پرفروش ترین فیت رپ فارسی همکاری کدام خواننده ها می باشد؟

در مقاله امروز تصمیم داریم در مورد رپ فارسی و مقوله فیت دادن مشهورترین رپرهای ایرانی بنویسیم و در مورد حواشی و شرایط آن در ایران توضیحاتی خدمت رپ دوستان عزیز بدهیم.

فیت دادن چیست؟

فیت دادن چیست؟

فیت دادن به معنای همکاری دو یا چند رپر در یک ترک است و جزو یکی‌از جذابیت های رپ مخصوصا رپ فارسی است، البته گاهی این همکاری ها باعث حاشیه های خاصی می شوند و در این مورد مثال های زیادی در ایران اتفاق افتاده است که در ادامه به آن می پردازیم.

فیت رپ فارسی و خارجی

فیت رپ فارسی و خارجی

خوشبختانه رپ فارسی توانسته به پیشرفت بزرگی برسد و هنرمندانی در هیپ هاپ و رپ با رپرهای خارجی همکاری داشته و فیت داده اند. فیت رپر فارسی با رپر خارجی باعث نشان دادن پتانسیل موسیقی ایران به بازار موسیقی جهانی می شود و این خود دلیلی برای سنجیدن قدرت و پتانسیل موسیقی یک کشور است و باعث می شود که هنرمندان کشور های دیگر هم تمایل خود را برای همکاری با هنرمندان ایرانی نشان بدهند.

بهترین فیت رپ فارسی چه بود؟

انتخاب بهترین فیت کاری بسیار سخت است، اما به عنوان نمونه ای قوی می توان به فیت حصین و صادق اشاره کرد، آلبوم کوتاه شبا ردپا تنهایی که قاطعانه می توان گفت جزو بهترین و ماندگار ترین آثار فیت رپ فارسی محسوب می شود، آلبومی به شدت سنگین که از سوی دیگر باعث شناخته شدن صادق هم شد و شاید بتوان گفت صادق شهرت خود را مدیون این آلبوم است. یک فیت موفق دیگر هم که می شود به آن اشاره کرد ترک بازم کلان از سروش هیچکس و رضا پیشرو می باشد که به کاری بسیار ماندگار در رپ فارسی تبدیل شد.

5 تا از بهترین های فیت رپ فارسی

۵ تا از بهترین های فیت رپ فارسی

در ادامه به چند فیت موفق دیگر در رپ فارسی می پردازیم و کارهایی که در موسیقی رپ فارسی ماندگار شده است را مرور می کنیم. شایان ذکر است که این لیست بر اساس بیشترین و بهترین فیت های رپ فارسی دانلود شده تنظیم شده است.

چرا بدی؟

ترک مشترک زدبازی و هیچکس با نام چرا بدی، درست زمانی که رضا پیشرو با زد بازی در اوج دیس دادن بود منتشر شد آن هم با سروش هیچکس که دوستی دیرینه ای با هیچکس داشت و با منتشر شدن این فیت همه انگشت به دهان ماندند، چون هیچ طرفداری فکرش را نمی کرد که سروش هیچ کس با گروه زد بازی فیت بدهد آن هم در جواب دیس رضا پیشرو، این فیت جزو بهترین فیت های رپ فارسی محسوب می شود.

فاز سنگین

فیت بسیار جذاب از حصین و صادق با نام فاز سنگین، که با آهنگسازی و تنظیم تی دی منتشر شد به دلیل همکاری این دو رپر درجه یک حسابی بازار رپ فارسی را تکان داد، این اثر واقعا جزو کارهای موفق فیت های رپ فارسی است.

ما باهمیم؟

یکی از‌ فیت های قدیمی ایران که کار مشترکی بین بهرام و پیشرو اهنگ ” ما با همیم ” بود و حسابی در آن زمان سروصدا کرد، درست در دورانی که هم بهرام هم پیشرو در اوج شهرت کاری خود بودند، سبب شد این همکاری هم جزو کارهای مشترک موفق ایرانی محسوب شود، آن هایی که بهرام را می شناسند می دانند که او در مورد فیت دادن به شدت سختگیر و حساس است و به همین علت بسیار کم سراغ کار مشترک‌ می رود و به همین دلیل هر کاری که انجام داده موفق بوده است.

میری تو لک

ترکی موفق از رضا پیشرو و حصین که تقریبا به صورت دیس برای دیگر رپر های ایرانی ساخته شد و ظرف مدت یک یا دو روز به شدت شنیده شد و تحلیل های زیادی از این فیت انجام شد و می توان گفت حسابی مورد توجه دوستداران رپ مخصوصا فن های حصین و پیشرو که علاقه زیادی به همکاری این دو رپر داشتند قرار گرفت.

۵ فیت برتر خارجی

در این قسمت می توان به فیت های خارجی پرداخت اما دوست داریم اشاره ای هم به محبوب ترین فیت رپر های ایرانی با رپر های خارجی نیز اشاره کنیم که قابل ستایش است.

صدای اتحاد

کاری مشترک از یاس با همکاری رپر کهنه کار آمریکایی به نام تک ناین که کاری بسیار جذاب از آب در آمد و به قول رپر ها پرچم رپ فارسی را بالا برد، این ترک به صورت ویدئو کلیپ هم منتشر شد، در کل می توان گفت این‌ ترک قدرت رپ ایران را به گوش غربی ها رساند.

فیت حصین و فیفتی سنت

خبری بسیار شوکه کننده که هیچ کسی فکر آن را هم نمی کرد، حالا خبرهایی جدی در راه است و حصین و فیفتی سنت در حال تدارک و انتشار آهنگ مشترک هستند و این خبر بسیار باعث شور و شوق طرفداران ایرانی شد زیرا هیچ کس حتی فکر آن را هم نمی کرد که یک ایرانی با فیفتی سنت کار مشترک منتشر کند.

جوان و خام

اهنگ مشترکی دیگر بین یک رپر ایرانی و یک‌ رپر آمریکایی، با نام youmg and foolish که توسط سروش هیچکس و کول جی رپ در سال ۲۰۱۳ آماده و منتشر شد، البته در این فیت کسانی مانند فدایی، قاف و ریول به علاوه آهنگساز قدیمی سروش، مهدیار آقاجانی نیز همکاری داشته اند. آهنگ جوان و خام هم مانند دیگر کارهای هیچ کس شنیدنی و عالی بود.

Oh my god

اثری که باعث افتخار برای موسیقی هیپ هاپ‌ ایران شد، آرش خواننده ای که بیشتر کارهای او در سبک های دیگر منتشر شده است، با این حال وی به هیپ هاپ نیز علاقه شدید دارد و فعالیت هایی در این سبک نیز داشته است، آهنگ مشترک اسنوپ داگ و آرش یکی از مشهورترین اثار وی می باشد.

آهنگ های برتر فیت رپ فارسی

آهنگ های برتر فیت رپ فارسی

اینو بفهم

ترک فیت قدیمی از‌ بهرام و عرفان با نام اینو بفهم یکی دیگر از محبوب ترین فیت های رپ فارسی می باشد، این فیت در زمانی منتشر شد که بهرام‌ در بهترین حالت شهرت قرار داشت و از طرفی عرفان و گروهش به نام پایدار یکی از‌ ستون های رپ‌ فارسی به حساب می آمد، همکاری این دو رپر باعث شد که‌ فیت ایرانی یک پله بالا تر برود.

میان غم هایم

اثری مشترک‌ از قاف و فدایی که به مشکلات جامعه پرداخته است، این اهنگ فیت موفقی بود که با آهنگسازی و تنظیم مهدیار آقا جانی منتشر شد و خیلی از طرفداران رپ‌ نظر مثبت به این فیت دادند، مخصوصا که سبک قاف و فدایی کاملا از نظر موسیقیایی نزدیک به هم است و همین موضوع باعث بیشتر به چشم آمدن این ترک شد.

رپ فارس

فیت بسیار جذاب و شنیدنی از حصین و گروه اپیکور که بعد از انتشار به مدت چند ساعت میلیون ها بار دانلود شد و به شدت مورد توجه قرار گرفت، مضمون آهنگ کاملا گنگ و کری خوانی و حتی دیس کردن بعضی رپر های ایرانی بود که مثل همیشه کاری موفق، حرفه ای و کامل بود و مورد توجه همه رپ دوستان قرار گرفت.

حق فیت

نکته ای که در این قسمت به آن می پردازیم حق فیت است، حق فیت بیشتر شامل کسی می شود که تازه کار است و درخواست دارد با رپر مورد نظر خود آهنگ مشترک منتشر کند، آنجا است که بحث حق فیت به میان می آید، چون رپر حرفه ای تر یا مشهور تر از اعتبار خود، نام خود و پرونده کاری خود مایه می گذارد، منطقی است که حق فیت بگیرد. در این رابطه هستند افرادی که از‌این راه کسب درآمد می کنند که البته کمتر شامل رپرهای درجه یک می شوند.

لیبل های رپ فارسی که پشتوانه فیت رپ فارسی بوده اند

لیبل های رپ فارسی که پشتوانه فیت رپ فارسی بوده اند

یکی از لیبل های موفق در این زمینه لیبلی به نام خط است که درحال آماده کردن آلبوم‌ مشترک و فیت های مختلف است، لیبل دیگر رپ فارس نام دارد که در ایران سعی می کند پشتوانه فیت های رپ فارسی باشد و البته رادیو جوان که واقعا تمام تلاش خود را در این راه گذاشته است و باعث پیشرفت خیلی از رپرها و هنرمندان شده است.

دانلود بهترین فیت های رپ فارسی

برای دانلود بهترین فیت های رپ فارسی کافی است که فقط وارد گوگل شده و با یک سرچ ساده به نتیجه نزدیک شوید اما ما پیشنهاد می دهیم به سایت های شناسنامه دار در رپ بروید، سایت هایی مانند رپفا و رپ صدا که به صورت حرفه ای به رپ و هیپ هاپ می پردازند.

پر فروش ترین آلبوم فیت رپ فارس

پر فروش ترین آلبوم فیت رپ فارس

در رابطه با پرفروش ترین آلبوم فیت رپ فارسی می توانیم‌ به آلبوم various artists اشاره کنیم، البته باید صادق بود، زیرا رقم یا مبلغی برای درآمد آلبوم منتشر نشد ولی از استقبالی که از آلبوم شد می‌توان گفت آلبوم بسیار موفقی بوده است.

سوالات متداول

  1. کدام رپر های قدیمی بیشتر فیت می دهند؟

    روزگاری حدود ده سال قبل رپرهایی مانند هیچکس، پیشرو و عرفان بیشترین فیت های ایرانی را منتشر می کردند و البته همچنان هم بهترین فیت ها توسط رپر‌های قدیمی منتشر می‌ شود.

  2. کدام رپر های نسل جدید بیشتر فیت می دهند؟

    می توان به رپر هایی مانند لیتو، اپیکور، خلصه، فدایی‌ و اوج اشاره کرد که در بین رپرهای نسل دوم فیت های بسیاری منتشر می کنند.

  3. فیت یاس و رپر‌خارجی چگونه منتشر شد؟

    یاس با هدف شناساندن رپ فارسی به بقیه کشورها و اجرای کنسرت به اروپا و آمریکا رفت و در آمریکا توانست با تک ناین‌ فیت بدهد و جالب این نکته است که تک‌ناین بعد از شناختن ایرانی ها عاشق ایران شد

  4. آیا رپرهای خارج از ایران با رپر های داخلی فیت می دهند؟

    در جواب این سوال باید گفت بله، مثال های بسیاری مانند عرفان یا لیتو هستند که ایران نیستند اما با رپر های داخلی همکاری می کنند.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *