر آهنگ های فدایی مفهومی عمیق دارد و سیاسی و اجتماعی می باشد که در سال 1391 منتشر شده است. این آهنگ هم مورد پیگیری قرار گرفت.

آهنگ آهن از بامداد

این آهنگ از مفهوم و درک بسیار عمیقی بر خوردار است که در سال 1394 توسط بامداد خوانده شد که زشتی های جهان را باز گو می کند و ظلم ها و ستم هایی که در جهان اتفاق می افتد را بیان می کند.

آهنگ سنگین از حصین و صادق

یکی از آهنگ هایی می باشد که این دو خواننده رپر آن را خوانده اند و در آن مشکلات و آسیب های اجتماعی که به جوانان وارد شده است را بیان می کنند و می گویند که جوانان ایرانی چقدر مشکلات اساسی دارند از کار و تحصیل گرفته تا اعتیاد و بیکاری و بیماری های جنسی.

ریمیکس های رپی

ریمیکس های رپی در سال های مختلف چیستند؟

خیلی از آهنگ های رپی که خوانده می شوند در زمان انتشار به دلایل مختلفی مثل موسیقی بی کیفیت و سطح پایین یا مضمون های پیش افتاده و دلایل دیگر شنیده نمی شوند یا مورد استقبال قرار نمی گیرند.

اما بعد از آن که آن ها توسط افراد دی جی و یا فعال در حوزه موسیقی به صورت ریمیکس منتشر می شوند بهتر و بیشتر شنیده می شوند و مورد استقبال قرار می گیرند که هر ساله این اتفاق در مورد آهنگ های رپ و سایر آهنگ ها می افتد که در موارد ذیل باز گو می کنیم:

دانلود ریمیکس رپ فارسی 2019

اگر می خواهید دانلود آهنگ های رپ فارسی که در سال 2019، ریمیکس شده اند را انجام دهید می توانید آهنگ های دیجی برهان و منتخبی های یاس را دانلود کنید.

دانلود ریمیکس رپ فارسی 2020

در سال 2020 از بین آهنگ هایی که به صورت ریمیکس منتشر شدند می توان به آهنگ های دی جی مولار و دی جی روست اشاره کرد که بهترین هستند اگر می خواهید آهنگ رپ خفن دانلود کنید.

دانلود ریمیکس رپ فارسی 2021

در سال 2021 هم آهنگ هایی در همین چند ماهه اخیر به صورت ریمیکس منتشر شدند که می توان از آهنگ های دی جی طاها و دانیال و مهیار برای دانلود نام برد.

سبک های مختلف رپ فارس چه می باشند؟

اگر دقت کرده باشید حتما متوجه شده اید که هر موسیقی در هر جای دنیا که خوانده شود انواع مختلفی دارد مثل رپ، پاپ و سنتی که هر کدام از آن ها دوباره سبک های مختلفی دارند.

موسیقی به روش رپ هم در زبان فارسی سبک های مختلفی دارد که در بعضی از آن ها کار زیاد شده است ولی در بعضی از آن ها خیر. هر سبک طرفداران مختص خودش را دارد و نمی توان گفت که کدام یک از این سبک ها خوب است و یا کدام یک از آن ها بد است. در موارد زیر چند سبک موسیقی رپ را برای شما معرفی می کنیم:

رپ بیس دار فارسی

آهنگ های رپ به خودی خود به علت تند خوانی شنیده نمی شوند و اگر بیس هم داشته باشند که اصلا شنیده نمی شود. بیس به حالتی گفته می شود که صدای خواننده واضح نمی باشد و فقط حس لرزش را می شود درک کرد که بیشتر جوانان در ماشین آهنگ های رپ بیس دار فارسی گوش می کنند.

رپ شاد فارسی

نوعی از آهنگ رپ می باشد که مضمون شادی دارد و شنونده را به وجد می آورد و حالت رقص و سر خوشی ممکن است به شنوندگان منتقل کند.

رپ سریع فارسی

سبکی از رپ می باشد که در آن خواننده به صورت بسیار سریع متن را می خواند که برای شنیدن و فهمیدن آن باید بسیار دقت کرد.

رپ فارسی قدیمی

در این سبک از قدیم ها خوانده می شود و یا اهنگ های قدیمی فارسی را به صورت رپ می خوانند.

رپ فارسی غمگین

این سبک هم که از اسمش مشخص است که آهنگ مضمونی غمگین دارد که یا عاشقانه است و یا در باره مشکلات اجتماعی و سیاسی سخن می گوید.

اتحاد رپ فارسی و خارجی چگونه می باشد؟

موسیقی ایرانی یکی از موسیقی های شناخته شده در سطح جهان می باشد که خیلی از افراد جوامع دیگر که فارس زبان هم نیستند به آن علاقه دارند و موسیقی های ایرانی گوش می دهند و به آموزش و یاد گیری آن می پردازند و به صورت مشترک هم با خوانندگان ایرانی به ساختن قطعه ها و ترک هایی می پردازند.

البته این مسأله همکاری فقط در موسیقی سنتی دیده نمی شود بلکه در تمام سبک های آن دیده می شود و اتحاد رپ فارسی و خارجی بیشتر از سایر سبک ها می باشد.

آهنگ های رپ فارسی

رپ فارسی به طور اختصاصی چیست و آیا سایتی برای دانلود آن وجود دارد؟

رپ فارسی سبکی از موسیقی آمریکایی می باشد که به زبان فارسی خوانده می شود. البته رپ فارسی جدید همه ویژگی های سبک آمریکایی را ندارد. برای دانلود های آن ها سایت رپ فارسی وجود دارد که می توان از آن دانلود کرد.

البته در آن سایت دانلود آهنگ رپ فارسی با لینک مستقیم صورت می گیرد. رپ فارسی قدیمی، رپ فارسی بیس دار، رپ فارسی تند و بهترین آهنگ ها رپ فارسی را می توان از آن سایت دانلود کرد. دانلود آهنگ رپ فارسی تند را می توان به همراه ویدیو انجام داد.

مرجع دانلود رپ فارسی کجا می باشد؟

اگر شما هم مانند خیلی از افراد دیگر به موسیقی سبک رپ علاقه زیادی دارید و به دنبال دانلود آهنگ های مختلف آن هستید ولی مرجع دانلود رپ فارسی را نمی دانید که کجاست باید بدانید که مرجع دانلود رپ فارسی سایت های معتبری می باشد که این آهنگ ها را با لینک های مستقیم و لینک های کمکی می گذارند و شما می توانید به عنوان مرجع به این سایت ها مراجعه کنید و آهنگ های دلخواه و مورد علاقه تان را از آن ها به صورت کامل و آهنگ اصلی دانلود فرمایید.

آیا آهنگ های رپ فارسی برای خوانندگانشان درآمد هم دارند؟

آهنگ های سنتی و پاپ ایرانی از آن جایی که طرفدار و هوا داران زیادی دارد تولید و انتشار آن ها در آمد بسیار زیادی برای خوانندگان دارد اما آهنگ های سبک رپ از آن جایی که عامه پسند نیستند و اکثرا زیر زمینی تولید می شوند و مضمون های سیاسی و تهاجمی دارند.

هر کسی در هر قشری طرفدار آن ها نیستند و نمی توانند در آمد زیادی برای خواننده ها داشته باشند البته به این صورت نیست که نشود زندگی را گذراند اما به اندازه در آمد خوانندگان سبک سنتی و پاپ نمی باشد.

اکثر خوانندگان رپ فارسی زیر زمینی هستند یا به صورت آزاد می خوانند؟

همان طور که در مباحث قبلی ذکر کردیم این سبک از موسیقی و خوانندگی در اوایل دهه هفتاد به کشور ما راه یافت که در آن سال ها یک سبک جدید و غیر مجاز بود و خوانندگان فعال در این عرصه آهنگ هایشان را به صورت زیر زمینی و غیر مجاز می خواندند.

این موضوع تا اواسط و اواخر سال های دهه هشتاد ادامه داشت که بعضی خوانندگان توانستند مجوز بگیرند و فعالیتشان را به صورت آزاد ادامه دهند اما خیلی از آن ها موفق به گرفتن مجوز نشدند و به صورت زیر زمینی ادامه دادند و بعد تصمیم به مهاجرت و خروج از کشور گرفتند.

بهترین خواننده رپ فارسی

آیا همه خوانندگان سبک رپ فارسی مرد هستند یا خانم ها هم مشغول به خوانندگی در این عرصه می باشند؟

طبق قوانینی که در کشور ما وجود دارد خوانندگی برای خانم ها در هر سبکی و به هر روشی در ایران ممنوع می باشد به همین دلیل اکثر خوانندگان داخل کشور در هر سبکی مرد هستند و خانم ها به صورت زیر زمینی و غیر مجاز مشغول به خوانندگی هستند.

البته نا گفته نماند که خیلی از این خانم ها به خارج از کشور مهاجرت کردند و در آن جا مشغول به فعالیت هستند و توانستند در خارج از کشور یعنی در کشور های کانادا و آلمان و سوئد به هدف هایی که داشتند و موفقیت های خیلی زیادی برسند و به عنوان خواننده مطرح رپ شناخته شوند.

چرا موسیقی سبک رپ مورد پیگرد قانون قرار می گیرد؟

موسیقی سبک رپ در ایران به جای این که با مضمون های زیبا و عاشقانه یا غمگین عاشقانه خوانده شود متاسفانه مورد استفاده خوانندگانی قرار گرفته است که غرب زده هستند و با خواندن آهنگ های رپ با مضمون های سیاسی و اعتراضی و تهاجمی احساسات جوانان و مردم را تحریک و بر انگیخته می کنند که موجب آشوب در کشور شود.

به همین دلیل است که خوانندگان این سبک ها به صورت زیر زمینی فعالیت دارند و مجوز نمی توانند بگیرند و مورد پیگرد قانون هستند که در صورت دستگیریشان مجازات سنگینی در انتظار آن ها می باشد.

بهترین خواننده رپ فارسی چه کسی می باشد؟

خوانندگان زیادی هستند که در سبک رپ آهنگ فارسی می‌ خوانند که همه آن ها طرفداران خاص خودشان را دارند اما از میان آن ها تعدادی هستند که به بهترین خواننده آهنگ رپ شناخته می شوند.

اما بازهم می توان از داخل آن ها گلچین کرد و شخصی را به عنوان بهترین خواننده رپ فارسی از نظر هواداران و طرفداران معرفی کرد که می توان به آقای آرمین و امیر تتلو اشاره کرد که از نظر مردم بهترین خواننده های رپ فارسی و ایرانی هستند.

سوالات متداول

آیا گو‌ش دادن به موسیقی سبک رپ حرام است؟

اگر مضمون های مبتذل و جنسی و نا به هنجار نداشته باشد حرام نیست.

موسیقی سبک رپ در کدام کشور به وجود آمد؟

موسیقی سبک رپ اولین بار در آمریکا به وجود آمد.

خواننده رپ فارسی که از نظر مردم بهترین شناخته شده است چه کسی می باشد؟

آقای امیر تتلو و آرمین بهترین خواننده های سبک رپ از نظر مردم هستند.

خوانندگی در سبک رپ در آمدی هم دارد؟

اگر در آن موفقیتی بتوان به دست آورد درآمد قابل قبولی دارد.

شما در سایت hceap.info همیشه به برترین های دنیای اینترنت دست پیدا خواهید کرد

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *