محبوب ترین خواننده تاریخ ایران کیست؟ بررسی دقیق در سبک های مختلف

از قدیم الایام موسیقی و خوانندگی در بین مردم ایران از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و هست و این هنر علاقه مندان زیادی را جذب خود کرده است که در این زمینه افراد زیادی به عنوان محبوب ترین خواننده تاریخ ایران شناخته شده اند که هر کدام در نوع خود صاحب سبک هستند. در این مقاله سعی کردیم به شرح راجب محبوب ترین خواننده تاریخ ایران با شما صحبت کنیم.

دو مقاله بهترین خواننده سنتی ایران و همچنین مشهورترین رپرهای ایرانی می توانند تککمیل کننده اطلاعات ارائه شده در این مقاله باشند! پس برای درک بهتر در این مورد توصیه می کنیم که توجه ای ویژه تر به آن ها داشته باشید.

محبوب ترین خواننده تاریخ ایران چه کسی است  Read more: https://crash-bandicoot.info/wp-admin/post-new.php#ixzz6rgK9WscI

محبوب ترین خواننده تاریخ ایران چه کسی است؟

افراد زیادی در لیست محبوب ترین خواننده تاریخ ایران هستند که هر کدام به نوعی محبوب و سر شناس هستند و همین طور هر کدام از ان ها در یک قشر و رده سنی جایگاه ویژه ای دارند. خوانندگان زیادی هستند که محبوبیت آن ها در قشر نوجوان و جوان است، گروهی در قشر کهنسال محبوبیت دارند، گروهی در قشر مذهبی و… که در ادامه این مقاله سعی کردیم تعدادی از این خوانندگان را برای شما مطرح کنیم.

لیست محبوب ترین خواننده تاریخ ایران

در تاریخ ایران از قدیم الایام تا کنون خوانندگان بزرگ و مطرحی بودند که در بین مردم از شهرت و محبوبیت بسیاری برخوردار بوده اند که سعی کردیم نام چند تن از ان ها را به عنوان نمونه برای شما بیاوریم.

اقبال آذر

 اقبال آذر یا اقبال السلطان با نام اصلی ابوالحسن قزوینی متولد سال ۱۲۴۲ در قزوین بود که یکی از خوانندگان اصیل ایرانی به حساب می آمد. صدای ایشان یکی از قوی ترین صدا های زمان خودشان بود و از ایشان یک تندیس به عنوان یاد بود در ابتدای جاده سلامت قزوین ساخته و نصب شده است. ایشان در سال ۱۳۴۹ در شهر تبریز از دنیا رفتند. اسم ایشان را می توانید در لیست خوانندگان فوت شده مشاهده کنید.

غلامحسین بنان

استاد بنان در اردیبهشت سال ۱۲۹۰ دیده به جهان گشودند. ایشان به عنوان محبوب ترین خواننده تاریخ ایران مدت چهل سال از سال ۱۳۰۶ تا سال ۱۳۴۶ در زمینه موسیقی و خوانندگی فعالیت کردند و در رادیو، هنرستان موسیقی تهران، و انجمن موسیقی ایران حضور داشتند. از جمله ترانه های ناب این استاد می توان به بهار دلنشین، الهه ناز و سرود ای ایران اشاره کرد.

محمدرضا شجریان و محبوب ترین خواننده تاریخ ایران

استاد محمدرضا شجریان محبوب ترین خواننده تاریخ ایران در تاریخ ۱ مهر ۱۳۱۹ دیده به جهان گشود. وی در زمینه هنر بسیار فعال بود و جزو خطاطان، موسیقی دانان و خوانندگان پر رنگ کشور عزیزمان ایران بود. او به عنوان رییس شورای عالی خانه موسیقی و بنیان گذار گروه شهناز بود. این استاد بزرگ در ابتدا قاری قرآن بود و یکی از آثار با شکوه این استاد دعای ربنای او بود که در ماه رمضان از تلویزیون ایران پخش می شد و حال و هوای خاصی را به لحظات روحانی افطار می داد. این استاد بزرگ در سال ۱۳۹۹ دیده از جهان فرو بست.

بیژن کامکار

 از دیگر خواننده های موسیقی سنتی ایران می توان به بیژن کامکار اشاره کرد که جدا از خوانندگی در زمینه موسیقی نیز حضوری فعال داشت. او در موسیقی های دف، رباب، تار، تملک و…  مهارت داشت و در گروه کامکار خوانندگی و فعالیت می کرد.

شهرام ناظری

این خواننده محبوب از دیگر خواننده های قدیمی و محبوب ترین خواننده تاریخ ایران می باشد که متولد بهمن ماه ۱۳۲۸ است. او در شهر کرمانشاه متولد شده است و جزو خوانندگان کرد زبان کشور عزیزمان است. او در زمینه موسیقی و خوانندگی بسیار سرشناس است و به او لقب شوالیه آواز ایران را داده اند. یکی از لقب های او که بسیار ارزشمند است لقب هنرمند برتر آسیا است که مجمع انجمن آسیا به او داده است و همین طور عنوان بلبل فارسی که توسط روزنامه نیویورک تایمز به او داده شد.

ایرج

یکی دیگر از محبوب ترین خواننده تاریخ ایران حسین خواجه‌امیری با نام مستعار ایرج است که متولد سال ۱۳۱۱ است. او در موسیقی ایران لقب پهلوان آواز را به خود اختصاص داد و طرفداران او همگی او را با این نام می شناسند. به گفته استاد شجریان صدای استاد ایرج در آواز و آوازه خوانی به عنوان یک الگو و معیار سنجش شناخته می شود. صدای این استاد بزرگ به عنوان بالاترین حد حنجره شناخته شده است.

محمد اصفهانی

محمد اصفهانی با نام اصلی محمد مهدی واعظی متولد سال ۱۳۴۵ است. او در تهران به دنیا آمده است و در زمینه آهنگ سازی و خوانندگی فعالیت می کند. او هم در موسیقی پاپ و هم سنتی حضور داشته است. این خواننده جدا از حضور در زمینه خوانندگی در رشته پزشکی تحصیل کرده است و در سال ۱۳۷۶ به عنوان پزشک فارغ التحصیل شد. این خواننده مطرح ایرانی خوانندگی را با اشعار فریدون مشیری آغاز کرد و در ادامه با خواندن تیتراژ پایانی سریال های تلویزیون مطرح شد.

محمد اصفهانی

سالار عقیلی

از دیگر محبوب ترین خواننده تاریخ ایران که طرفداران بسیاری دارد و زمینه فعالیت او موسیقی سنتی است می توان سالار عقیلی را نام برد. او در سال ۱۳۵۶ در تهران متولد شده است و در هنرستان موسیقی سوره مدرک کارشناسی اش را در زمینه تئاتر و بازیگری گرفت. پدر او اصالتا مازندرانی و مادرش اصالتا اهل آذربایجان است.

علی زندوکیلی

این خوانندگی دوست داشتنی شیرازی در بهمن ۱۳۶۵ متولد شده است. او در زمینه خوانندگی، آهنگسازی، نوازندگی و تدریس موسیقی فعالیت می کند. او جزو اولین ورودی های هنرستان موسیقی شیراز بود که در سال ۱۳۷۷ وارد این هنرستان شد و سه سال در این هنرستان درس خواند بعد از ان به یادگیری پیانو، سنتور و تنبک پرداخت. بعد از آن به هنرستان موسیقی تهران رفت و در حال حاضر یک کارشناس موسیقی است. این محبوب ترین خواننده تاریخ ایران با قطعه ای به نام لالایی شهرت پیدا کرد.

محسن چاوشی

محسن چاوشی حسینی در مرداد ۱۳۵۸ متولد شده است. او به عنوان خواننده، آهنگساز و ترانه نویس فعالیت می کند. او اهل خرمشهر و خوزستان است و به عنوان یکی از  محبوب ترین خواننده تاریخ ایران در بین مردم شناخته می شود.

درآمد محبوب ترین خواننده تاریخ ایران چقدر است؟

در گذشته معیار محبوب بودن خوانده ها میزان فروش آلبوم هایشان بر روی کاست و یا سی دی بود ولی امروزه کمی معیار ها جابجا شده است و باید گفت که هرچه خواننده ها از محبوبیت بالاتری برخوردار باشند در کنسرت ها از فروش بالاتری هم برخوردار هستند. خواننده ها با توجه به میزان درخواست و تقاضا در شهر ها و استان های مختلف با برگزاری کنسرت های متعدد برای خود درآمد زایی می کنند.

 تعداد این کنسرت ها را میزان و سنجشی برای محبوبیت خود می دانند که البته هرچه تعداد کنسرت های محبوب ترین خواننده تاریخ ایران هم بیشتر شود درامد او نیز بالاتر می رود. در ادامه این مقاله سعی کردیم نام چند تن از محبوب ترین خواننده تاریخ ایران که از راه کنسرت درآمد بسیاری را کسب کرده اند نام ببریم.

مازیار فلاحی

 مازیار فلاحی از خوانندگانی است که رکورد تعداد کنسرت در تهران و شهرستان ها را زده و از این رو درآمد بسیاری از این راه کسب کرده است البته از این صحبت نمی توان این نتیجه را گرفت که این خواننده پول دار ترین خواننده است ولی درآمد او از طریق کنسرت هایش به دلیل تعداد زیادی کنسرت که برگزار کرده بیشتر است. به گفته طرفداران این خواننده اجراهای مازیار فلاحی در کنسرت هایش از اجرای استودیو بسیار دلنشین تر است.

درآمد محبوب ترین خواننده تاریخ ایران

احسان خواجه امیری

احسان خواجه امیری هم از جمله خوانندگانی است که به واسطه طرفداران زیادی که دارد کنسرت های بسیار شلوغ و جذابی را برگزار می کند. بلیط های کنسرت های این خواننده خیلی زود تمام می شود و این امر نشان دهنده محبوبیت این محبوب ترین خواننده تاریخ ایران است. احسان خواجه امیری از جمله معدود خواننده هایی است که آهنگ های هیت بسیاری دارد و در کنسرت هایش تمام تماشاچیان او را همراهی می کنند و این مسئله برای او بسیار خشنود کننده است که می تواند مخاطبانش را با خود همراه کند.

رضا صادقی و محبوب ترین خواننده تاریخ ایران

 در برگزاری تعداد کنسرت رضا صادقی اختلاف بسیار کمی با مازیار فلاحی دارد و اگر اختلافش با تهیه کننده نبود شاید در سال گذشته از مازیار فلاحی پیشی می گرفت و رکورد تعداد کنسرت را می زد. رضا صادقی از جمله خواننده هایی است که اجرای زنده خیلی موفقی ندارد و اجراهای استودیو او جذابیت بیشتری دارد.

بنیامین بهادری

 از جذاب ترین خواننده های ایرانی که کنسرت های شلوغی دارد بنیامین بهادری است. او با توجه به این موضوع که یک شو من خوب به حساب می آید در تمام حرکاتی که بر روی صحنه قرار است انجام دهد از قبل برنامه ریزی دارد و همین امر جذابیت کنسرت هایش را بیشتر کرده است. این خواننده موفق به طراحی صحنه و طراحی لباسش توجه خاصی دارد و از استراتژی های او این است که کمتر در صحنه حرف بزند و بیشتر به اجرا بپردازد.

محسن یگانه

 محسن یگانه در سال قبل به دلیل مسائلی ممنوع الفعالیت شد و همین امر باعث شد که تعداد کنسرت هایش بسیار کم شود ولی او هم از جمله خواننده هایی است که کنسرت های زیادی برگزار می کند. از ویژگی هایی که این محبوب ترین خواننده تاریخ ایران دارد این است که تک آهنگ های زیبایی دارد و در کنسرت هایش با مخاطبانش رابطه خوبی می گیرد و تسلط کافی را دارد.

معروف ترین خواننده تاریخ ایران کیست

معروف ترین خواننده تاریخ ایران کیست؟

در این قسمت سعی داریم محبوب ترین خواننده تاریخ ایران از نظر تعداد فالور و طرفدار در فضای مجازی را بررسی کنیم که در ادامه به سه نفر از پر فالوور ترین آن ها می پردازیم.

آرمین تو ای اف ام

آرمین زارعی یا همان (Armin 2AFM) از جمله خواننده های سبک رپ فارسی است که طرفداران زیادی دارد. او آهنگی را با نام نیستی با همراهی خواننده محبوب فریدون آسرایی خواند و همین امر باعث شهرت او شد.

شادمهر عقیلی و محبوب ترین خواننده تاریخ ایران

بعد از آرمین تو ای اف ام شادمهر عقیلی است که طرفداران بسیاری دارد و توانسته حدود ۶ میلیون و هفتصد هزار فالوور را جذب خود کند. این خواننده متولد سال ۱۳۵۱ است و در زمینه های مختلفی از جمله خوانندگی، آهنگسازی، تنظیم کنندگی، ترانه سرایی و بازیگری فعالیت هایی را داشته است. این خواننده معروف ایرانی مدتی در کانادا و بعد از ان به امریکا مهاجرت کرد.

یاس

یاسر بختیاری که همه او را با نام مستعار یاس می شناسند جزو خواننده های پر طرفدار ایرانی است که در موسیقی رپ جزو اولین خواننده های ایرانی به حساب می آید که موزیک های او طرفداران بسیاری پیدا کرده است. او تنها خواننده ای است که در زمینه رپ توانست مجوز بگیرد. یاس در حال حاضر در اینستاگرام فعال است و حدود شش میلیون و هفتصد هزار فالوور دارد.

محبوب ترین خواننده سنتی تاریخ ایران

محبوب ترین خواننده سنتی تاریخ ایران چه کسی است؟

از محبوب ترین خواننده تاریخ ایران که در زمینه موسیقی سنتی فعالیت می کنند خواننده های زیادی هستند که در ادامه به چند تن از آن ها اشاره می کنیم.

محمدرضا شجریان و پسرش همایون

استاد محمد رضا شجریان از جمله خواننده های موسیقی سنتی ایران است که طرفداران بسیاری دارد. این دو آهنگ های بسیار زیبایی را در زمینه های مختلفی از خود به یادگار گذاشته است. از محبوب ترین کارهای او در نزد ایرانیان دعای ربنای او است که در ماه رمضان پخش می شد. پسر مرحوم محمدرضا شجریان، همایون شجریان نام دارد که صدای دلنشین پدر را از او به ارث برده است و یاد و خاطر او را زنده نگه داشته است.

سالار عقیلی

این خواننده مطرح در زمینه موسیقی سنتی از محبوب ترین خواننده تاریخ ایران است که صدای بسیار دلنشین و رسا دارد. او فعالیت خود را از سال ۱۳۷۵ شروع کرد و تا به حال اهنگ های به یاد ماندنی بسیاری خوانده است.

علی زند وکیلی

علی زند وکیلی از جمله خواننده های معاصر ایران است که در زمینه موسیقی سنتی کار می کند. اهنگ های او بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته است. از کار هایی که این محبوب ترین خواننده تاریخ ایران انجام داده است این است که موسیقی سنتی و پاپ را با هم ادغام کرده است که این موضوع جذابیت بسیاری به موسیقی او داده است.

اسامی خواننده های ایرانی خارج از کشور چیست؟

خوانندگان ایرانی زیادی هستند که ایران را ترک کردند و تصمیم گرفتند در خارج از ایران به فعالیت های خوانندگی خود ادامه دهند. در این قسمت سعی کردیم چند نمونه از پرطرفدارترین خواننده ایرانی خارج از کشور را برای شما نام ببریم.

گوگوش

فائقه آتشین که با نام مستعار گوگوش شناخته شده است متولد سال ۱۳۲۹ است. او هم به عنوان یک بازیگر و هم خواننده فعالیت می کند ولی فعالیت خوانندگی او بسیار بیشتر است. او لقب شاه ماهی موسیقی ایران را دارد و از قدیم تا به امروز طرفداران بسیاری را جذب خود کرده است و با توجه به این که در حال حاضر ۷۰ سال سن دارد ولی هنوز صدای زیبایی دارد و به خوانندگی ادامه داده است.

ابی

ابی که نام مستعار ابراهیم حامدی است متولد خرداد ماه ۱۳۲۸ است. او در سبک های مختلف خوانندگی کرده است که از جمله این سبک ها می توان به سبک فولکلور، پاپ، دنس، ترنس، هاوس و… اشاره کرد. صدای خاص او باعث شده است که او طرفداران بسیاری داشته باشد.

هایده

هایده با نام واقعی معصومه دَدِه‌بالا در فروردین ماه سال ۱۳۲۱ متولد شده است. او یکی از خواننده های پر آوازه ایرانی است که طرفداران زیادی داشت. او در سال ۱۳۶۸ دار فانی را وداع گفت.

اسامی خواننده های ایرانی خارج از کشور

کنسرت های محبوب ترین خواننده تاریخ ایران

خوانندگان همگی بعد از رسیدن به شهرتی نسبی اقدام به برگزاری کنسرت می کنند که این کنسرت ها هم به شناخته شدن و شهرت آن ها کمک زیادی می کند و هم منبع درامد خوبی برای ان ها به حساب می آید. در دهه هفتاد که موسیقی پاپ تازه ظهور کرده بود خواننده ها علاوه بر این که آهنگ های خود را در نوار کاست و سی دی منتشر می کردند اقدام به برگزاری کنسرت هم می کردند البته در ان زمان کنسرت به اندازه الان رواج نداشت.

از خواننده هایی که در ان زمان کنسرت های شلوغ و پر طرفداری داشتند می توان به علیرضا عصار اشاره کرد که در آن زمان یک خواننده صاحب سبک به حساب می آمد. او در ان سال ها یک رکوردار برگزاری کنسرت بود که اولین کنسرتش را در سن ۱۶ سالگی در دانشگاه شهید بهشتی تالار ابوریحان برگزار کرد. او در دهه ۷۰ حدود ۲۸ کنسرت اجرا کرد. بعد از علیرضا عصار گروه آرین رکورد دار برگزاری کنسرت در دهه ۷۰ بودند.

این گروه دارای دو خواننده به نام های علی پهلوان و پیام صالحی بود و نوازندگان زیادی از جمله سیامک خواهانی، محمدرضا گلزار، احمد قمصری و… داشت. این گروه از سال ۱۳۷۸ شروع به فعالیت کرد و اولین آلبوم آن ها با نام گل آفتابگردون فروش بالایی داشت. این گروه توانست در آن سال ها که اجرای کنسرت در بین مردم از عمومیت برخوردار نبود حدود بیش از ده سال به برگزاری کنسرت های متعدد بپردازد.

بعد از گروه آرین کنسرت های محمد اصفهانی بسیار طرفدار داشت و آلبوم حسرت او نیز فروش بسیار بالایی داشت. این آلبوم در آن زمان حدود یک میلیون و ششصد هزار عدد فروش داشت. در دهه هشتاد به موسیقی پاپ بها بیشتری داده شد و روز به روز به خواننده های پاپ افزوده شد تا جایی که امروزه خواننده های زیادی را داریم که در این زمینه فعالیت می کنند و از جمله خواننده هایی که در دهه هشتاد پا به عرصه خوانندگی گذاشتند و خوش درخشیدند می توان به احسان خواجه امیری اشاره کرد که اولین آلبوم او به نام برای اولین بار حدود سیصد هزار نسخه فروش داشت و بعد از آن کنسرت های او روز به روز بیشتر شد.

 در این دهه محسن یگانه و رضا صادقی هم جزو دکورد داران کنسرت در ایران بودند. در دهه نود به دلیل همه گیری و گسترش اینترنت موسیقی رنگ و بوی دیگری گرفت و روند انتشار موسیقی ها تفاوت بسیاری پیدا کرد. در این سال ها دیگر اکثر خواننده ها به انتشار تک آهنگ پرداختند و دیگر تولید آلبوم صرفه اقتصادی نداشت که آن هم به دلیل نبود قانون کپی رایت بود. از آن زمان به بعد بیشتر درآمد خواننده ها از راه کنسرت کسب می شد و رفتن به کنسرت ها از جمله تفریحات اکثر مردم به حساب می آمد.

کلیپ های محبوب ترین خواننده تاریخ ایران را در کجا ببینیم؟

آهنگ های محبوب ترین خواننده تاریخ ایران در بین مردم از طرفداران بسیاری برخوردار است و علاقه مندان ان هم فایل صوتی این آهنگ ها و هم کلیپ های این آهنگ ها را با اشتیاق دنبال می کنند. اکثر این کلیپ ها بازخورد های بسیار خوبی در بین مردم داشته است.

سوالات متداول در مورد محبوب ترین خواننده تاریخ ایران

از جمله خواننده های معروف که از قدیم تا به امروز طرفداران زیادی داشته اند کدام اند؟

خوانندگان زیادی از قدیم الایام تا کنون در بین مردم از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده اند که از بین ان ها می توان به اقبال آذر، غلامحسین بنان، محمدرضا شجریان، بیژن کامکار، شهرام ناظری، ایرج، محمد اصفهانی، سالار عقیلی، علی زند وکیلی و محسن چاوشی اشاره کرد.

از جمله خواننده هایی که در خارج از ایران زندگی می کنند کدام هستند؟

خواننده های ایرانی زیادی هستند که ایران را ترک کردند و در خارج از ایران فعالیت خوانندگی خود را ادامه داند که فائقه آتشین با نام مستعار گوگوش یکی از این خواننده هاست که تا کنون هم به فعالیت خود در زمینه خوانندگی ادامه داده است. او در حال حاضر ۷۰ سال سن دارد و لقب شاه ماهی موسیقی ایران را با خود اختصاص داده است. ابراهیم حامدی نیز معروف به ابی در حال حاضر ۷۱ سال سن دارد و آهنگ های زیادی در سبک های مختلف خوانده است و طرفداران زیادی دارد.

کدام خواننده های ایرانی در اینستاگرام از فالوور بالایی برخوردار هستند؟

خوانندگانی چون آرمین تو ای اف ام ، شادمهر عقیلی و یاس در اینستاگرام از تعداد فالور بالایی برخوردار هستند.

درآمد کدام خواننده ها از راه برگزاری کنسرت بالاتر است؟

درآمد خواننده هایی از جمله مازیار فلاحی، احسان خواجه امیری، رضا صادقی، بنیامین بهادری و محسن یگانه از طریق برگزاری کنسرت درآمد بسیار بالایی است.

شما در سایت hceap.info همیشه به برترین های دنیای اینترنت دست پیدا خواهید کرد

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *